וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הארנונה תעלה בשיעור של 2.5%

14.10.2012 / 8:45

בתחילת שנת 2013 אמורים לעלות מסי העיריות ברחבי הארץ. העלייה מחושבת על ידי נוסחה המשקללת את עליית המדד והשכר במגזר הציבורי

מלבד המסים לאוצר המדינה, שצפויים לעלות מיד לאחר הבחירות וגיבוש התקציב, שנת 2013 נושאת עמה ככל הנראה בשורה גם בתחום המיסים העירוניים. על פי חישוב שנערך בהתאחדות התעשיינים, לאזרחי המדינה צפוי גידול של 2.5% בתשלום הארנונה. כך מדווחים בגלי צה"ל.

"לא נעמוד בזה. עוד לפי העלייה הארנונה עולה המון", אמרה אזרחית ואחר הוסיף: "יוקר המחיה שקיים במדינה מטורף לחלוטין. עם משכרות העתק שלהם, האנשים שיושבים בירושלים שככו איך זה להתמודד עם קשיי היומיום".

ההעלאה הרשמית, שצפויה להתפרסם בתקופה הקרובה, מחושבת על ידי נוסחה שמורכבת מעליית המדד מאז השנה שעברה וגם מהשכר במגזר הציבורי. ליצרנים מדובר בזינוק של כ-80 מיליון שקל בשנה הבאה, אחרי המים והדלק, בבשורה קשה מסביר אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.

"כמובן שיש לכך השפעה של מחירי המוצרים כי הארנונה לא עומדת בפני עצמה", אמר חייק, "התעשייה תעמוד שוב בפני לחץ כפול של התייקרויות יזומות מצד אחד והגבלה של היכולת שלה לעדכן מחירים מצד שני. יש לנו חשש גדול מאוד מהמצב הזה. זה עוד קש על הגב של הגמל הזה, שאני מקווה מאוד שלא ישבר".

וכמו ככל ההעלאה, בעלי המפעלים הגדולים ככל הנראה לא יוכלו לספוג אותה לאורך זמן, וכך הציבור ישלם פעמיים - פעם אחת בחשבון הארנונה שמגיע מהעירייה, ופעם נוספת בקופה במכולת.

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully