וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החברות מזהירות מפני תוצאות רבעון 4

פאדי מועלם

13.10.2012 / 12:21

פרסום הדו"חות לרבעון השלישי השנה רק החל, וכבר יש חברות המזהירות מפני תוצאות הרבעון האחרון של 2012. להערכת אנליסטים, מדובר במהלך שנועד להקל על החברות לעמוד בתחזיות

עונת הדו"חות של הרבעון השלישי של השנה עדיין בחיתוליה אולם יש כבר חברות בארצות הברית שפרסמו אזהרות לקראת עונת הדוחות של הרבעון האחרון של השנה. מנתונים שעולים עד כה נראה כי עונת הדו"חות הבאה צפויה להיות יותר גרועה מעונת הדו"חות הנוכחית. מנתונים שפרסמה סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה כי עד עתה 11 חברות שכלולות במדד S&P500 פרסמו תחזית שלילית לגבי הרווחים שלהן ברבעון הרביעי של השנה, לעומת אפס חברות שפרסמו תחזית חיובית. בתקופה המקבילה ברבעון הקודם פרסמו 6 חברות תחזיות שליליות לגבי תוצאות הרבעון השלישי שלהן לעומת אפס שפרסמו תחזית חיובית.

חלק מהאנליסטים לא מתרגשים מהתחזיות הללו וטוענים שמהלכים כאלו נעשו בעבר בוול סטריט לפיהם החברות מורידות את רף הציפיות לקראת הרבעון, זאת כדי שיוכלו "להכות" את התחזיות עם פרסום הדו"חות שלה מה שיוביל לעלייה במחיר המניה. גם בעונת הדו"חות הנוכחית צפויים מהלכים שכאלו, למרות שעד עתה זה עדיין לא קרה.
"הסוגייה כאן היא האם החברות מנסות בכוונה להציב לעצמן רף נמוך, כדי שיהיה להן קל יותר לעמוד בציפיות, או שיש כאן באמת סיכונים אמיתיים שיכולים להשפיע על הצמיחה הכלכלית", אומר ריק מיקלר נשיא חברת ההשקעות LibertyView Capital Management.
דו"חות החברות ברבעון השלישי עד כה מתקשים לעמוד בתחזיות של האנליסטים, כשרק 59% מהחברות מצליחות "להכות" את התחזיות לעומת ממוצע רב שנתי של 62%. גם הצמיחה ברווחי החברות על בסיס שנתי צפוי להיות שלילי בפעם הראשונה זה שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully