וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המחאה החברתית: תנובה מעלה מחירים

אילנית חיות

25.10.2012 / 11:24

הודעת תנובה מגיעה יממה לאחר ששטראוס הודיעה על העלאת מחירים. בניגוד לשטראוס שהחליטה לייקר את הקוטג', בתנובה החליטו לא לקחת סיכון ולא לייקר את סמל המאבק החברתי

בקושי עברה יממה מאז הודיעה חברת שטראוס על העלאת מחירי מוצרים בשיעור של עד 5%, וכבר היום (חמישי) מודיעה תנובה גם כן על העלאת מחירים. עם זאת, בניגוד לשטראוס שהחליטה לייקר את הקוטג', בתנובה החליטו לא לקחת סיכון ולא לייקר את סמל המאבק החברתי, כך שמחיר הקוטג' של תנובה יישאר על כנו. בתנובה הסבירו כי מחיר הקוטג' "לא יעלה עד להחלטת הממשלה לגבי העלאת מחיר המוצרים המפוקחים מתוך רגישות ציבורית".

תנובה תייקר מוצרים בשיעור של עד 4.8%, כאשר שיעור העלייה הממוצע הינו 3.5%. בין היתר, תנובה תייקר את הגבינה הלבנה ב-2.5%, וזאת בעקבות העלייה במחיר החלב הגולמי (מחיר המטרה). נציין כי למרות העלייה במחיר החלב הגולמי, הממשלה טרם עדכנה את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח.
המוצרים שיתייקרו הינם: גבינות רכות (2.5%), שמנת מתוקה (2.5%), משקאות חלב (4.8%), חלב מועשר (3%), יוגורטים (4.8%), מעדנים (3.5%), גבינות צהובות מדף (4.8%) וגבינות מלוחות (4.8%).


בנוסף, תנובה מעלה מחירי מוצרים של החברות הבנות - סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום-אדום. המחירים יעלו בשיעור ממוצע של 4.6%: סנפרוסט – 4%; מעדנות – 5%; אוליביה 5%; מאמא עוף – 5%; אדום אדום – 4%.
מתנובה נמסר כי "עלייה זו נובעת מעלייה במחירי תשומות והתייקרות מחירי חומרי הגלם (החיטה, העוף, השמן וכו') ומהתייקרות עלויות הייצור ובהם חשמל, מים, דלק, ארנונה ועוד בשנה האחרונה".

אריק שור, מנכ"ל תנובה, מסר כי "עליית המחירים נובעת מעליית מחיר החלב הגולמי בשיעור של 9.4% ומהתייקרויות עלויות הייצור בסך מאות מיליוני שקלים בשנה. יחד עם זאת, תנובה מתנהלת ברגישות רבה במוצרים הבסיסיים שהיא מייצרת ולכן הגבינה הלבנה תעלה בשיעור נמוך באופן משמעותי (ב-2.5% בלבד) והקוטג' שמחירו אינו מפוקח לא יעלה עד להחלטת הממשלה לגבי עליית מחירי המפוקחים".
זו הפעם הראשונה שתנובה מייקרת מוצרים מאז פרוץ המחאה החברתית. כזכור, חרם הקוטג' בקיץ 2011 הוא זה שהצית את המחאה החברתית, לאחר פרסום סדרת כתבות ב"גלובס" על יוקר מוצרי המזון והצריכה בישראל.

עוד בנושא

”חברות המזון במתקפה משולבת על הצרכנים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully