וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל חושש מעליית מחירי הדירות - אך לא מתערב

נדב נוימן

9.10.2012 / 12:53

פרוטוקול דיוני הריבית: "חברי הועדה הביעו את דאגתם מהירידה בקצב שיווק הקרקעות על ידי מינהל מקרקעי ישראל ומהשפעה אפשרית של ירידה זו על מחירי הדירות"

בבנק ישראל שוקלים כבר מספר חודשים להתערב בשוק הדיור ולהגביל את המשכנתאות, אך בוחרים להמשיך לשבת על הגדר. כך עולה גם מפרוטוקול דיוני הריבית לחודש אוקטובר שפורסם היום (ג').

"חברי הועדה הביעו את דאגתם מהירידה בקצב שיווק הקרקעות על ידי מינהל מקרקעי ישראל ומהשפעה אפשרית של ירידה זו על מחירי הדירות", כך נכתב בפרוטוקול. בדיון הועלה החשש כי תהיה עלייה מחודשת של מחירי הדירות עקב הירידה בהיצע הקרקעות במקביל להתעוררות הביקושים, המקבלת ביטוי במספר הגדל של העסקאות והמשכנתאות החדשות. עם זאת, כידוע, לא שינה בנק ישראל את מדיניות המשכנתאות עד כה.

מלבד הדברים האמורים באשר לשוק הדיור, הביעו חברי הועדה המוניטרית דעה כי המשק צומח בשיעור מתון בדומה לרבעונים האחרונים במרבית ענפי המשק, כאשר במקביל ירד גם היקף ייצוא הסחורות, על רקע התמתנות הביקושים העולמיים. "הציפיות מסקרים שונים משקפות פסימיות לגבי היקף הפעילות בחודשים הקרובים", צויין עוד בפרוטוקול.
לפי החזאים, בשלושת החודשים הקרובים צפויים המחירים לעלות ב-0.8%. המדדים הקרובים יושפעו, ככל הנראה, מעליות במיסים העקיפים כמו גם מהרמה הגבוהה של מחירי הסחורות בעולם, שצפויה להשפיע גם על המחירים המקומיים.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully