וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות אסיה ואירופה: סגירה חיובית בוול סטריט

פאדי מועלם

27.9.2012 / 22:15

נתוני התביעות החדשות השבועיות לדמי אבטלה שרשמו ירידה של 26 אלף תביעות לעומת השבוע שקדם. פרוטליקס הודיעה כי משרד הבריאות הישראלי אישר לשיווק תרופה שלה ומנייתה זינקה

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים על רקע המגמה החיובית שנרשמה מאז שעות הבוקר בבורסות אסיה ואירופה. אך למרות שמקור העליות הינה ציפיה שהבנק המרכזי הסיני ישיק תוכנית תמריצים לכלכלה הסינית, באירופה נמשכת המתיחות בספרד ויוון בעקבות ההפגנות האלימות בשתי המדינות ביומיים האחרונים. בזירת המאקרו התפרסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה, נתוני מכירות מוצרים-בני קיימא וההערכה הסופית לצמיחה בתמ"ג של ארצות הברית לרבעון השני של השנה.

ספרד מרכזת עניין בימים האחרונים וזאת לאור ההפגנות האלימות שמתרחשות במדינה בימים האחרונים נגד הקיצוצים המתמשכים במשק הספרדי. ממשלת ספרד הציגה היום את התקציב הספרדי לשנת 2013 במסיבת עיתונאים לה ציפו בימים האחרונים השווקים בכיליון עיניים, כאשר ספרד שמה לה למטרה לשכנע את מנהיגי גוש האירו והמלווים לה כי היא יכולה לעמוד ביעדים שלה. שר התקציב אמר כי ב-2013 צפוי מיתון קל כאשר המשק יתכווץ בשיעור של 0.5%, ואילו השנה הנוכחית תסתיים בהתכווצות של 1.5%. שר התקציב העריך כי יעד הגרעון של 2012 - 6.3% מהתקציב - יושג, וכי בשנת 2013 יעמוד הגרעון על 4.5%. לפני שר התקציב אמרה סגנית ראש ממשלת ספרד, סוראיה סאנז דה סנטמריה, כי בתקציב 2013 יושם דגש על קיצוצים, וכי הסעיפים החברתיים בו יהוו 63.5% מהתקציב. עוד אמרה כי הפנסיות והמענקים יוגדלו בשנה הבאה.

בתוך כך, הודיע מחוז קסטילה לה-מאנצ'ה כי הוא יפנה בבקשה רשמית לממשלה הספרדית על מנת לבקשת חבילת סיוע בהיקף של 800 מיליון אירו על מנת לעמוד בתשלומים של אגרות חוב שמועד הפרעון שלהן מתקרב. הבקשה של מחוז קסטילה הופכת אותו למחוז החמישי במדינה שמבקש סיוע.
מחר צפוי להתפרסם הדוח של שני פיירמות ראיית החשבון שנשכרו על ידי הממשלה הספרדית על מנת להעריך את היקף הסיוע שצריכים הבנקים במדינה, וזאת לאחר שהמדינה קיבלה חבילת סיוע של עד 100 מיליארד אירו לבנקים שלה. בנוסף על כך, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס תפרסם מחר דוח על ספרד כשעל פי ההערכות היא צפוייה להוריד את דירוג האשראי של המדינה לרמה של "זבל".

נעבור לבריטניה שפרסמה את נתוני התמ"ג שלה לרבעון השני של השנה מהם עולה שההתכווצות בצמיחה לא הייתה גדולה כפי שחזו האנליסטים. ברבעון השני של השנה נרשמה צמיחה שלילית של 0.4% בתוצר המקומי הגולמי בבריטניה לעומת צפי לצמיחה שלילית של 0.5%, בדומה לצמיחה שנרשמה ברבעון הראשון של השנה.

כלכלני בנק HSBC פרסמו היום סקירה מקיפה על הכלכלה הגלובלית ברבעון הרביעי של 2012, הכולל התייחסות לשווקים העיקריים. ב-HSBC מעריכים כי הכלכלה העולמית תתרחב בקצב מתון של 2.2% ב-2012 ובכ-2.4% ב-2013. זאת, על רקע הפחתת תחזיות הצמיחה לשווקים המתפתחים, על רקע הידרדרות בייצוא והפחתה משמעותית של תחזיות הצמיחה לסין, הודו וברזיל, ביחס לתחזיות שניתנו בתחילת השנה (סין צפויה לצמוח השנה ב-7.8% ובשנה הבאה ב-8.6%, הודו ב-5.5% השנה ו-6.5% ב-2013 וברזיל ב-1.7% השנה ובכ-3.8% ב-2013).

בארצות הברית היה יום עמוס בנתוני מאקרו עם פרסום נתוני התביעות החדשות השבועיות לדמי אבטלה שרשמו ירידה של 26 אלף תביעות לעומת השבוע שקדם לו ועמדו על רמה של 359 אלף תביעות לעומת צפי לירידה של 3,000 בלבד לרמה של 379 אלף תביעות.

גם נתוני מכירות מוצרים בני-קיימא לחודש אוגוסט פורסמו ורשמו ירידה חדה של 13.2% כשהצפי היה לירידה של 5% לעומת עלייה של 4.1% בחודש יולי. אולם הנתון הכי משמעותי היה פרסום ההערכה השלישית של הצמיחה בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שהצביעה על ירידה בצמיחה ל-1.3% לעומת צפי לצמיחה של 1.7%. נזכיר שעקב המעבר של ישראל לשעון חורף, כל נתוני המאקרו שהיו מתפרסמים בדרך כלל ב-15:30 שעון ישראל פורסמו ב-14:30, כששעת פתיחת ונעילת המסחר גם היא מוקדמת בשעה.

פורטליקס מקבלת אישור לשווק תרופה

נייק (96.07,0.61%+) צפויה לדווח היום על רווח של 1.12 דולר למניה ברבעון האחרון. גם ריסרץ' אין מושן (7.14,2.00%+) תפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר.

פרוטליקס (5.25,1.55%+) הודיעה היום כי משרד הבריאות הישראלי אישר לשיווק את תרופת אללייזו (טליגלוצראז אלפא) לטיפול במחלת הגושה. אללייזו תשווק בישראל על ידי חברת פרוטליקס המחזיקה בזכויות השיווק בארץ.

טבע (41.19, +1.48%) הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם NeuroSearch A/ S מדנמרק (OMX: NEUR) לרכישת כל הזכויות, הנכסים וההתחייבויות הקשורים לתרופת ה- Huntexil ® ,(pridopidine / ACR16), תרופה בפיתוח לטיפול בהפרעות בתנועת ידיים, יציבה והליכה בחולים במחלת הנטינגטון. על פי ההסכם, טבע תשלם ל-NeuroSearch כ- 26 מיליון דולר על פני תקופה של 6 חודשים לפחות. עמידה ביעדים רגולטוריים ומסחריים מסוימים עשויה להגדיל את היקף התמורה שתשולם ל- NeuroSearch.

פלוריסטם (3.93,1.01%-) הודיעה היום כי בחרה בחברת פישר ביו סרביסז להפצת מנות תאי הגזע מהשלייה למרכזי הניסויים שלה ברחבי העולם, בחמש התוויות שונות. יצירת תשתית הפצה גלובאלית תאפשר לפלוריסטם להיערך לזמינות גבוהה של המוצר ברחבי העולם, גם לאחר אישור מוצריה.
פרולור (4.91) ממשיכה בתנופה כלפי מעלה. בית ההשקעות אגיס קפיטל מפרסם המלצת "קנייה" על מניית חברת התרופות ומעניק לה מחיר יעד של 12 דולר - פרמיה של 140% על מחיר הסגירה האחרון בוול סטריט.

בית ההשקעות נידהאם החל לסקר את חברת רדוור (35.89,4.00%+) בהמלצת קניה ומחיר יעד של 45 דולר. בנידהאם מעריכים מזה זמן כי חברת F5 Networks הצליחה למצב עצמה כמובילה בלעדית בתחום ה-ADC. כעת מעריכים נידהאם שבעזרת פלטפורמת ה- Alteon Websystem שלה יכולה רדוור לבנות מיצוב מוביל תחרותי על ידי אימוץ מלא של וירטואליזציה, שכן נראה שרדוור מצאה פתח בשריון החסין של F5 כאשר בחרה להתמקד ב-100% בתחום הווירטואליזציה. בעוד שכיום מקבלת רדוור 25% ממכירות תחום ה- ADC משימוש בווירטואליזציה, 100% ממוצריה יכולים להיות בקונפיגורציית וירטואליזציה. להערכת נידהאם רדוור ממוצבת כחברה בעלת צמיחה יציבה וגידול ברווחיות עם תזרים מזומנים חזק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully