וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה: הקרן שמעורבת באקזיט של שדות ים

בתיה פלדמן, פורבס

22.10.2012 / 16:17

קרן הפרייבט אקוויטי טנא, המחזיקה ב-24.7% ממניות מפעל אבן קיסר שבקיבוץ שדות ים נמצאת ברשימת 10 הקרנות המובילות של פורבס. הכירו את הקרן שהיתה מעורבת גם במכירת נטפים

קיבוץ שדות ים עלה לכותרת ביממה האחרונה על רקע מגעים למכירת מפעל אבן קיסר במאות מיליוני דולרים. לצד הקיבוץ, אשר צפוי לרשום אקזיט מרשים למדי, נמצאת קרן הפרייבט אקוויטי טנא, המחזיקה ב-24.7% ממניות החברה. לצד האקזיט שרשמה בשנה שעברה עם מכירת נטפים, מדובר בעסקה מוצלחת נוספת לקרן, אשר התברגה לרשימת 10 הקרנות המובילות בישראל בדירוג מגזין פורבס ישראל.

קרן טנא, שגייסה את שתי הקרנות הראשונות שלה במהירות מרשימה, מצויה בימים אלה בעיצומו של גיוס הון לקרן השלישית, כ-200 מיליון דולר היקפה. הקרן הוקמה בידי אריאל הלפרין, לשעבר יו"ר מטה הסדר הקיבוצים.

מאז החלה את פעילותה ב-2005 - היא אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי הישראליות הראשונות - סימנה לעצמה טנא טריטוריה ייחודית בהתמקדות בהשקעות בחברות קיבוציות, והיא מותג מבוסס בתחום בישראל.

מה הם מחפשים?

הקרן משקיעה בחברות שזוכות לתשומת לב פחותה מזו של חברות הסטארט?אפ הטכנולוגיות, אך עדיין מוכרות ורווחיות. בתחילת דרכה התמקדה בחברות קיבוציות, אבל כיום היא משקיעה בחברות פרטיות מקומיות, לאו דווקא קיבוציות. "גודל עסקה ממוצעת של טנא יעמוד על 20 עד 30 מיליון דולר?, מעיד הלפרין, שמציין כי הם משתמשים במינוף "לעתים, אך באופן מאוד זהיר?.

מה הם עושים?

כדי להגדיל את היכולת הפיננסית שלה, מפעילה טנא תוכנית של השקעה משותפת (co-investment) ומאפשרת למשקיעים בקרן להשתתף בעסקאות. לדברי הלפרין, הדבר מאפשר להם להגדיל את היקף ההון שניתן להשקיע בחברה אחת.

מבחינה אסטרטגית, נוקטים בקרן בגישה אקטיבית, הכוללת מושבים בדירקטוריון ומעורבות ברמה היומיומית. "צמיחה בחברה בוגרת לא מתרחשת מעצמה. היא תולדה של מהלכים אקטיביים, של פריסה נכונה של מערכי השיווק וההפצה, הקמת חברות בת, רכישת ערוצי הפצה, לעתים עסקאות של מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה, ומיקוד נכון בשווקים?, מסביר הלפרין.

ההצלחות

התשואה השנתית הממוצעת של הקרן עומדת על כ-20% עד 23%. למרות שההנפקה הראשונה של אבן קיסר בנאסד"ק לא הייתה מן המוצלחות ביותר, זה לא השפיע על התשואות של טנא, שהחזירה את ההשקעה שלה בחברה עוד לפני כן מחלוקת דיווידנדים. בעת ההנפקה הראשונה נאמד חלקה ב-90 מיליון דולר.

העסקה המוצלחת ביותר של טנא הייתה בחברת מוצרי ההשקיה נטפים. טנא השקיעה כ?30 מיליון דולר בתמורה להחזקה של כ-10% בשנת 2006. נטפים נמכרה לקרן פרימירה האירופית תמורת 850 מיליון דולר ב?2011. טנא מכרה את רוב אחזקותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האתגרים שבדרך

נכון להיום, טנא פועלת בשוק לבדה, ללא תחרות. כפי שמסביר זאת הלפרין, "השחקנים העיקריים לא במשבצת שלנו. יש לנו מיקוד שונה. למרות הניסיון הרב שיש לנו בטיפול בחברות במצוקה, אנחנו בקרן לא משקיעים בחברות במצב קשה?. האתגר של טנא יהיה להצליח לאתר את החברות שייצרו עבורה תשואות, וישמרו על מעמדה של הקרן.

הרשימה המלאה של הקרנות המובילות בישראל תפורסם באתר פורבס בהמשך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully