וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקל מתחזק: "הדולר עשוי לרדת ל-3.84 שקלים"

משה גולן

4.10.2012 / 9:15

הדולר נסחר כעת סביב 3.87 שקלים וגם האירו נחלש מול השקל ונסחר סביב 5.01 שקלים. ברקע המסחר - הציפייה להחלטת הריבית של הבנק האירופי

המסחר במט"ח מתנהל היום (ה') בהמשך ההתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול השקל ב-0.3% ונסחר סביב 3.87 שקלים - שפל של כ-4 חודשים. גם האירו נחלש מול השקל בכ-0.25% ונסחר ברמה של 5.01 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נסחר ביציבות מול המטבעות המרכזיים, כאשר מול האירו הוא נסחר סביב 1.292 דולרים.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, שנתמכו ע"י נתוני מאקרו חיוביים, במרכזן סקר ה-ADP שהצביע על כך שנוספו לסקטור הפרטי כ-162 אלף משרות בספטמבר, מעל צפי האנליסטים שהצביע על יצירה של 145 אלף משרות בלבד. כעת, עיני המשקיעים נשואות לעבר דוח התעסוקה שיפורסם מחר וצפוי להצביע על יצירה של כ-130 אלף משרות במשק האמריקני.

עוד בעולם, היום ירכז עניים הבנק המרכזי האירופי שצפוי לפרסם את החלטת הריבית לחודש אוקטובר בשעה 13:45. מומחים מציינים כי נגיד הבנק מריו דרגי צפוי להותיר את הריבית על כנה חרף הלחצים שמופנים אליו לבצע פעולות נוספות שיסייעו לחלץ את גוש האירו ממשבר החוב. עם זאת, המשקיעים יתרכזו בדבריו של הנגיד במסיבת העיתונאים שיכנס לאחר הכרזת הריבית.

"שוקי המניות העולמיים אמנם מצליחים השבוע לטפס במתינות מעלה, ואולם המומנטום החלש של העליות הללו מרמז כי מדובר בתיקון יותר מאשר במגמה", מציינים ב-FXCM. "גם התחזקותו של הדולר, העומדת כביכול בניגוד לעליות השערים, מלמדת על חשש המשקיעים מפני ההאטה הגלובלית".

ולאן מנשבות הרוחות בישראל? במערכת הפוליטית והכלכלית קיימת ציפייה דרוכה לקראת החלטתו של ראש הממשלה שהצהיר מוקדם יותר השבוע כי יחליט בתוך כשבועיים אם להקדים את הבחירות או לנסות ולאשר את התקציב לשנת 2013.

אמש פורסם ב"גלובס" כי הבנקים מנסים ללחוץ על בנק ישראל לרכך את מסקנות ועדת זקן, בסוגיית העמלות בעסקים הקטנים.

"מבחינה טכנית דווקא ניתן לזהות פוטנציאל להתחזקות השקל. רמת המפתח בדולר-שקל היא 3.88. ירידה מתחת לרמה הזו עשויה להוביל את הצמד עד לאזור 3.84, או אפילו 3.81. מהלך זה, אם יתרחש, צפוי להיות המהלך האחרון במגמת הירידה שהחלה בפסגה ב-4.09", טוענים ב-FXCM.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully