וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס מבקשת הזרמת הון באופן מיידי

9.10.2012 / 12:12

על סף קריסה? אחרי שבשבוע שעבר הדיח דירקטוריון בטר פלייס את מנכ"ל החברה שי אגסי פנתה החברה לבעלי המניות בבקשה להזרים לקופתה 130-140 מיליון דולר

המצב של בטר פלייס מחמיר: לאחר הדחתו של המנכ"ל שי אגסי, החברה פנתה לבעלי המניות שלה בבקשה להזרמת הון מיידית. עפ"י הערכות, החברה מבקשת לגייס סכום של 130-140 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה ביותר בבטר פלייס היא החברה לישראל (32%).

בקשת גיוס ההון הדחופה מגיעה על רקע מצוקת המזומנים אליה נקלעה בטר פלייס. לפי תוצאות הרבעון השני של השנה, לחברת בטר פלייס יש בקופה רק 122.8 מיליון דולר, ובמאזן החברה כמעט ואין חוב פיננסי מלבד החוב שיש כלפי בעלי מניות הבכורה. במחצית הראשונה של השנה שרפה החברה 104.1 מיליון דולר, וזה כנראה אומר שקרב הרגע בו תזדקק בטר פלייס להזרמת הון נוספת - או שהחברה תקרוס ותיסגר.

אגסי הודח בשבוע שעבר מתפקידו על ידי הדירקטוריון והוא יוחלף ע"י אוון איוון ת'ורנלי, ששימש מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה. ההדחה מגיעה על רקע אי עמידה ביעדים שהוצבו בעבר, קרי בשל קצב מכירות נמוך למדי אל מול קצב גבוה של שריפת מזומנים.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בטר פלייס ביצעה עד כה שלושה סבבי גיוסי הון, ובמסגרתם גייסה 751 מיליון דולר (בערך 3 מיליארד שקל) - הון שעדיין לא הפיק אפילו סנט אחד של רווח למי שפתח את ארנקו בפני החברה. החברה לישראל, שבבעלות עידן עופר, השקיעה מתוך סך זה 227 מיליון דולר (כמיליארד שקל), וכך הפכה בטר פלייס עבורה לפרה מושקעת אך לא כזו שנותנת חלב.

  • עוד באותו נושא:
  • בטר פלייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully