וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: רשות השידור גובה תשלום יתר על התראות

דורון אביגד

23.10.2012 / 13:43

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד רשות השידור בטענה שהיא גובה 116 שקל עבור כל מכתב דרישה לתשלום במקום 17.40 שקלים המותרים על פי חוק

לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשות השידור. התובעת, יהודית טסלר, המיוצגת על ידי עורכי הדין ניצן גדות ורועי רדעי, טוענת כי הרשות גובה 116 שקל עבור כל מכתב דרישה לתשלום מחייבים בתשלום אגרת הטלוויזיה, בעוד שעל פי חוק מותר לה לגבות רק 17.40 שקלים עבור כל מכתב כזה.

טסלר קיבלה לביתה מכתב ובו דרישה לתשלום 395 שקלים, בו נאמר כי סכום זה כולל "שכר טירחה בסך 116 שקל". לאחר ששילמה טסלר את חובה לרשות, היא קיבלה שתי קבלות - אחת על התשלום עצמו והשנייה על תשלום שכר טרחה למשרד עוה"ד פרנקל את קורן, המייצג את הרשות בהליכי הגבייה.

התובעים טוענים, כי על פי תקנות רשות המיסים החדשות, מ-2011, רשות השידור רשאית לגבות עבור משלוח מכתב דרישה 15 שקל לפני מע"מ, כלומר: 17.40 שקל לכל היותר. התובעים מעמידים את הסכום התביעה הייצוגית על 5 מיליון שקל, מתוך הנחה שהם מייצגים 50 אלף חייבים אשר שילמו לרשות השידור 100 שקלים עודפים, בתקופה שמאז התקנת תקנות המיסים (גבייה) (הוצאות מירביות). עם זאת, התובעים מדגישים כי יעתרו בהמשך לקבלת מלוא הנתונים והפרטים שדרושים לצורך חישוב הנזק המדויק שנגרם לחייבים.

בבסיס הבקשה לייצוגית של עורכי הדין רדעי וגדות, עומדת טענה מעניינת, שאם תתקבל תשמוט למעשה את הקרקע מתחת למערך הגבייה של רשות השידור. השניים טוענים למעשה כי הרשות רשאית להפעיל משרדי עורכי דין כגובים מטעמה, אולם אינה רשאית להשית את שכר הטירחה שלהם על החייבים. שכר הטירחה של עורכי הדין מטעם הרשות מסתכם בדרך כלל ב-20%-30% מסך החוב, שיעור שעלול להגיע גם לאלפי שקלים במקרים בהם תובעת הרשות חוב שמגיע לה, לטענתה, כמה שנים אחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully