וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הדוחות בשיאה: עליות שערים בוול סטריט

פאדי מועלם

15.10.2012 / 22:22

המנייה של המפעילה הסלולרית ספרינט ריכזה עניין, וזאת לאחר שמפעילת הסלולר היפנית סופטבנק הודיעה הבוקר על רכישת 70% מהחברה תמורת 20.1 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים. עונת הדוחות בוול סטריט תיכנס השבוע להילוך גבוה כש-40% מהחברות הכלולות במדד הדאו ג'ונס יפרסמו את הדוחות הכספיים שלהן לרבעון השלישי של השנה. בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני המכירות הקמעונאיות של חודש ספטמבר ומדד האמפייר של מדינת ניו-יורק.

המסחר באירופה נסגר בעליות שערים וזאת למרות התגברות חוסר הוודאות במספר תחומים. במהלך סוף השבוע אמר נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי כי מנגנון הפיקוח על הבנקים לא יתחיל לפעול לפני שנת 2014. בספרד, ראש הממשלה מריאנו ראחוי עדיין ממשיך להתנגד לבקשת חילוץ מהמוסדות הבינלאומיים מחשש שזה יוביל לדרישה ליישם תוכניות צנע נוספות במדינה.

המפגש השנתי של קרן המטבע והבנק העולמי חושפים חילוקי דיעות רבים בין מעצבי המדיניות הכלכלית. כך למשל, בסמינר שנערך בסוף השבוע, יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד, טענה שאומנם יש לבצע רפורמות פיסקליות אך בקצב איטי "כדי לא להרוג את הצמיחה". מנגד, שר האוצר הגרמני וולפאנג שאובל, אמר באותו פורום כי "כשיש לך בעיה, הכי קל זה לבקש עוד כסף. רמות החוב באירופה אינן בר-קיימות, נקודה. גם אם אתה מאמץ את הגישה של לגארד, שמדובר במירוץ מרתון, אסור לרוץ בכוון הפוך".

בזירת המאקרו פורסם היום מדד האמפייר סטייט של חודש אוקטובר הבוחן את סקטור הייצור במדינת ניו יורק. המדד רשם קריאה שלילית של 6.5 נקודות כשצפי האנליסטים עמד על קריאה שלילית של 4.5, לעומת קריאה שלילית של 10.5 נקודות בספטמבר. באותה שעה פורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר, שרשם עלייה של 1.1% לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 0.7%, הנתון של חודש אוגוסט תוקן כלפי מעלה ל-1.2% לעומת נתון קודם של 0.9%. בשעה 16:00, פורסמו המלאים העסקיים לחודש אוגוסט ורשמו עלייה של 0.6% לעומת צפי לעליה של 0.5%, לאחר עלייה בשיעור דומה בחודש יולי.

עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה

בנק ההשקעות סיטיגרופ (36.66,5.50%+) פרסם היום, לפני פתיחת המסחר, את הדוחות שלו לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי הבנק רשם רווח של 1.06 דולר למנייה לעומת צפי לרווח של 96 סנט למנייה.

המנייה של המפעילה הסלולרית ספרינט (5.69,0.70%-) ריכזה עניין, וזאת לאחר שמפעילת הסלולר היפנית סופטבנק הודיעה הבוקר על רכישת 70% מהחברה תמורת 20.1 מיליארד דולר. על פי פרטי העסקה, שתושלם באמצע 2013, סופטבנק תשלם למחזיקי המניות של ספרינט 12.1 מיליארד דולר כשה-8 מיליארד הנותרים יועברו לקופת החברה. העסקה הזאת יכולה להשפיע על חברת אלווריון (0.48,9.14%+) הישראלית שעומדת לחתום על חוזה עם חברת Clearwire (סימול CLWR) שנמצאת בשליטת חברת ספרינט, בהיקף של כ-150 מיליון דולר, וזקוקה נואשות לכסף.

גם המנייה של Royal Bank of Scotland (8.69,0.58%+) ריכזה עניין, לאחר שבסוף השבוע נודע כי העסקה למכירת 316 סניפים של הבנק לבנק הספרדי סנטאנדר התפוצצה לאחר שהבנק הספרדי החליט לפרוש מהעסקה מסיבה שעדיין לא ידועה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully