וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסנקציות? המטבע האירני בשפל חדש מול הדולר

פאדי מועלם

29.9.2012 / 17:20

הריאל האירני נסחר היום ברמה של 27,900 ריאל אל מול הדולר. הסנקציות על אירן פגעו מאוד בערך של המטבע המקומי. לפני 15 חודשים שווי המטבע האירני היה 12,000 ריאל לדולר

המטבע האירני ממשיך את מגמת ההחלשות שלו מול הדולר האמריקאי כשהיום ירד הריאל האירני ב-3.6% אל מול המטבע האמריקאי, כך עולה מדיווחים בתקשורת האירנית כמו גם באתרי אינטרנט המתמחים בביצוע המרות מטבע.

כאמור הריאל האירני נחלש היום ב-3.6% והשער שלו עומד על 27,900 ריאל לדולר, בעוד שהשער שלו ביום חמישי עמד על 26,920 ריאל לדולר ואילו ביום רביעי השער היה 26,200 ריאל לדולר, כך עולה מנתונים שמתפרסמים במספר אתרי המרות מטבע.

אולם בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם אין סיבה נראית לעין שבגינה המטבע נחלש בצורה כל כך חדה. בפעמים הקודמות, זינוק של הדולר מול המטבע האירני היה מתרחש לאחר השקת סבב נוסף של סנקציות נגד המדינה מצד מדינות המערב שנועדו למנוע ממנה את המשך פיתוח תוכנית הגרעין שלה.

בשנה האחרונה, מאז שהסנקציות נגד המדינה נכנסו להילוך גבוה, המטבע האירני רשם קריסה של יותר מ-100% לעומת המטבע האמריקאי. לשם השוואה, ביוני 2011 המטבע האירני נסחר סביב רמה של 12,000 ריאל אל מול הדולר. כלומר השווי של המטבע נחתך ביותר מחצי במהלך השנה האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully