וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביומד: הביקוש לעובדים גדל, העלאות המשכר מתונות

צחי הופמן

30.9.2012 / 12:53

למרות הגידול בביקוש לעובדים, השמרנות של ענף הביומד והחשש ממיתון צפויים להוביל את החברות לשמירה על העלאות שכר מתונות - לא מעבר לשיעור האינפלציה

המשכורות בענף הביומד עלו ב-4.5% בממוצע ברבעון השני של 2012 בהשוואה לרבעון הראשון - כך עולה מנתונים של חברת המחקר אתוסיה. הנהנים המרכזיים מעליית השכר הם מהנדסי תהליך, פיזיקאים ואנשי קליניקה. "שנת 2013 תיראה קצת אחרת", אומרת מאיה שוולב, מנהלת חטיבת הביומד באתוסיה.

טבלאות שכר בענפים שונים. גלובס
טבלאות שכר בענפים שונים/גלובס

"התחזיות המקרו-כלכליות הקודרות ישפיעו גם על תודעתם של מקבלי ההחלטות בתעשיות הביומד והקלינטק. בהתאם לכך, אנחנו צופים כי העלייה בשכר העובדים בענף תתמתן ולא תעלה מעבר לשיעור האינפלציה, המוערך כיום על-ידי בנק ישראל בכ-2.6%".

עוד עולה מנתוני אתוסיה, כי הביקוש לעובדי ביומד בדרגים בכירים נמצא במגמת עלייה. "מתחילת השנה נרשמה עלייה של 18% בביקוש למשרות מנכ"ל בתעשיית מדעי החיים", אומרת שוולב, "ארגונים בתחום הביומד מעדיפים לגייס מנכ"לים אשר ניהלו חברות בוגרות והתמודדו עם אתגרים - כגון החדרת מוצרים לשווקים וגיוסי כספים מקרנות הון סיכון", היא מוסיפה. כמו-כן, מתחילת השנה נרשמת בתעשיית הביומד מגמה ברורה של עלייה בביקוש לאנשי מכירות בכל הדרגים - תחום שקפץ בלמעלה מ-35% ביחס לשנה הקודמת. עוד עולה מהנתונים, כי מתחילת השנה התקצרה תקופת האיוש לתפקידים בכירים מ-12 שבועות ל-8 שבועות בלבד, וזאת בהשוואה לחציון האחרון של 2011.

אך למרות הנתונים האופטימיים האלו - בעיקר בחלונות הגבוהים - גם תעשיית הביומד נכנסת לתקופת המתנה. בענף מציינים, כי חברות הביומד מאופיינות בשמרנות ובזהירות יתרה בהשוואה לתעשיית ההיי-טק, וכי הן יהיו הראשונות שיתאימו את עצמן למצב השוק.

מנתוני אתוסיה עולה עוד כי היצע המועמדים הבכירים עולה על רמת הביקוש בלמעלה מ-20% בממוצע מתחילת השנה. לדברי אייל סולומון, מנכ"ל אתוסיה, נרשמה ירידה של כ-35% בביקוש לעובדים בתחום התפעול הבכיר בחברות הביומד והקלינטק, וזאת בהשוואה לחציון האחרון של 2011. "כמו-כן, מתחילת שנת 2012 הביקוש למנהלי מחקר ופיתוח עד לרמת סמנכ"ל נותר ללא שינוי ועומד על ממוצע של כ-35 משרות ניהוליות".

בתחום האיכות נרשמה עלייה של כ-10% בביקוש לעובדים מתחילת השנה, עם דרישה הולכת וגוברת לניסיון גם ברגולציה. מועמדים המשלבים ניסיון של השניים (איכות ורגולציה), זכו לעליית שכר ממוצעת של 15% מתחילת השנה. בנוסף, נרשמה עלייה של למעלה מ-15% בדרישה לתפקידי קליניקה ורגולציה בכירים בהשוואה לשנת 2011.

"בשנה החולפת ראינו בתחום הביומד גידול בביקושים, מגמה שתמשיך בשנה הקרובה, וכתוצאה מכך רמות השכר ימשיכו לשמור על יציבות ואפילו יעלו בתחומים המבוקשים", אומרת ליאת גני, סמנכ"לית חטיבת Key Accounts ותעשייה בחברת ההשמה Manpower. "חברות התרופות והציוד הרפואי ממשיכות בפעילות פיתוח נמרצת, ואנו רואים גידול בדרישה לאנשי מעבדה ומחקרים קליניים. ירידה מסוימת בביקושים אנו רואים בחברות המזון, שככל הנראה מצמצמות פעילות פיתוח בתקופה זו, ביחס לשנה הקודמת".

לדבריה, תופעה מעניינת שהתרחשה השנה, היא השתלבות של אנשי ביומד ישראלים בחברות גלובליות בתפקידים בחו"ל, בדגש על חברות הפארמה, מחקרים ובתחום טיהור המים. הכניסה לתחום הרפואי איפשרה לי להשפיע לטובה על חייהם של מאות מיליוני אנשים בשנה"

אורן זרחין הוא דירקטור מו"פ ספקטרל סי.טי בפיליפס ישראל - תפקיד שהוא שילוב של מנהל ופיזיקאי. במסגרתו זרחין אחראי על פעילות מחקרית שמטרתה לפתח סורק סי.טי שיאפשר אבחון טוב יותר, תוך חסכון ברמת הקרינה שאליה נחשף הנבדק.

מה עשית לפני התפקיד הנוכחי?

"תוך כדי לימודי תואר ראשון בפיזיקה ומחשבים באוניברסיטת תל-אביב נחשפתי לעולם הפיזיקה הניסיונית. לאחר תואר שני בפיזיקה של פלזמה, עברתי למכון ויצמן ללימודי דוקטורט בפיזיקה של חומר מעובה ובהם אפקטים הקשורים למוליכים למחצה ולתורת הקוונטים. "במקביל למחקר, בער בי הצורך להיות חלק מהתעשייה ועבדתי כיועץ, כמתכנת ולאחר מכן כפיזיקאי. דרך עבודות אלו הגעתי למעסיקי הקודם, חברת 'אל-מול' אשר מפתחת גלאי חלקיקים ואשר גם עסקה בפיתוח ננו-צינוריות. עבדתי שם כפיזיקאי, ולאחר מכן כמנהל המחקר והפיתוח".

ותודה למשרד המדע

מה אתה אוהב בתפקיד שלך?

"את האתגר שבפיתוח טכנולוגיה חדשה הנמצאת על גבול ההתכנות ודרכה לשפר את חייהם של אנשים. "אני גם אוהב את השילוב בין הובלת צוות פיתוח בינלאומי לבין מומחיות טכנית. התפקיד והחזון מאוד מאתגרים מבחינה ניהולית וטכנולוגית וכיום אני נהנה מהשילוב של שניהם".

איך נראה שבוע העבודה שלך?

"לרוב שבוע העבודה גדוש בפגישות עם אנשי הצוות בארץ, בישיבות טלפוניות עם הצוותים מחו"ל או בפגישות בחו"ל שבהן נבחנת התקדמות המחקר, נקבעים צעדים להמשך ומתבצעות החלטות טכניות. היתר מוקדש לקבלת החלטות, הכנה או אישור דוחות ומצגות, קידום משימות בתוך הארגון ולקריאת ספרות מקצועית".

מה הצמתים המרכזיים שבהם עברת במהלך הקריירה?

"המעבר מעולם האקדמיה לתעשייה, התבצע תוך תמיכת משרד המדע, אשר נתן לי אישור מיוחד לעבוד יום בשבוע בתעשייה בזמן לימודי הדוקטורט, כחלק מעידוד השיתוף בין האקדמיה לתעשייה.

"במחקר ייצרנו התקנים זעירים וחקרנו בעזרתם תופעות קוונטיות שונות. ההתקנים הזעירים היו מצולמים במיקרוסקופ אלקטרוני, ודוגמה נפלאה להשתלשלות האירועים היא שהתמונות נלקחו באמצעות גלאי אשר היה לי חלק קטן בפיתוחו במסגרת עבודתי בתעשייה. לאחר סיום הדוקטורט עבדתי כפיזיקאי וכמנהל המחקר והפיתוח בחברת אל-מול שם יצרנו גלאים חדשים עבור חברות בינלאומיות והתגאינו בכך שבזכות הטכנולוגיה שאנו מפתחים חוקרים יכולים לראות התקנים מיקרומטרים וננומטרים בצורה ברורה יותר.

"המעבר מחברה ישראלית קטנה לפיליפס, חברה רב-לאומית, היווה אבן דרך עבורי. בנוסף, הכניסה לתחום הרפואי איפשרה ומאפשרת לי להשפיע לטובה על חייהם של מאות מיליוני אנשים בשנה דרך טכנולוגיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"היה צורך להרחיב את הצוות"

יש קושי מיוחד שאתה עובר בתור עובד ביומד?

"עם כניסתי לתפקיד והתקדמות הפרויקט, נוצר הצורך להרחיב את הצוות וליצור את הקשרים המתאימים בארץ ובחו"ל. מכיוון שהגעתי מתעשייה אחרת ומחברה קטנה, היה לי הרבה מה ללמוד לגבי ניהול והובלה בחברה בינלאומית. לשמחתי, קיבלתי תמיכה וייעוץ מהממונים עליי וגם מאנשי הצוות המסורים".

  • עוד באותו נושא:
  • ביומד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully