וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; "כלכלת ארה"ב עדיין מדשדשת"

נדב נוימן

10.10.2012 / 22:24

כלכלני קרן המטבע הבינלאומית הורידו את תחזית הצמיחה העולמית לשנתיים הבאות. נתוני המלאים העסקיים עלו ב-0.5% באוגוסט

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות זה היום הרביעי ברציפות, על רקע הדאגה לגבי תחזיות הצמיחה ששחררה קרן המטבע הבינלאומית, ובציפייה להתכנסות מנהיגי ה-G7 בטוקיו. היום פורסם ספר הבז' של הפדרל ריזרב שהצביע על צמיחה כלכלית מתונה ב-10 מחוזות מתוך 12. כמו כן, נתוני המלאים הסיטונאים עלו בכ-0.5% באוגוסט.

"מספר חברות הורידו את תחזית הרווח וההכנסות שלהן וזאת מגמה שתמשיך בעתיד הקרוב", אומר מיכאל או'סליבן, אסטרטג בקרדיט סוויס. "הכנסות החברות חלשות משום שאירופה במיתון וכלכלת ארה"ב ממשיכה לדשדש".

כלכלני קרן המטבע חושפים נתונים מדאיגים בכנס בטוקיו השבוע. כלכלני קרן המטבע הבינלאומית הורידו שוב את תחזית הצמיחה העולמית לשנתיים הבאות, לפיהן, התמ''ג העולמי יגדל השנה רק ב-3.3% וב-3.6% ב-2013, שיעור המצביע על התאוששות מאוד מוגבלת. יתרה מזו, ב-IMF מציינים כי גלו הסיכויים להאטה נוספת כאשר ישנה הסתברות של 1 ל-6 לקצב צמיחה של מתחת ל-2%, מצב שמתיישב עם מיתון בכלכלות המפותחות וצמיחה נמוכה בשווקים המתפתחים.

היום הודיעה קרן המטבע הבינלאומית כי הבנקים באירופה ככל הנראה ייאלצו למכור נכסים בהיקף 2.8 טריליון דולר ב-2013, 200 מיליארד דולר יותר מאשר הערכה קודמת של הקרן. זאת, במידה ומנהיגי היבשת לא יצליחו לרסן את המשבר הפיננסי.

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני המלאים הסיטונאים לחודש אוגוסט, שעלו ב-0.5% בהתאם לצפי האנליסטים ולאחר עלייה של 0.6% ביולי.

בשעה 20:00 התפרסם ספר הבז' של ה'פד' המודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הבנק המרכזי. לפי נתוני הדוח, 10 מחוזות מתוך 12, דיווחו על צמיחה כלכלית מתונה, כאשר "נקודת האור" המרכזית הייתה שוק הדיור שהמשיך להתאושש במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר. (לסיפור המלא)

זירת הסחורות המשיכה להיות תנודתית גם היום. לאחר שאמש "הזהב השחור" עלה ביותר מ-3%, היום הנפט הגולמי השיל מערכו יותר מ-1% וכעת הוא נסחר סביב 91 דולר לחבית. זאת, בעקבות החשש מירידה בביקושים העולמיים.

עונת הדוחות לרבעון השלישי תמשך היום, לאחר שאתמול דיווחה אלקואה ופתחה את עונת הדיווחים כאשר היכתה את התחזיות בשורת ההכנסות אך פיספסה בשורת הרווח.

לקראת דוחות הרבעון השלישי, בית ההשקעות ברקליס פרסם סקירה על מניות חברות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות בוול סטריט, ומדגיש את מלאנוקס, אמדוקס וקומברס. לטענת ברקליס, הרבעון השלישי היה חלש יחסית עבור החברות בסקטור הטכנולוגיה, בין היתר בשל הסביבה הגלובלית שמכבידה על המניות בטווח הקצר. בבית ההשקעות לא צופים הפתעות שליליות, אך גם לא צופים התאוששות מהירה מדי. בסך הכל מאמינים כלכלני ברקליס כי מלאנוקס, אמדוקס וקומברס, אשר הכו את נאסד"ק ברבעון, יעמדו בציפיות לדוחות הרבעון. באופן כללי, מלאנוקס ממשיכה להיות הבחירה מספר אחת של כלכלני ברקליס, אפילו לאחר הירידה בערך המניה בספטמבר.

טבע המשיכה לעמוד במוקד, לאחר שחשפה נתוני מחקר חיוביים לחומר הפעיל בקופקסון. טויוטה ריכזה עניין, לאחר שהודיעה כי היא מבצעת ריקול למיליוני מכוניות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully