וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בעליה: נאסד"ק זינק 1.2%, אפל ב-2.4%

פאדי מועלם

16.10.2012 / 22:27

הבורסות באירופה ננעלו בעליות רקע דיווחים על חילוץ של ספרד ונתוני מאקרו חיוביים עונת הדוחות בארצות הברית נכנסה להילוך גבוה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים על רקע העליות שנרשמו בבורסות העולם מאז שעות הבוקר ונתוני המאקרו החיוביים שפורסמו היום בארה"ב. עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת וביומיים הקרובים אנחנו צפויים למבול של דוחות כספיים מצד חברת מובילות בארצות הברית.

נתחיל עם נתוני המאקרו שהתפרסמו היום, ובראשם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר שעלה ב-0.6%. מדובר בעלייה חדה מעט יותר מהציפיות, שעמדו על עלייה של 0.5%. מדד הליבה, המודד את עליית יוקר המחיה ללא מחירי המזון והאנרגיה והמשקף טוב יותר את מגמת האינפלציה, עלה ב-0.1%, זה החודש השלישי ברציפות. השכר, מנגד, נפל בספטמבר ב-0.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלו המחירים לצרכן ב-2%, לעומת הנתון כפי שהשתקף בחודש אוגוסט - 1.7%. גם מדד הליבה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2%, לעומת 1.9% בחודש אוגוסט.

עוד פורסם כי מדד התפוקה התעשייתית עלה בספטמבר ב-0.4% לאחר ירידה חדה של 1.4% בחודש אוגוסט, כך לפי נתוני הפדרל ריזרב. מדובר בעלייה חדה יותר מכפי שהיה צפוי - 0.2%. בכל הרבעון השלישי ירדה התפוקה ב-0.4% בשיעור שנתי.

גם מדד בטחון הקבלנים התפרסם היום - המדד עלה ל-41 נקודות, שיא שלא נראה מאז יוני 2006.

האנליסטים יעקבו אחרי ביצועי הנשיא אובמה בעימות

בערב (לפנות בוקר שעון ישראל) יתקיים העימות הטלוויזיוני השני בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לבין המועמד הרפובליקני לתפקיד מיט רומני בניו-יורק. לזכות אובמה יעמדו נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו ושתומכים בטיעונים שלו כי הכלכלה האמריקאית נמצאת על הדרך הנכונה להתאוששות. האנליסטים יעקבו אחרי ביצועי הנשיא אובמה בעימות וזאת לאחר הכישלון שנחל בעימות הראשון לפני שבועיים.

באירופה התנהל המסחר מאז שעות הבוקר בעליות שערים זאת על רקע דיווח ב"פייננשל טיימס" מפי גורמים בכירים בגוש האירו לפיו ספרד עומדת לבקש חבילת סיוע בחודש הבא וזאת לאחר שתושלם בדיקת השפעת הבקשה על מדינות נוספות בגוש כמו איטליה.

בנוסף לדיווח על ספרד, השווקים מעודדים מנתוני המאקרו שפורסמו באירופה. מדד המחירים לצרכן של גוש האירו לחודש ספטמבר עלה ב-2.6% לעומת צפי לעלייה של 2.7% בדומה לעלייה שנרשמה בחודש אוגוסט. גם בבריטניה פורסם מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר שירד ל-2.2% לעומת צפי שהוא ישאר ללא שינוי על 2.5%.

היום גם פורסם הסנטמנט הכלכלי של גוש האירו לחודש אוקטובר שמפורסם על ידי המכון לחקר הכלכלה האירופית בגרמניה. הסנטמנט רשם קריאה של (1.4-) נקודות בחודש אוקטובר לעומת קריאה של (3.8-) נקודות בחודש ספטמבר. בנוסף על כך פרסם המכון את הסנטמנט הכלכלי של גרמניה לאותו חודש והוא הפתיע לטובה. המדד רשם קריאה של (11.5-) נקודות לעומת קריאה של (18.2-) נקודות בחודש ספטמבר כשהצפי היה לקריאה של (14.9-) נקודות.

גולדמן זאקס היכה את התחזיות

עונת הדוחות בארצות הברית נכנסה בשבוע הנוכחי להילוך גבוהה כשהיום ומחר צפויים מספר חברות מובילות לפרסם את דוחותיהם. בין החברות שיפרסמו היום ניתן למצוא את אינטל שתפרסם את דוחותיה עם תום המסחר.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסם היום את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של השנה. הבנק רשם היכה את תחזיות האנליסטים ורשם רווח של 2.85 דולר למניה לעומת הפסד של 84 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד כשהצפי היה לרווח של 2.12 דולר למניה. לאור התואצות הטובות הבנק הודיע על הגדלת הדיבידנד ל-0.5 דולר למניה לעומת 0.46 דולר למניה.

גם חברת קוקה קולה פרסמה את דוחותיה מהם עולה כי החברה עמדה בתחזיות האנליסטים מבחינת הרווח אך איכזבה מבחינת ההכנסות. החברה רשמה רווח של 51 סנט למניה לעומת רווח של 52 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-12.34 מיליארד דולר לעומת 12.24 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד כשצפי האנליסטים היה כי החברה תרשום הכנסות של 12.41 מיליארד דולר.

מניית סיטיגרופ עמדה היום במוקד המסחר לאחר שמנכ"ל ונשיא הבנק הודיעו היום במפתיע על פרישה מתפקידם. מנכ"ל הבנק ויקרם פנדיט החליט לפרוש יום לאחר פרסום הדוחות הטובים של הבנק לרבעון השלישי. נשיא הבנק ג'ון הייבנס הודיע שלאור פרישתו של פנדיט הוא יפרוש בעצמו. בסיטי כיבדו את ההחלטה של פנדיט והודיעו על מינויו של מייקל קורבאט למחליפו.

המניה של יאהו ריכזה עניין לאחר שמנכ"ל החברה מאריסה מאיירס הודיעה על מינויו של אנריקה דה קסטרו, בכיר לשעבר בגוגל, לסמנכ"ל התפעול של החברה.

מניית אפל ריכזה עניין לאחר שהחברה הכריזה על "אירוע מיוחד" שיערך ב-23 באוקטובר - כאשר אפל מודיעה על ארועים כאלה לרוב היא משיקה מוצר חדש, והציפייה הפעם היא להשקת מיני אייפד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully