וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הדוחות בעיצומה: האם וול סטריט תצנח?

קובי ישעיהו

14.10.2012 / 7:51

שבוע המסחר האחרון בבורסה האמריקאית היה הגרוע ביותר מזה ארבעה חודשים. על רקע האזהרות שפרסמו חלק מהחברות חוששים המשקיעים מנפילות קרובות

עונת הדוחות של הרבעון השלישי בוול סטריט תיכנס השבוע להילוך גבוה, כשלא מעט חברות מובילות יפרסמו את תוצאותיהן. בינתיים, ביום שישי נפתח המסחר בעליות קלות הודות לזינוק מפתיע במדד אמון הצרכנים אולם הן נמחקו כשעה וחצי לאחר הפתיחה, המדדים עברו לירידות של עד 0.4% ולאחר מכן נמחקו הירידות והמדדים ננעלו ביציבות. עם זאת, שבוע המסחר היה הגרוע ביותר מזה 4 חודשים, כאשר מדד הדאו ג'ונס נפל ב-2.1% השבוע, S&P 500 נפל ב-2.2% והנאסד"ק ב-2.9%.

יש כבר חברות בארצות הברית שפרסמו אזהרות לקראת עונת הדוחות של הרבעון האחרון של השנה. מנתונים שעולים עד כה נראה כי עונת הדוחות הבאה צפויה להיות יותר גרועה מעונת הדוחות הנוכחית. מנתונים שפרסמה סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה כי עד עתה 11 חברות שכלולות במדד ה-S&P 500 פרסמו תחזית שלילית לגבי הרווחים שלהן ברבעון הרביעי של השנה, לעומת 0 שפרסמו תחזית חיובית. בתקופה המקבילה ברבעון הקודם פרסמו 6 חברות תחזיות שליליות לגבי תוצאות הרבעון השלישי שלהן לעומת 0 שפרסמו תחזית חיובית.

בימים הקרובים, בכל אופן, יפרסמו כאמור חברות מובילות רבות את תוצאותיהן וגם את התחזיות לרבעון הנוכחי, מה שעלול להקפיץ או להפיל את המדדים המובילים. ביניהן מיקרוסופט , ג'נרל אלקטריק ו-IBM.

"המשקיעים נכנסו לעמדת מגננה וזהירות ובסך הכל מצב הרוח הוא פסימי כשאירופה וסין ימשיכו ככל הנראה להשפיע לשלילה על התוצאות. ייתכן שיהיו הפתעות לטובה פה ושם אבל התמונה הכללית לא טובה", אומר Michael Loewengart, מנהל בחברת אי-טרייד בניו-יורק.

מניות הפיננסים ימשיכו להיות במוקד, כשבנק אוף אמריקה , סיטיגרופ , מורגן סטנלי וגולדמן זאקס יפרסמו תוצאות. "הדוחות שפורסמו ביום שישי האחרון לא היו מרשימים וכעת צריך לעקוב אחרי התוצאות של סיטיגרופ. אם תהיה הפתעה רעה זה עלול להשליך על השוק כולו", אומר Wayne Kaufman, אנליסט בכיר.

גם מדד הנאסד"ק עלול להמשיך בירידה אם חברות ההיי-טק יאכזבו. מיקרוסופט, אינטל, IBM וגוגל (ביום חמישי לאחר סיום המסחר) יפרסמו השבוע תוצאות.

בסך הכל הציפיה היא שהחברות במדד ה-S&P 500 יציגו בממוצע ירידה של כ-3% ברווחים לעות הרבעון המקביל אשתקד. עד היום 59% מהחברות שפרסמו הפתיעו לטובה לעומת 67% הפתעות לטובה - הממוצע של 4 הרבעונים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully