וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל במגמה חיובית

הלל קורן וקובי ישעיהו

22.10.2012 / 16:35

למרות שבשעת המסחר האחרונה ניכרה היחלשות בבורסה התל אביבית, ננעל המסחר במגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב סגרה היום (ב') במגמה חיובית אולם בשעה האחרונה נחלשו עליות השערים, בין השאר על רקע החולשה באירופה ופתיחה מעורבת בניו יורק. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל.

נתוני בורסה 22.10.2012. גלובס
נתוני בורסה 22.10.2012/גלובס

וול סטריט סיכמה ביום ו' את יום המסחר הגרוע ביותר מזה 4 חודשים, בעיקר בשל אכזבה מדוחות הרבעון של חברות מרכזיות כגון גוגל, כאשר המשקיעים חוששים כי המשבר ממשיך לזחול לתוך התוצאות הכספיות של חברות הענק במשק האמריקני בפרט ובעולם בכלל. השבוע, בין היתר, ידווחו פייסבוק ואפל, והמשקיעים מקווים כי התוצאות יוכלו לשכך את החששות.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מסר ל"גלובס" כי "שוק המניות המקומי סגר בראלי של החודשיים האחרונים את מרבית פער הביצועים בינו לבין מדד ה-MSCI העולמי ונראה כי בטווח הנראה לעין, ובמידה ולא תחול הרעה בולטת בתנאים הגיאו פוליטיים, יגבר המתאם בין ביצועי השוק המקומי לביצועי השווקים הגלובליים. הראלי המקומי הפתיע, זאת לאחר שהבורסה המקומית הוספדה על ידי רבים, אולם נראה כי אין כמו עליות שערים חדות ותחושה שהשוק בורח למשקיע המצוי באחזקת חסר על מנת להחזיר את החמדנות והאומץ ולגרור עוד ועוד משקיעי מניות פוטנציאליים לרדת מן הגדר לשוק המניות עצמו ולראייה הגדול הניכר במחזורים".

הקרב על "לוויתן" מתחמם: וודסייד הגישה הצעה לפי 7.5 מיליארד דולר

אתמול נחשף ב"גלובס" כי חברת וודסייד פטרוליאום האוסטרלית הגישה הצעה לרכישת 30% מהזכויות במאגר לוויתן לפי שווי הגבוה בעשרות אחוזים משוויו המהוון הנקי של המאגר. ע"פ המידע, ההצעה שהגישה וודסייד מגלמת ללוויתן שווי מהוון נקי של 7.5 מיליארד דולר, הגבוה בכ-50% מהשווי הנוכחי. עוד נודע כי הליך מציאת השותף האסטרטגי ללוויתן, הנמשך כשנה, צפוי להסתיים בשבועיים-שלושה הקרובים. נציין את רציו ( 34.00 +6.58% ), אבנר ( 232 +3.62% ) ודלק קידוחים ( 1315 +3.46% ).

בתוך כך, משרד האנרגיה רמז אתמול כי לא יהיו שינויים במסקנות ועדת צמח, וזאת בתגובה לכישלון קידוחי "מירה" ו"שרה", שם נכתב כי "חבל ששוב מנסים בעלי אינטרסים שונים לתקוף את מסקנות הוועדה הבינמשרדית, זאת תוך הטעיית הציבור. המלצות הוועדה מתירות במפורש ייצוא, רק ממאגרים מוכחים, כלומר כאלה שהוכרזו על ידי הממונה על ענייני הנפט במשרד, כחזקות".

מניות הבנקים בלטו היום בעליות חדות. נציין את לאומי ( 1201.00 +1.78% ) והפועלים ( 1549.00 +3.27% ).

הכשרה אנרגיה ( 7.9 -2.47% ) ומודיעין ( 8.8 -1.12% ) הוסיפו לרכז עניין רב לאחר שצנחו אתמול בצל כישלון קידוח "שרה", שבא לאחר הכישלון ב"מירה".

בעוד בבילון ( 3240 +3.38% ) מתכוננת לשני אירועים מרכזיים - פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי (מחר) וההנפקה המדוברת בנאסד"ק (לקראת סוף השנה), בבנק אגוד פרסמו אתמול סקירה על החברה, במרכזה הם מציגים תחזית הכנסות ורווח וכן ממשיכים להעניק לה המלצת "קניה" ומחיר יעד המשקף פרמיה של כ-140% על מחיר השוק.

מניית גיוון אימג'ינג ( 7072.00 -5.99% ) המשיכה לעמוד במוקד בהמשך להודעתה משבוע שעבר על מגעים למכירתה. גורם המקורב לעסקה אמר ל"גלובס" כי "אין סיכוי" שנוחי דנקנר יסכים למכור את החברה בשווי הנמוך ממיליארד דולר".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully