וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אשם בעליית מחירי הנפט?

משה גולן

10.10.2012 / 15:55

אמש זינקו מחירי הנפט בפתאומיות ביותר מ-3%. אנליסטים ומומחים טוענים כי הסיבות לכך הן בעיקר הקונפליקט המתמשך בסוריה וסבירות גבוהה יותר שנתניהו יתקוף באירן

אומנם בימים האחרונים שוררת בשווקים אווירה פסימית במיוחד לאור התחזיות האחרונות שפרסה קרן המטבע העולמית (IMF), שהורידה את תחזית הצמיחה העולמית בפעם השנייה השנה, וכן לאור ההתפתחויות האחרונות באירופה, אולם רוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון מאיימות כעת "לגנוב" את המוקד ולעמוד במרכז העניינים.

אמש זינקו מחירי הנפט כאשר הסיבות המרכזיות הן הקונפליקט המתמשך בסוריה ועליית מפלס האיומים בין אירן למדינות המערב. ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן המשיך לאיים על סוריה ואמר כי ארצו לא תמנע ממלחמה כוללת אם היא תהיה בלתי נמנעת והמצב ימשך. זאת, כאשר ברקע המשיכו לנחות פגזים סורים תועים בשטח טורקי וברית נאט"ו הודיעה כי מכינה תוכניות הגנה על טורקיה.

מומחים ואנליסטים מציינים כי קטליזטור נוסף שהשפיע אמש על העלייה החדה במחירי הנפט הוא ההתפתחויות הפוליטיות בישראל, במרכזן ההכרזה הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמת הבחירות. אותם מומחים מציינים כי מאחר ונתניהו צפוי לזכות בבחירות התקיפה על אירן תהיה בלתי נמנעת במקרה שזו לא תבטל את תוכנית הגרעין שלה.

מחיר הנפט מסוג WTI עלה אמש ב-3.4% ונסחר סביב 92.3 דולר לחבית, בעוד מחיר הנפט הגולמי עלה ביותר מ-3% ונסחר סביב 92 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט, המשמש מדד הבנצ'מרק הבינלאומי, עלה ב-2.4% לרמה של 114.5 דולר לחבית. גם מחירי הגז עלו בממוצע ביותר מ-1.5%. "ה-WTI נסחר סביב הרמות של 88 דולר ל-92 דולר לחבית, וכעת, לאחר שהוא פרץ את הטווח הזה אנו נחכה ונראה אם הוא ימשיך לטפס מעלה", אומר ג'ון קילדוף, אנליסט מחברת אגאין קפיטל, שטוען כי בעקבות רוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון, קיים חשש מהותי לגבי היצע הנפט. באותה נשימה הוא הוסיף כי לדעתו מחירי הנפט ישובו לרדת לרמות נמוכות, בשל המחוייבות של סעודיה להגדלת התפוקה.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully