וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ניסה לטרפד העברת כספים לרשות השידור

אדריאן פילוט

15.10.2012 / 13:23

לפני כחודשיים, אחרי 5 שנים של דיונים, הרפורמה להבראת רשות השידור יצאה לדרך. ועדת הכספים אמורה לאשר העברת 530 מיליון שקל לרשות אך האוצר לא שלח נציג לשידור

מבוכה בוועדת הכספים: הוועדה אמורה לאשר היום (ב') תוספת תקציבית של 530 מיליון שקל לרשות השידור למען ביצוע הרפורמה, אולם משרד האוצר לא שלח נציג ולמעשה "תקע" את הדיון. משתתפי הדיון, ובכללם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני ומנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ממתינים כעת עד שהאוצר ישלח נציג לדיון.

"אנחנו כבר עם הלשון בחוץ בגלל הסחבת של האוצר", אמר בן מנחם. גפני ציין כי "זה חמור מאוד ולא ראיתי דבר כזה אף פעם. איזה משרד אוצר יש לנו? אטיל עליהם סנקציות, נעכב להם דברים שחשובים להם. אני אשלם להם במזומן - אל תדאגו".

גפני הוסיף כי האוצר ניסה לטרפד את העברת הכספים לרשות השידור ברגע האחרון, אך הוא החליט לאשר את ההעברה למרות שהאוצר לא שלח נציג. "מדובר ברפורמה שאושרה. אם לא נאשר את התקציב לא יהיו משכורות לשלם לעובדים", מסר גפני.

לפני כחודשיים, אחרי 5 שנים של דיונים, הרפורמה להבראת רשות השידור יצאה לדרך. בטקס חגיגי שנערך בלוד, שאליה תועבר קריית הרשות החדשה, חתמו נציגי האוצר, הרשות ולשכת ראש הממשלה על הסכם הרפורמה, שעלותו נאמדת ב-770 מיליון שקל.

במסגרת הסכם הרפורמה, שנועד להצעיד קדימה את רשות השידור ובעיקר את ערוצי הטלוויזיה שברשותה - ערוץ 1 וערוץ 33, תעבור רשות השידור שדרוג טכנולוגי מקיף בעלות של 330 מיליון שקל, הכולל הקמת פלטפורמות ניו-מדיה והשקעה בטכנולוגיות חדישות, הקמת משדרים ועוד.

אחד הסעיפים המשמעותיים במסגרתה הבראת רשות השידור הוא תוכנית התייעלות, הכוללת הסכמי עבודה חדשים ותוכנית פרישה של כ-750 עובדים. לאחר הפרישה של כמחצית מכוח-האדם ברשות תתאפשר קליטת 150 עובדים חדשים, כולל חוזי טאלנט לאנשי תקשורת בכירים שאינם נמנים כיום עם עובדי הרשות.

כמו כן, על-פי הסכם הרפורמה, ב-5 השנים הקרובות תגדיל הרשות בהדרגה את השקעתה בהפקות מקור חיצוניות, עד להיקף של כ-200 מיליון שקל - 36% מהכנסות הרשות (בעיקר בתחום הטלוויזיה), כפי שמחייב חוק רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully