וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

71.3% מחובות משקי הבית - למשכנתאות

נדב נוימן

24.10.2012 / 16:18

היקף המשכנתאות עמד בסוף חודש אוגוסט על כ-272 מיליארד שקל. מתחילת השנה גדלו המשכנתאות ב-13.8 מיליארד שקל. העלייה בהיקף המשכנתאות החלה במאי השנה

בחודש אוגוסט גדל החוב של משקי הבית בכ-0.8% להיקף של כ-381 מיליארד שקל, כך עולה מנתוני החטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל היום (ד').

היקף המשכנתא מתוך סך החוב של משקי הבית בישראל עלה באוגוסט ב-1.2% ועמד בסוף החודש על כ-272 מיליארד שקל - כלומר, 71.3% מחוב משקי הבית הוא למשכנתא.

בחודש ספטמבר הסתכם היקף המשכנתאות ב-3.2 מיליארד שקל, לעומת 5.8 מיליארד שקל בחודש אוגוסט. נתון זה נמוך מהממוצע החודשי בשנת 2012 (3.8 מיליארד שקל), אך מדובר בעלייה של כ-7% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.

בכל אופן, חלק מהירידה בספטמבר מקורה במספר ימי העסקים הנמוך במהלך החודש עקב החגים, ובמספר הגדול של המשכנתאות שנלקחו ביולי ואוגוסט בשל העלאת המע"מ בספטמבר.

מתחילת השנה גדלו המשכנתאות ב-13.8 מיליארד שקל, עלייה של 5.4%. החל במאי האחרון נרשמה עלייה במשכנתאות, שהגיעה לשיאה באוגוסט. גורמים בשוק המשכנתאות מציינים כי את העלייה במשכנתאות דוחפים בעיקר רוכשי הדירות להשקעה. ע"פ אינדיקציות ראשוניות, היקף המשכנתאות מתחילת אוקטובר מוערך בקרוב ל-1 מיליארד שקל.

בנק ישראל ממשיך לעקוב בדאגה אחר ההתחממות המחודשת בשוק המגורים, אולם למרות שבעבר הוא כבר ביצע צעדים לקירור השוק והגבלת המשכנתאות, כרגע הוא לא נוקט צעדים נוספים כמו איסור מתן משכנתאות במינוף גבוה, להם יהיו השלכות קיצוניות על המשק.

החוב של המגזר העסקי ירד

החוב של המגזר העסקי ירד בחודש אוגוסט בכ-0.2 מיליארד שקל לרמה של כ-793 מיליארד שקל. הירידה ביתרת החוב נבעה מפירעון חוב נטו של כ-3.2 מיליארד שקל - בעיקר של הלוואות מהבנקים (כ-4 מיליארד שקל). זו קוזזה בחלקה על ידי השפעת עליית מדד המחירים ופיחות השקל מול הדולר.

בחודש ספטמבר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-2.6 מיליארד שקל, 1.5 מיליארד מזה באמצעות אג"ח סחיר של חברת החשמל. ממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה עומד על כ-2.3 מיליארדי שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully