וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפיוטר אסושיאייטס צימצמה הפסדיה ל-65 מיליון דולר ברבעון

יהודה שויצר

23.7.2002 / 0:09

הכנסות חברת התוכנה, הנמצאת בחקירה על התנהלותה החשבונאית, צמחו ברבעון ב-7% ל-765 מיליון דולר; רשמה שיפור בתזרים המזומנים שלה ל-197 מיליון דולר



חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס הפתיעה לטובה וצמצמה הפסדיה ל-65 מיליון דולר, 11 סנט למניה, מהפסד של 342 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה, הנמצאת כעת בחקירה על התנהלותה החשבונאית, צמחו ברבעון ב-7% ל-765 מיליון דולר.



החברה רשמה ברבעון שיפור בתזרים המזומנים שלה ל-197 מיליון דולר, לעומת תזרים של 154 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנכ"ל החברה, סאנג'י קומאר, הדגיש כי הוא שבע רצון מיכולתה של החברה ליצור שיפור בתזרים המזומנים במיוחד בתקופה זו.



קומפיוטר אסושיאייטס נמצאת כעת במוקד חקירה רשמית של רשות ני"ע בארה"ב בנוגע לרישומיה החשבונאיים. חקירה רשמית מעניקה ל-SEC סמכות לאלץ עובדים של החברה להופיע לשימוע ולתת לחוקרים לעיין בספרי החברה.



השערורייה שנחקרת כעת ואשר במסגרתה נחשדת החברה כי ניפחה את רווחיה על מנת להעביר 1 מיליארד דולר במענקים למנהליה הבכירים, פגמה קשות בתדמית הנהלת החברה ומנייתה נפלה בשיעור חד מאז חשיפת הפרשה.



הרשויות בוחנות את תקינות מסירת מענקי הענק לשלושה מבכירי החברה בשנת 1998. מענק של כמיליארד דולר הובטח לבכירי החברה אם שער מנייתה יעלה על 53.33 דולר במשך 60 יום ברציפות בין השנים 1995-2000. המועד המיוחל התרחש במאי 1998, וכתוצאה מכך הוענק מענק של 20.25 מיליון מניות בשווי של יותר ממיליארד דולר ליו"ר החברה, צ'ארלס וונג, המנכ"ל, סאנג'י קומאר, ולראסל ארטץ, שעמד בראש מחלקת המחקר. החשד עלה לאחר שבמהלך החודשיים שחלפו מאז קבלת המענק הזהירה החברה מפני חולשה בביקוש למוצריה, וכתוצאה מכך שער מנייתה נפל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully