וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יום תנודתי: סגירה חיובית בוול סטריט

פאדי מועלם

25.10.2012 / 22:52

המסחר הושפע מנתוני המאקרו והדוחות הכספיים המעודדים ומצד שני, מהאכזבה מהודעת הריבית של הפדרל ריזרב מאתמול בנוגע להרחבת תוכנית ה-QE3

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות קלות לאחר מסחר תנודתי במרבית המדדים. כיוון המסחר הושפע, מצד אחד, מנתוני המאקרו והדוחות הכספיים המעודדים שפורסמו בימים האחרונים ומצד שני, גם מהאכזבה מהודעת הריבית של הפדרל ריזרב מאתמול בנוגע להרחבת תוכנית ה-QE3.

נתחיל כאמור עם האכזבה שנרשמה אתמול מצדו של הפדרל ריזרב שבהודעת הריבית שלו לא סיפק רמיזה בנוגע לאפשרות של הרחבת תוכנית ה-QE3 - שנועדה לכסות על החלל שתותיר תוכנית "אופריישין טוויסט" שעתידה להסתיים בסוף השנה - אלא להיפך, טען כי בשל השקת ה-QE3 חלה עלייה באינפלציה ובשל כך הוא לא מתכוון להרחיב את התוכנית.

חברי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' החליטו גם ברוב קולות להותיר על כנה את תוכנית "אופריישן טוויסט", במסגרתה הבנק המרכזי מוכר אג"ח קצרות טווח בהיקף של 45 מיליארד דולר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך. לכן, התוכנית תסתיים בסוף השנה הנוכחית כפי שתוכנן בתחילה.

"הדוחות הכספיים גורמים למשקיעים לזגזג בכל יום", אומר פול זמסקי, אנליסט בחברת ING ניהול השקעות. "אומנם עד כה רווחי החברות טובים מהצפי, אך ההכנסות איכזבו", הוא מוסיף.

בזירת המאקרו האמריקאית, התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-13/10. מספר התביעות ירד ב-23 אלף לרמה של 369 אלף תביעות חדשות וזאת לאחר הזינוק שנרשם בשבוע שעבר לרמה של 388 אלף תביעות, כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של 375 אלף תביעות. בנוסף על כך התפרסם היום נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש ספטמבר שרשם עלייה של 9.9% לעומת צפי אנליסטים לעלייה של 8% וזאת לאחר הירידה החדה והמפתיעה שנרשמה בחודש אוגוסט בשיעור של 13.2%.

מחר צפויים להתפרס נתוני הצמיחה בארצות הברית לרבעון השלישי של השנה. על פי ההערכות הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית ברבעון השלישי תסתכם ב-1.9% וזאת לעומת צמיחה של 1.3% שנרשמה ברבעון השני של השנה.

נעבור לאירופה, ולאנגליה בעיקר שם התברר היום כי הממלכה הבריטית יצאה מהמיתון שנכנסה אליו בשלושת הרבעונים האחרונים. על פי הערכות ראשוניות, נרשמה צמיחה של 1% בתמ"ג הבריטי לעומת הרבעון השני של השנה, כשהצפי היה לצמיחה של 0.6%. בחישוב שנתי הצמיחה בתמ"ג עומדת על 0% וזאת לעומת תחזיות שדיברו על צמיחה שלילית של 0.5%. בשל הנתונים הטובים, הפאונד הבריטי רושם קפיצה במסחר מול הדולר והוא נסחר כעת ברמה של 1.61 דולר לפאונד.

עונה הדוחות בשיאה: אפל תפרסם את דוחותיה

חברת אפל (609.54,1.18%-) ריכזה עניין, לקראת פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. לפי ההערכות החברה צפויה לרשום רווח של 8.81 דולר למנייה. פרסום הדוחות בא יומיים אחרי שהחברה השיקה שתי גירסאות חדשות לאייפד, כשעל פי ההערכות של ברקליס קפיטל החבר צפויה למכור 5 מיליון מכשירים של האייפד מיני ברבעון האחרון של השנה.

גם ענקית המסחר המקוון אמזון (222.92,2.44%-), צפויה לפרסם את דוחותיה לאחר המסחר.

חברת נובל אנרג'י (92.87,2.98%+) דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון האחרון, שנפגעו מהירידה החדה במחירי הגז הטבעי בארה"ב ומהוריקן "אייזק". הרווח הנקי של נובל הסתכם ברבעון ב-221 מיליון דולר, 1.23 דולר למניה, לעומת 441 מיליון דולר, 2.39 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף לחברת אפל, גם מניית פייסבוק (22.56,2.88%-) עמדה במוקד, לאחר שאתמול זינקה בכ-20% בעקבות פרסום דוחות כספיים טובים, שהיכו את תחזיות האנליסטים יום קודם לכן. מהדוחות שלה עולה כי היא הצליחה לעקוף את התחזיות בשורה העליונה ורשמה רווח של 311 מיליון דולר או 12 סנט למניה. החברה הפתיעה לטובה גם בשורה העליונה ורשמה הכנסות של 1.26 מיליארד דולר, גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גם זינגה (2.39,12.26%+) ריכזה עניין, לאחר שאתמול פרסמה החברה את הדוחות לרבעון השלישי של 2012, בהן דיווחה על הפסד של 52.7 מיליון דולר - 7 סנט למניה, והכנסות רבעוניות בהיקף של 316.6 מיליון דולר.

חברת פרוקטר אנד גמבל (70.07,2.92%+) פרסמה היום את דוחותיה הכספיים מהן עולה כי החברה רשמה רווח של 1.06 דולר למניה, ובכך היכתה את תחזיות האנליסטים שצפו לרווח של 96 סנט למניה, וזאת בעיקר הודות לתהליך ייעול שעברה החברה מה שהוביל להפחתה בהוצאות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully