וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן לקנות זהב? כך תיחשפו למתכת היקרה

קובי ישעיהו

10.10.2012 / 8:10

מחירי המתכות היקרות, בעיקר הזהב והכסף זינקו בחודשים האחרונים, אך האם תימשך המגמה? 3 המלצות כיצד לרכוש את המתכות היקרות

בשבועות האחרונים המשקיעים עדים להתעוררות מחודשת של שוק המתכות היקרות, כשמתכות הזהב והכסף בראשן. מאז סוף חודש יולי הוסיף הזהב למעלה מ-9% לערכו והוא נסחר במחיר של 1,767 דולר לאונקיה, כשהכסף זינק בכמעט 23%. אמנם מחירי המתכות עשו מהלך מרשים, אך מה שמעניין את המשקיעים בבורסה, זו השאלה האם אנחנו בסוף המהלך או שמא עדיין יש הזדמנות להיחשף למתכות היקרות ולהינות מעליות?

כשבוחנים את הגורמים שהובילו למהלך העליות, עולה תמונה מעניינת. הגורם ראשון הוא אי הוודאות באירופה שצפוי לעודד רכישה של זהב פיזי כתחליף למט"ח. המצב באירופה עדיין בעייתי ולמרות שלאחרונה הודיע נגיד הבנק המרכזי בגוש האירו, מריו דרגי, על תכנית לרכישת אג"ח שלמעשה עודדה את המשקיעים והבהירה שהבנק המרכזי מוכן "להפשיל שרוולים" ולעשות כל שביכולתו על מנת למנוע את החרפת המשבר, המהלך הזה צפוי גם לעודד את האינפלציה שגם היא כידוע תומכת במחיר המתכות היקרות ובעיקר במתכת הצהובה.

הגורם השני הוא הוא תכנית ההקלה המוניטארית עליה הכריז נגיד ה'פד', ברננקי. קצב ההתאוששות בארה"ב אינו מספק. הצמיחה מתונה והאבטלה יורדת בקצב איטי מדי. לאחר שבמשך כמה חודשים ניסה ברננקי לדחות את התכנית, הוא הגיע למסקנה שאין ברירה והכריז על תכנית הקלה כמותית שלישית כשהפעם הוא לא התחייב לסכום כולל ואף לא הציב מגבלת זמן. כמו כן, הוא התחייב לשמור על רמת ריבית נמוכה עד לאמצע שנת 2015. התכנית צפויה כמובן להזרים כסף לשוק ולנפח את מחירי הנכסים בדיוק כפי שקרה בתכניות הקודמות, אחריהן עלה מחיר הזהב בעשרות אחוזים.

ככל הנראה, שני גורמים אלה עדיין קיימים וצפויים להשפיע על מחירי הנכסים בעולם, ותחזיות רבות מדברות על כך שמחיר הזהב ימשיך להתחזק גם בשנה הבאה, כשרק לאחרונה דווח שקרנות הגידור הגדולות של המשקיעים ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון הכפילו החזקותיהן בזהב.

אז איך ניתן להיחשף למתכות היקרות? יש מגוון דרכים להיחשף עליהן.

1. רכישה של סחורה פיזית. כלומר לרכוש מטילים, אונקיות, מטבעות, מדליות ותכשיטי זהב וכסף, אך יש לקחת בחשבון שרצוי לבטח את הנ"ל ולדאוג מראש גם למקום איחסון עבורן.

2. השקעה בתעודות סל ישראליות. אחת הדרכים הנוחות עבור המשקיע הישראלי היא כמובן רכישת תעודות סל. תעודות על מתכת הזהב יש למספר חברות (כמו קסם זהב או תכלית זהב) ועל מתכת הכסף ניתן לעקוב בעזרת תעודת תכלית סילבר (כסף).

3. רכישת של ETF בחו"ל. דרך זו מתאימה למשקיעים בארה"ב או לחילופין משקיעים ישראלים המעדיפים לבצע השקעה דרך בורסה זרה. במקרה דנן, ניתן לרכוש את קרנות הסל המוכרות GLD עבור מתכת הזהב ו- SLV עבור מתכת הכסף.

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully