וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ממליץ: להגדיל חשיפה למניות בינלאומיות

נדב נוימן

12.10.2012 / 11:48

הבנק מציע להעדיף את החשיפה למניות אלו על פני המניות הישראליות. "המצב הגיאו-פוליטי וההאטה הכלכלית בעולם ובמשק המקומי עלולים להביא לביצועי חסר של החברות המקומיות"

כלכלני בנק לאומי ממליצים להגדיל החשיפה למניות בשווקים הבינלאומיים על פני השוק המקומי, לאור הערכת לביצועי חסר של החברות המקומיות בתקופה הקרובה.

"בטווח הקצר איתנות השוק המקומי עשויה להמשך, על רקע המגמה החיובית שנרשמה בשווקים מעבר לים בחודשים האחרונים אך טרם גולמה במלואה בשוק המקומי", נכתב בסקירה הכלכלית השבועית של בנק לאומי. "בהמשך, אנו מעריכים כי מעורבות הרגולאטור, המצב הגיאו-פוליטי וההאטה הכלכלית בעולם ובמשק המקומי עלולים להביא לביצועי חסר של החברות המקומיות. לפיכך, אנו מוצאים כי קיימת עדיפות בחשיפה גבוהה יותר באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים לעומת זה המקומי".

מבחינה ענפית מזהירים בלאומי מפני חשיפה לבנקים בישראל. "לאחר שהמלצנו עד כה להחזיק בענף הבנקים במשקל גבוה ממשקלו במדד, אנו מעריכים כי לאחר מהלך העליות האחרון עלתה הסבירות לתיקון. אי לכך, משקיעים שונאי סיכון ראוי שישקלו הקטנת חשיפה לענף. עם זאת, בטווח הארוך רמת המכפילים הנוכחית אינה משקפת את השווי הכלכלי של הבנקים".

בשוק האג"ח סבורים בלאומי כי "רמת התשואות הנמוכה ורמת אי-הוודאות באפיק הממשלתי תומכים בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, בעיקר משיקולי יחס תשואה ריאלית לסיכון. אי הוודאות בנוגע לרמת האינפלציה בחודשים הקרובים עודנה גבוהה ונובעת, בין היתר, מעליות אפשריות במחירי המזון ובמחירי הדיור לעומת ירידה אפשרית בסעיפי התקשורת והחינוך". לפיכך, ממליצים בלאומי להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

בסקטור האג"ח הקונצרני מעריכים כי "קיימת כיום כדאיות להחזקת חלקו הספקולטיבי של תיק ההשקעות באמצעות סל המכיל סדרות אג"ח אשר נבחרו בצורה סלקטיבית ובעלות רמת תשואות גבוהה, מח"מ קצר (עד כ-3 שנים) והכל תוך שמירה על פיזור ענפי ועיסקי גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully