וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש זינקה ב-143% בחודשיים וחצי; למה?

רון שטיינבלט

16.10.2012 / 8:22

תיקון משמעותי במניית סלקום ועלייה של 65% במניית כור הן הסיבות העיקריות לזינוק. עם זאת, כדי להגיע למחיר שבו נסחרה בתחילת השנה, על מניית דסק"ש לזנק ב-118% נוספים

המומנטום החיובי במניות חברות קבוצת אי.די.בי נמשך גם אתמול, כשבראש הטבלה ניצבת מניית דסק"ש, אשר טיפסה ב-5.2%. דסק"ש היא חברת החזקות שנמצאת מתחת לאי.די.בי פתוח (74%) בפירמידה של נוחי דנקנר, ודרכה מחזיקה אי.די.בי שבשליטת דנקנר בחברות התפעוליות המרכזיות בקבוצה: סלקום (47%), שופרסל (45.7%), נכסים ובניין (79.2%), וחברת ההחזקות כור (70.1%). זו האחרונה מחזיקה במניות מיעוט בחברת מכתשים אגן, ודרכה ביצע דנקנר את השקעת הענק בבנק השקעות קרדיט סוויס.

מניית דסק. גלובס
מניית דסק/גלובס

הירידה בשווי השוק של החברות הללו במחצית הראשונה של 2012 גרמה לצניחה של 81% במנייתה של דסק"ש מתחילת 2012 ועד סוף חודש יולי, אז היא נסחרה לפי שווי של 375 מיליון שקל בלבד.

אלא שמאז חלה תפנית במניות החברות הבנות. בחסות גל העליות האחרון שפוקד את שוק ההון באחרונה, זינקה מניית דסק"ש בלא פחות מ-143% בתקופה של חודשיים וחצי. עם זאת, על מנת לחזור למחיר שבו נסחרה בתחילת השנה, צריכה מניית דסק"ש לעלות ב-118% נוספים.

העלייה החדה בשווי דסק"ש נובעת מכמה סיבות, אשר המרכזיות שבהן הן תיקון משמעותי במחיר מניית החברה הבת סלקום, שרשמה זינוק של 85% מסוף חודש יולי, וכן עלייה של 65% במניית כור, שנובעת בעיקר מהתאוששות מניית קרדיט סוויס לאחר השפל שאליו הגיעה בעקבות המשבר הפיננסי באירופה.

העליות אתמול בדסק"ש ובחברות הבנות לא הגיעו אל עבר חברות ההחזקה שבמעלה הפירמידה, ואגרות החוב של אי.די.בי פתוח ואחזקות רשמו אתמול ירידות שערים. ירידה חדה במיוחד נרשמה במניית אי.די.בי אחזקות, שנפלה ב-8.3%.

  • עוד באותו נושא:
  • דסק"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully