וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "מוקדם לומר שיצאנו מהסערה הכלכלית"

יוסי ניסן

15.10.2012 / 9:21

פישר בראיון לבלומברג: "אירופה כבר נמצאת במיתון מבחינה טכנית, ובארה"ב צפויה צמיחה נמוכה מ-2% בחודשים הקרובים". "החלטת נתניהו להקדמת הבחירות - מהלך טוב"

"העולם קרוב מאוד למיתון. למרות שנרשם לאחרונה שיפור בכלכלה הגלובלית, ההשפעה עדיין לא חלחלה לשווקים", כך אומר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, בראיון שנתן היום (ב') לסוכנות בלומברג בטוקיו. לדברי פישר, עצם העובדה שהפדרל ריזרב לא נתן מועד לסיום רכישות האג"ח במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית QE3, מונעת את הטענות לכך שייגמרו לבנק המרכזי כל הכלים לסיוע לכלכלה.

"הכל מתקדם באיטיות נכון לעכשיו", אמר פישר. "אירופה כבר נמצאת במיתון מבחינה טכנית, ובארה"ב צפויה צמיחה נמוכה מ-2% בחודשים הקרובים".

הנגיד סבור כי למרות שהסנטימנט משתפר בתקופה האחרונה, זה עדיין מוקדם לומר שיצאנו מהסערה הכלכלית. פישר סירב להגיב לשאלת המראיין לגבי שיעורי הריבית הצפויים בישראל בחודשים הקרובים, אך ציין כי ההחלטה של ראש הממשלה נתניהו להקדים את הבחירות לפני הגשת תקציב חדש - "מהלך טוב".

לגבי תוכנית ההקלה הכמותית החדשה בארה"ב שהשיק בן ברננקי, פישר אמר כי היא מתחילה לתת אותותיה בשווקים. "במקום לומר שנרכוש אג"ח בסכום כלשהו, למשל 500 מיליארד דולר, לומר שנמשיך לרכוש ב-40 מיליארד דולר כל חודש עד ששיעור האבטלה יירד לרמה מספקת - זה בחלט תורם לאמינות ולרצינות של התוכנית", לדברי פישר.

לגבי משבר החוב באירופה, הנגיד הוסיף כי להערכתו תוכניות הסיוע הכלכליות עדיין לא מושלמות כי מדינות צריכות מיוזמתן לבקש את הסיוע ולהסכים לכל התנאים הנלווים.

לגבי אירו-בונדס באירופה, פישר מעריך שמדובר בטעות, ולמעשה מגבה את התנגדותה של אנגלה מרקל קרנצלרית גרמניה. "לדעתי זו תהיה טעות. ולא יהיה ניתן בעזרת האירו-בונדס לחייב את המדינות לשמור על תקציבים מרוסנים. השווקים יצטרכו לשפוט מדינות ספציפיות ולהעריך את יכולת ההחזר שלהן באופן פרטני. כך מדינה שלא תעמוד בתנאים - האג"ח שלה פשוט לא יימכרו", ציין הנגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully