וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: בנק ישראל יותיר הריבית ללא שינוי

אדריאן פילוט

28.10.2012 / 16:47

החששות לגבי בועת נדל"ן מתפתחת מעלות תחזיות לפיהן מחר יודיע פישר על הותרת הריבית על 2.25%. בבנק מוטרדים גם מחוסר הוודאות לגבי תקציב 2013 והקיצוצים הצפויים

הוועדה המוניטארית בראשות נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפויה להותיר את הריבית הבסיסית במשק ללא שינוי, ברמה של 2.25%, זה החודש הרביעי ברציפות, כך עולה מתחזיות כלל החזאים בשוק ההון. ההחלטה על גובה הריבית צפויה להתפרסם מחר (ב').

שיעור הריבית. גלובס
שיעור הריבית/גלובס

בנק ישראל צפוי לתמוך באי הורדת ריבית, בראש ובראשונה, בשל החשש הממשי בקרב בכירי הבנק מהתפתחות בועה בשוק הנדל''ן. גורמים בירושלים סבורים, כי מדובר בנושא שמטריד את הבכירים, ולכן הם ימנעו מלתמוך בכל פעולה, לרבות הפחתת הריבית, שתתמוך בהוזלת מחירי האשראי על הדיור.

רק בשבועות האחרונים, כתבו כלכלני הבנק באופן ברור כי הם חוששים מתרחיש של בועת נדל''ן, לראשונה מאז תחילת זינוק מחירי הדיור. נתוני המשכנתאות של בנק ישראל מצביעים באופן מובהק על עלייה מתמשכת בבקשות להלוואת לדיור, ומשקפים חזרה המונית לשוק הנדל''ן, שמקרבת צעדים מאקרו-יציבותיים נוספים.

גורם נוסף שתומך בהותרת גובה הריבית על כנו הוא אי הוודאות לגבי תקציב 2013 והקיצוצים הנדרשים, יציבות בשיעור האבטלה, ותחזיות הצמיחה, הן של בנק ישראל והן של הלמ''ס, שלפיהן המשק הישראלי יתרחב בשיעור גבוה יחסית של כ-3%. גם ההתפתחויות הכלכליות באירופה ובארה''ב, שם לא התרחשו אירועים קיצוניים או מדאיגים במיוחד, תואמות את ההחלטה הצפויה.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully