וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת המגמה החיובית במסחר באחד העם

קובי ישעיהו

16.10.2012 / 16:51

על רקע ההפתעה בהכרזת המדד ומגמה חיובית באירופה ו-וול סטריט ננעל גם המסחר בבורסה התל אביבית במגמה חיובית. מחזור המסחר הכללי הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה (ג') נחתם היום תוך המשך המגמה החיובית. זאת, על רקע הסנטימנט החיובי בבורסות אירופה וארה"ב ובתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן שהפתיע ונותר ללא שינוי (על כך בהמשך). אומדני הלמ"ס מצביעים על כך שהמשק הישראלי יצמח בכ-3.5% ב-2012, פחות מהאומדן הקודם. מניות הבנקים המשיכו במומנטום החיובי גם היום כאשר מחזור המסחר הכללי הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי "האפיק האג"ח הצמוד באופן כללי והאפיק הצמוד הקצר באופן פרטני משלמים את מחיר המדד הנמוך והמפתיע מאמש. ירידות של עד כחצי אחוז באפיק שמרני זה מעידים על עוצמת ההפתעה במדד ספטמבר. העליות באפיק השקלי מהוות תמונת ראי לירידות באפיק הצמוד שכן התפוגגות זמנית של פאניקת האינפלציה משפרת את האטרקטיביות של אגרות החוב השקליות. מדדי התל בונד הצמודים הינם סוג של מכשיר פיננסי היברידי הסובל הבוקר מהמדד המפתיע השלילי, אולם נהנה מהתיאבון הגובר לנכסי סיכון ולפיכך רושם ירידות מתונות יחסית. שוק המניות התל אביבי ממשיך במסעו צפונה במתאם ישיר למגמה החיובית בשווקים הגלובליים. היום ניתן לומר בוודאות כי המשקיעים רואים בחיוב את הבחירות המוקדמות ופוחדים הרבה פחות מהמשברים הגלובליים בכלל והמשבר באירופה בפרט. למשקיעים אלו נזכיר את כלל ההשקעה הידוע- כאשר כולם פחדנים תהא חמדן וכאשר כולם חמדניים תהא פחדן".

כאמור, חרף עליות מחירי הסחורות בעולם מדד המחירים בישראל לחודש ספטמבר שפורסם אתמול (ב') הפתיע ונותר ללא שינוי. התגובות מצידם של האנליסטים והכלכלנים לא איחרו לבוא, כאשר חלקם טוענים כי הציפיות להתפרצות אינפלציונית היו מוגזמות, ואחרים טוענים שהנתונים מפתיעים מדי ונראה כאילו הוזמנו ע"י הפוליטיקאים. "אמנם קשה לצבוע באופן מדויק את השפעת העלאת המע"מ על מדד המחירים, אך ניתן להעריך שכמעט כל העלאת המע"מ נבלעה בתוך ירידת מחירים בסעיפם אחרים", אומר חיים נתן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מנורה מבטחים. "המפתיע האמיתי במדד הוא סעיף הדיור שירד, לעומת ציפייה לעלייה עונתית של כ- 0.7. אין ספק שההפתעה הזו מוסיפה הרבה רעש לנתונים, וקשה לזהות מגמה בסעיף לאחר העליה החדה שהציג בחודש הקודם", מוסיף נתן.

אורי גרינפלד, מנהל מחקר מאקרו בפסגות, מציין כי "מדד ספטמבר משרת באופן מצוין את הממשלה לקראת הבחירות הבאות כתגובה למחאה החברתית ודרישותיה. שני הסעיפים שגרמו יותר מכל להפתעה השלילית במדד הם סעיפי הדיור שיר ב-0.1% וסעיף התשלומים לגנים ציבוריים שירד ב-75.5%. עם זאת, להערכתנו הירידה במדד הדיור נובעת בעיקר מתיקון לעלייה החדה שנרשמה בסעיף זה באוגוסט (1.1%) ואילו הירידה במחירי הגנים היא חד פעמית ונובעת מיישום מסקנות וועדת טרכטנברג. לכן, בהסתכלות קדימה, הכוחות האינפלציוניים במשק עדיין קיימים ובעיקרם המשך עליות מחירי המזון, הדיור, ושירותים כגון חשמל מים וכיוצא בזה".

התמ"ג צפוי להתרחב השנה

המשק הישראלי יצמח ב-2012 ב-3.5% לעומת 4.6% ב-2011, כך עולה מאומדני ההבזק של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים מדי חודש אוקטובר כל שנה. לפי הלמ"ס, התוצר לנפש יסתכם השנה ב-117.6 אלף שקל, המהווה גידול של כ-1.7% לעומת אשתקד (במחירים קבועים).

סבן פנה להאצ'יסון בעניין פרטנר

מניית פרטנר ריכזה עניין. אתמול דיווחנו כי חיים סבן, המנהל משא-ומתן לרכישת פרטנר ( 2174 -1.00% ), פנה לחברת האצ'יסון הסינית, הנושה העיקרי של פרטנר לצד מחזיקי האג"ח, בניסיון להגיע להבנות שיאפשרו את העסקה. סקיילקס ( 337 -1.40% ) של אילן בן-דב, המחזיקה בשליטה בפרטנר, חייבת להאצ'יסון 300 מיליון דולר.

המומנטום החיובי במניות חברות קבוצת אי.די.בי נמשך, כשבראש הטבלה ניצבת מניית דיסקונט השקעות ( 1200.00 +10.09% ), שממשיכה בהתקדמות גם היום. בחסות גל העליות האחרון שפוקד את שוק ההון באחרונה, זינקה מניית דסק"ש בלא פחות מ-150% בתקופה של חודשיים וחצי. עם זאת, על מנת לחזור למחיר שבו נסחרה בתחילת השנה, צריכה מניית דסק"ש לעלות ב-118% נוספים.

מניות הבנקים המשיכו לרכזן עניים לאחר שרשמו אתמול עליות חדות. זאת לאחר שסיטיגרופ פרסמה אתמול דוחות טובים ומנייתה זינקה ב-5.5% בוול סטריט ומשכה את סקטור הבנקים שם לעליות. נציין את פועלים ( 1570.00 ) ולאומי ( 1271.00 +1.76% ). גם מניות הביטוח ממשיכות לבלוט. נציין את מגדל ( 522.80 +5.81% ).

אלעד קראוס, אנליסט הנדל"ן והאנרגיה של הראל פיננסים, מעדכן היום את המלצותיו למניות סקטור הגז והנפט "עקב העליות האחרונות במחירי המניות וסגירת הדיסקאונט". קראוס מעדכן את ההמלצה לסקטור הגז מ'משקל יתר' ל'משקל שוק'. מחיר היעד של קראוס לאבנר ( 223 -0.45% ) עומד על 2.28 שקל, 35 אג' לרציו ( 30.3 +3.77% ), 54 אג' לישראמקו ו-13 שקל לדלק קידוחים. לקבוצת דלק ( 72120 +1.58% ) מציב קראוס מחיר יעד של 919 שקל לעומת 710 שקל בבורסה - דיסקאונט של 29% (המלצת "תשואת יתר").

מניית אלעד אירופה ( 153.3 +28.07% ) מזנקת על רקע הצעת רכש שפורסמה לחברה.

חברת הביומד פרולור ( 1953 -1.26% ) הודיעה היום על תוצאות חיוביות בניסוי רעילות פרה-קליני של פלטפורמת RPeg. הניסוי הראה של-RPeg פוטנציאל בטיחות גבוה. RPeg הינה הפלטפורמה שפרולור השתמשה בה לפיתוח התרופה נגד השמנה וסכרת סוג 2. בנוסף, התוצאות המצטברות של הניסויים השונים ב-RPeg מאפשרות לפרולור להמשיך קדימה בפיתוח של תרופות ארוכות טווח נוספות על בסיס הפלטפורמה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully