וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל פספסה את תחזית הרווח, אך עקפה בהכנסות

25.10.2012 / 23:23

מהדוחות שפרסמה החברה, עולה כי היא מכרה 26.9 מיליון מכשירי אייפון ברבעון השלישי, גידול עצום של 58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

האם התפוח של אפל קצת פחות ירוק? ענקית הטכנולוגיה פרסמה הערב (ה') את דוחותיה לרבעון השלישי של 2012, מהם עולה כי היא פיספסה את התחזיות בשורה התחתונה כאשר רשמה רווחים של 8.67 דולרים למניה. עם זאת, בשורה העליונה החברה עקפה את התחזיות ודיווחה על גידול של 27% בהכנסות לרמה של 35.97 מיליארד דולר. כעת, המשקיעים תוהים האם גל המימושים במניית החברה יימשך.

לפי קונצנזוס האנליסטים של "רויטרס", אפל (09.538,1.18%-) צפויה הייתה לדווח על רווח של 8.81 דולרים למניה על הכנסות של 35.8 מיליארד דולר. "אני סבור שלא יהיה שינוי מהותי בדוחות של אפל, המספרים יעלו קצת או ירדו קצת", אמר פיטר בוקבר, אנליסט בחברת מילר טבק. החברה דיווחה על רווחים של 7.05 דולרים למניה, על הכנסות של 28.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011.

אפל סיפקה גם תחזית לגבי הרבעון הרביעי, לפיה היא צופה רווחים של 11.75 דולר למניה על הכנסות של 52 מיליארד דולר. צפי האנליסטים גבוה בהרבה ועמד על רווח של 15.43 דולר למניה על הכנסות של 55 מיליארד דולר.

משקיעי אפל יכולים לקחת קצת אוויר, זאת מאחר והחברה הודיעה בדוחות על חלוקת דיבידנד של 2.65 דולרים למניה, שיכנס לחשבון ב-15 בנובמבר.

ענקית הטכנולוגיה פיספסה את התחזיות ב-2 מתוך 4 הרבעונים האחרונים, והחשש היה כי הדוחות הקרובים יהיו הפיספוס השלישי. חיזוק לטענה זו ניתן לראות בחולשה מסוימת במכירות האייפד. באירוע שבו הכריזה אפל על המיני אייפד, מוקדם יותר השבוע, מנכ"ל החברה טים קוק חשף כי ברבעון השלישי החברה מכרה כ-14 מיליון אייפדים, (ובסך הכל 100 מיליון מכשירים בשנתיים האחרונות) מתחת לתחזיות האנליסטים המוקדמות שעמדו על 17.6 מיליון אייפדים.

גידול מרשים במכירות האייפון

ומה לגבי מנוע הצמיחה המרכזי של החברה - האייפון והאייפד? מהדוחות עולה כי החברה מכרה 26.9 מיליון יחידות ברבעון השלישי, גידול עצום של 58% במכירות מכשירי האיפון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף החברה הודיעה כי מכרה 14 מיליון מכשירי אייפד, עלייה של כ-26% לעומת הרבעון המקביל ב-2011, וכן 4.9 מיליון מחשבי מק.

בחברת ההשקעות פייפר ג'פרי (Piper Jaffray) העריכו כי מכירות האייפון צפויות להסתכם בכ-25 מיליון יחידות, תוך שהם מציינים כי בחודשיים האחרונים שלפני תום הרבעון, חלה האטה במכירות האייפון, משום שהלקוחות פשוט חיכו להשקת האייפון 5 ולא רכשו את הדגמים הקודמים. "כאשר בסופו של דבר האייפון 5 הושק, הביקושים היו עצומים ועלו על ההיצע. אנליסטים סבור כי בשבוע הראשון החברה תמכור כ-7 מיליון מכשירים, אך בסוף היא מכרה רק 5 מיליון", הם מסבירים.

הזדמנות לקנייה או "סכין נופלת"?

ביל שופ (Shope) אנליסט בבנק ההשקעות גולדמן זאקס סבור שהמחיר של מניית אפל אטרקטיבי. במזכר ששלח ללקוחות הבנק לפני מספר ימים, שופ טען כי הוא מצפה לתיקון חד למעלה במניית החברה לכל היותר עד סוף השנה. האנליסט של גולדמן זאקס מאמין כי החברה תצליח להדביק את המחזור בצד ההיצע ולספק את הביקושים העצומים, עניין שעשוי להגדיל את מכירותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully