וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים

קובי ישעיהו

24.10.2012 / 16:39

לקראת פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר ועל רקע מסחר חיובי בוול סטריט ננעלה הבורסה התל אביבית במגמה חיובית

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') ננעל בעליות שערים ברקע פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט. נזכיר כי מחר פוקעות אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר.

נתוני בורסה 24.10. גלובס
נתוני בורסה 24.10/גלובס

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "עונת דו"חות כספיים פושרת בארה"ב ונתונים כלכליים גלובליים חלשים שופכים מים צוננים על להבות הראלי בשווקים. בפעילים בשווקים מכורים לתמריצים וחדשות טובות וללא אספקה שוטפת של רטוריקה תומכת שווקים יתקשו לייצר ראלי סוף שנה".

עוד הוסיף פגוט: "סקטור הגז והאנרגיה ממשיך להיות ספק החדשות המעניינות של בורסת תל אביב. ראוי לזכור כי לצד כישלונות האקספלורציה האחרונים הרי באופן תיאורטי המגמה החיובית בשווקים בשילוב עם התקרבות תהליך הפקת הגז בתמר, ההתעניינות של משקיעים זרים בהשקעה בפרמיה ניכרת בפרויקט לוויתן ואשור סופי קרב של מסקנות ועדת צמח היו אמורים לאזן את ביצועיו השלילים של מדד הגז והנפט המקומי, אולם לא כך קרה".

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, פרסמה לאחר סיום המסחר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2012, מהם עולה כי היא הצליחה לעקוף את התחזיות בשורה העליונה ורשמה רווח של 311 מיליון דולר או 12 סנט למניה. החברה הפתיעה לטובה גם בשורה העליונה ורשמה הכנסות של 1.26 מיליארד דולר, גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעקבות התוצאות זינקה מניית פייסבוק בכ-13% במסחר המאוחר.

רציו הגיבה לחשיפת היתר "גל" על ידי "גלובס"

היתר "גל" נחשף אמש ב"גלובס" עם צפי לגז ונפט בכמויות משמעותיות. רציו ( 35.5 +2.01% ) מחזיקה ב-100% מההיתר, וגורמים מעריכים כי רישיונות "נטע" ו"רועי" בשטחו יופשרו עוד השנה. המבנה קרוב ל"תמר" ו"לוויתן", ולדעת גיאולוגים הוא בעל פוטנציאל רב. הבעיה: חלקו גולש למצרים אך משרד האנרגיה מבהיר כי "אין כל הנחיה להקפיא את הטיפול ב'גל'. אין כל מחלוקת עם מצרים בעניין המים הכלכליים".

ב-15 באוגוסט 2011 פקע תוקף ההיתר של רציו. יום לפני כן הגישה השותפות לממונה על ענייני הנפט והגז בקשה לקבל בשטח ההיתר שני רישיונות לחיפושי נפט וגז: "נטע" ו"רועי" - מה שמעיד על הימצאות כמה מבנים בשטח ההיתר. רציו אף ביקשה מהממונה להחליט מי יהיו שותפיה לרישיונות והציגה שתי אפשרויות: מתן 40% מהזכויות ברישיונות העתידיים לחברת ATP (הנמצאת כיום בהליכי הגנה מפני נושים) או מתן 40% לקבוצה הכוללת את מודיעין ( 9.60 +17.07% ) 20%), הזדמנות ישראלית ( 25.4 +8.09% ) (10%), מפעילת הקידוחים GGR (כ-5%) ואיזי אנרגיה (5%).

מודיעין דיווחה הבוקר כי הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והמים הודיע כי הוא מאשר שינוי בתוכנית העבודה ברישיון ים חדרה - תחילת ביצוע קידוח ראשון עד 1 בפברואר 2013. מודיעין מחזיקה 100% מזכויות ההשתתפות ברישיון.

אלביט מערכות ( 14200 -0.28% ) הודיעה היום כי חברה בת שלה בברזיל זכתה בהזמנת ייצור ראשונה בהיקף של כ-25 מיליון דולר לאספקת עמדות נשק בלתי מאוישות מסוג 12.7/7.62 מ"מ לצבא ברזיל. עמדות הנשק הבלתי מאוישות, Remax, פרי פיתוח ייחודי של Ares, תסופקנה במהלך שנתיים.

מניית לאומי ריכזה עניין. "נשארנו מאחור בנושא ההתייעלות לעומת בנקים אחרים; אנחנו צריכים לטפל בנושא הזה, וזה בראש סדר העדיפויות שלנו" - כך אמרה אתמול מנכ"לית בנק לאומי ( 1221.00 +2.69% ), רקפת רוסק עמינח, במפגש עם אנליסטים שהתקיים במשרדי הבנק, עם קובי הבר, ראש חטיבת הכספים שצפוי להתמנות לראש החטיבה העסקית.

בנק ישראל העניק הבוקר היתר לאיש העסקים שלמה אליהו להחזיק עד לכ-13.5% ממניות בנק לאומי. אליהו קיבל היתר להחזיק ישירות עד 8.5% מהון מניות הבנק ועוד כ-5% באמצעות חברת הביטוח מגדל. במקביל, מורה בנק ישראל לאליהו למכור את אחזקותיו בלאומי בתוך 3 שנים ואם לא יצליח אז המניות יימכרו באמצעות נאמן לצד שלישי בתוך שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully