וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה: לפנות הדוכנים מטיילת אילת

11.10.2012 / 13:04

על פי החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע יפונו הדוכנים מהטיילת באילת תוך 60 יום והרוכלים ישלמו הוצאות משפט בסכך 50 אלף שקל

בית משפט המחוזי בבאר-שבע קיבל אתמול (ד') את כל טענות המדינה והורה על פינוי הרוכלים ודוכניהם משטח הטיילת הצפונית באילת לאלתר. כמו כן, נפסקו לחובתם של הרוכלים הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.

הטענה היא כי דוכני הרוכלים בטיילת באילת פוגעים מזה שנים באינטרסים התיירותיים והסביבתיים של המדינה, בשטח המהווה חלון ראווה של דרום המדינה. עשרות הדוכנים חוסמים את קו הים מעיני המטיילים, מייצרים מפגע סביבתי וחזותי קשה וגוזלים את השטח מהציבור, כל זאת תוך פלישה למקרקעי העירייה והפרה בוטה של החוק.

הפרקליטות פעלה למיגור התופעה והגנה על האינטרס הציבורי והגישה תביעה לפינוי השטח.

בפסק הדין, שניתן לאחר הליכים משפטיים ממושכים, הורה כאמור בית המשפט לשים סוף לתופעה וקבע כי הדוכנים יפונו לאלתר.

השופטת דפנה אבניאלי קבעה כי "הנתבעים מעלים טענות-שווא, ביודעם כי אין להם הגנה ממשית כנגד סעד הפינוי... הנתבעים חזרו על טענות שכבר נטענו והוכרעו... בסופו של יום מתברר כי אין לנתבעים הגנה טובה מפני סעד הפינוי המבוקש... נראה כי כל מטרתם של הנתבעים היתה לעשות שימוש בהליכים המשפטיים כאמצעי להרוויח זמן ולהמשיך בניהול עסקי הרוכלות, תוך התעלמות מאמירתו המפורשת של בית המשפט העליון, לפיה 'מתבקש שיעזבו את המקום גם בלי צורך בצווים של בית המשפט'".

בית משפט המחוזי דחה אחת אחת את טענות הנתבעים. בפסק הדין נכתב: "הטיילת הפסטורלית באילת מאכלסת בתי-מלון מפוארים, מסעדות, בתי-קפה ודוכני רוכלים. מדובר בדוכנים אימתניים, המוצבים משני עברי הטיילת ומאלצים את ההולכים בה לפלס דרכם בנתיב הצר שהותירו ביניהם, במקום ליהנות מאויר הים ומהנוף הנפרש אל עבר הרי אדום... לא נמצא כי יש הצדקה למנוע את פינויים מהטיילת הצפונית, אלא להפך, אוששה הקביעה כי מתבקש שיעזבו את המקום...".

עוד ניתנה הסמכה למדינה או מי מטעמה לפנות על חשבון הנתבעים את המקרקעין ואת כל הבנוי עליהם, אם אלה לא יעשו כן בעצמם בתוך 60 יום מיום מתן פסק הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully