וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים טורקיז, חול לבן: כמה תעלה חופשה באי אקזוטי?

ספיר פרץ

20.10.2012 / 14:12

הביקוש לחופשות באיים אקזוטיים הולך ועולה. עפ"י בדיקת "גלובס", המחירים ירדו מעט ונעים בין 10,000 שקל ל-24,000 שקל לחבילה של 7 לילות

מאז הבליחה אל חיינו התוכנית "הישרדות", זינקו הביקושים לחופשות ביעדים אקזוטיים מרוחקים, כך טוענים סוכני נסיעות. רגע לפני פתיחת "העונה האקזוטית" - המתחילה כבר בחודש הבא, נובמבר ומסתיימת בחודש אפריל - סוכני נסיעות מדרגים את היעדים האקזוטיים החביבים ביותר על הישראלים: האיים המלדיביים, איי סיישל, מאוריציוס, האיים הקריביים, זנזיבר וסרי לנקה. קהל היעד העיקרי ליעדים אלה מאופיין בזוגות טריים המחפשים יעד לירח דבש; זוגות בוגרים יותר שכבר ראו עולם ורוצים לחדש; וצעירים חובבי אקסטרים.

"התייר הישראלי שמרן פחות מבעבר. חל גידול של כ-7% בשנה בביקוש ליעדים אקזוטיים, הנובע לא רק ממודעות ומחשיפה אלא גם משיווק מסיבי יותר של היעדים הללו. עם זאת, עדיין רק כמה אלפי ישראלים בשנה מרשים טסים ליעד אקזוטי", אומרת גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס.
לדבריה, "ככל שגדלו נוחות וקלות ההגעה, יעדים שנחשבו בעבר אקזוטיים, כמו תאילנד, וייטנאם וקמבודיה, הפכו ל'יעדי מדף', כלומר, ליעדים נגישים הנמכרים בשגרה עם ביקוש גבוה ויציב ועם תנועת נוסעים וטיסות לאורך כל השנה, ולפיכך פחות אקזוטיים בהגדרה".

האי קופנגן בתאילנד. ShutterStock
הפך ל"יעד מדף". האי קופנגן בתאילנד/ShutterStock

לדברי טלי יתיב, מנכ"לית חברת "מדרפט ספיריט", המתמחה בשיווק חבילות נופש ליעדים אקזוטיים-טרופיים, ישראלים מחפשים יותר ויותר את המשהו האחר שמציעות, על-פי רוב, מדינות עולם שלישי, גם אם הדרך אליהן מייגעת.

כך למשל, ההגעה לאיים המלדיביים כרוכה בשתי חניות ביניים בירדן ובסרי לנקה. לעומת זאת, לאיי סיישל, שם מבקרים באמצעות "מדרפט ספיריט" כאלף ישראלים מדי שנה, יוצאות מספר טיסות ישירות בסוכות ובפסח עם סאן דור של אל-על. ביתר ימות השנה, ההגעה כרוכה בטיסה עם חניית ביניים באתיופיה, אם טסים עם חברת התעופה אתיופיאן איירליינס.
כמה זה עולה?

"הביקושים הובילו להוזלת החבילות, ומחירי החבילות פחות גבוהים מבעבר", אומר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס.
לדבריו, מחיר חופשה זוגית ממוצעת לשבוע ימים, הכוללת טיסה ומלון מפנק, הוא 4,000-6,000 דולר (כ-16,000-24,000 שקל).

לדברי יתיב מ"מדרפט ספיריט", המחירים מתחילים ב-2,500 דולר לאדם ויכולים לנסוק עד 5,000-6,000 דולר לאדם.
מבדיקה שערכנו מתבררים פערים של אלפי שקלים בין מלון 5 כוכבים אחד למשנהו באותו יעד, הנובעים מרמת שירות, מוניטין ומיקום. אטיאס מוסיף כי בעונה ה"רטובה" (מאי-אוקטובר) יורדים המחירים בכ-20% לעומת העונה ה"יבשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביקושים הובילו להוזלת החבילות. אתר נופש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניר מזור, מנהל אגף השיווק של קבוצת קשרי תעופה, מוסיף כי אפשר לחסוך מאות דולרים אם מתכננים את הנסיעה מספיק זמן מראש, ואם טסים, בטיסות ההמשך, עם חברות לואו קוסט, למשל מארה"ב לקאריביים.

עוד לדבריו, האינטרנט נתן דחיפה לחופשות ביעדים אקזוטיים, אך יחד עם זאת "רוב הישראלים עדיין מעדיפים להזמין חופשה 'אקזוטית' דרך סוכן נסיעות בשל מורכבות ההגעה".

אטיאס מוואלה טורס מחדד כי מרבית החופשות ביעדים האקזוטיים אינן נמכרות כחבילות אלא יותר טיסות לחוד ומלונות לחוד, בשל היצע המלונות הגדול ביעדים האמורים וגם בשל חוסר ההתמקצעות של סוכני נסיעות בארץ בנישה האמורה שעדיין נמצאת בחיתוליה, בדומה לנישת הקרוזים היוקרתיים.

רגע לפני פתיחת העונה האקזוטית, בודק "גלובס" כמה יעלה לכם להגיע עד קצה העולם וליהנות מים בצבע טורקיז, חול לבן, אננס, עצי קוקוס ומלון ברמת 5 כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully