וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר נפתח בירידות קלות

פאדי מועלם קובי ישעיהו

28.10.2012 / 16:40

לקראת ההכרזה על הריבית מחר ועל רקע סגירה מעורבת בוול סטריט התנהל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-576 מיליון שקל

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בירידות קלות ובמחזורים נמוכים. זאת, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט ביום שישי על רקע נתוני הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית שפורסמו ביום שישי האחרון והצביעו על צמיחה מעל לצפי. בנוסף לכך, השוק המקומי ממתין להחלטת הריבית של בנק ישראל לחודש נובמבר שצפוייה להתפרסם מחר (צפי - תישאר ללא שינוי). גם עונת הדוחות בארץ ובעולם צפויה להמשיך ולהשפיע על כיוון המסחר בהמשך השבוע. מחזור המסחר הסתכם בכ-576 מיליון שקל.

נתוני בורסה 28.10. גלובס
נתוני בורסה 28.10/גלובס

נתחיל את הסקירה כמדי שבוע מהזירה המקומית ומהנעילה החיובית שנרשמה ביום חמישי בבורסה באחד העם. מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 0.6% לרמה של 1,209.74 נקודות, בעוד שמדד ת"א 100 עלה ב-0.75% לרמה של 1,073.65 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל מעריך שמגמת העלייה צפויה להימשך ואם נראה פריצה של רמת ההתנגדות שנמצאת ב-1,240 נקודות, אנחנו צפויים להמשך גל העליות.

"רמות התמיכה שצוינו כאן ביחס לת"א 25 אכן תמכו בו והמדד לא ירד מתחת ל-1,190 נקודות (צויינה כאן תמיכה ב-1170-1180 נקודות) וסגר יפה מעל 1,200 ומעל הממוצע ל-21 יום", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "מגמת העליה תקפה. את רמת התמיכה למעקב ניתן להעלות ל-1,190 נקודות, כך שמהלך מתחת ל-1,190 נקודות ילמד על תחילתו של גל יורד קטן עם תמיכה באזור ה-1,170 נקודות. ההתנגדות היא התנגדות השיא האחרון ב-1,240 נקודות, במסגרת מגמת העליה היא אמורה להיפרץ כלפי מעלה ואם כך יהיה, ניתן יהיה לצפות לעוד מהלך עליה משמעותי".

בזירת המאקרו צפוי בנק ישראל לפרסם ביום שני את הריבית שלו לחודש נובמבר שעומדת כעת על 2.25%. ההחלטה של הבנק באה על רקע ההפתעה שרשם מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר שפורסם לפני שבועיים ונותר ללא שינוי כשהאנליסטים העריכו כי המדד ירשום עלייה של 0.4%-0.5%. ההפתעה של חודש ספטמבר מצטרפת להפתעה נוספת שרשם המדד בחודש אוגוסט אז זינק המדד ב-1% לעומת צפי לעלייה של 0.6%.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אלפא פלטניום, הודיע אמש במהלך התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 על הצטרפותו למפלגת הליכוד ועל הכוונה שלו לרוץ לכנסת. על פי הודעה שפורסמה מטעמו של מעוז, הוא הצטרף, לבקשתו של נתניהו, לצוות מאה הימים שיוקם אחרי הבחירות ויעזור בגיבוש המדיניות הכלכלית-חברתית.

מהזירה המקומית נעבור לזירה הבינלאומית ולארצות הברית בפרט, שם פורסמו ביום שישי נתוני הצמיחה של התמ"ג לרבעון השלישי של השנה שרשמו עלייה קלה לעומת תחזיות האנליסטים. הצמיחה בתמ"ג הסתכמה ב-2% ברבעון השלישי, כשהצפי היה לצמיחה של 1.9%, זאת לעומת צמיחה של 1.3% ברבעון השני של השנה. וול סטריט לא ממש התרגשה מהנתון המפתיע והמסחר שם ננעל ביום שישי ביציבות.

המסחר בוול סטריט עלול להיות מושפע מההוריקן "סנדי" שעושה את דרכו לעבר החוף המזרחי של ארצות הברית וצפוי לעלות על אדמה כבר מחר. הרשויות בארצות הברית כבר נערכות לאפשרות של הפסקות חשמל נרחבות ולפינוי של קרוב ל-300 אלף תושבים מהעיר ניו-יורק.

נעבור לאירופה שם צפוי לנו שבוע עמוס בנתוני מאקרו, שיתחיל כבר ביום שני הקרוב עם מדד המחירים לצרכן בגרמניה ונמשך ביום שלישי עם פרסום שיעור האבטלה בגרמניה. ברביעי יפורסם שיעור האבטלה בגוש האירו לחודש ספטמבר, וביום שישי יפורסמו מדדי מנהלי הרכש בגוש האירו ובמספר מדינות נוספות באירופה.

טבע קיבלה אישור מה-FDA לתרופה בלוקימיה

טבע ( 15760 -0.32% ) הודיעה שלשום כי ה-FDA העניק לה אישור לסינריבו (SYNRIBO), לטיפול בלוקמיה מיאלואידית כרונית. התרופה תהיה זמינה למרשם בעתיד הקרוב. התרופה היא להזרקה לטיפול בחולים בוגרים עם שלב כרוני (CP) או שלב מואץ (AP) של לוקמיה מיאלואידית כרונית (CML) עם התנגדות ו/או אי סבילות לשניים או יותר מעכבים של טירוזין קינאז (TKIs). האינדיקציה מבוססת על שיעור תגובה.

חברת פרטנר ( 2247 +1.22% ) עתידה לפטר בימים הקרובים כ-100 עובדים, רובם עובדי מטה וחלקם ממוקדי השירות - כך נודע ל"גלובס". גל הפיטורים הנוכחי הוא במסגרת המשך צמצום מצבת העובדים בחברת הסלולר, ובניסיון להתמודד עם התחרות המתגברת בשוק הסלולר הישראלי.

קרן ריד אלסבייר (Reed Elsevier) פנתה לנועם לניר, מייסד בחברת בבילון ( 3278.00 +4.39% ), בבקשה לשקול את ביטול הנפקת החברה בנאסד"ק ובמקום זאת הגשת הצעת רכש לכל מניות החברה, הפיכתה לפרטית ומחיקת המניה מהמסחר.

נובל אנרג'י וקבוצת דלק ( 74410 -0.45% ) יהיו זכאיות ל-25% בלבד מהרווחים שיפיקו מהגז בבלוק 12 בקפריסין, כך עולה ממידע שפורסם בסוף השבוע בכלי תקשורת בקפריסין. המשמעות היא כי חלק המדינה בהסכם של קפריסין עם נובל עומד על 75% לעומת 52 עד 62 אחוז בלבד בישראל, לאחר חוק ששינסקי.

עוד בענייני נפט וגז, אסדת הקידוח "נובל הומר פרינגטון" הגיעה לנקודת הקידוח ברשיון 370/ "ישי" (המהווה חלק מהיתר "פלאג'יק" הנמצא בסמוך ל"לוויתן") וצפויה להתחיל בקידוח בימים הקרובים. ברשיון שותפות NAMMAX OIL & GAS עם 42.5%, חברת FRENDUM INVESTMENTS עם 33.5%, הזדמנות ישראלית ( 27.3 +1.49% ) עם 10%, חברת DADEN INVESTMENT עם 9% ו-AGR עם 5%.

מניית אפריקה ( 1030.00 +7.53% ) ריכזה עניין, לאחר שהחברה הבת אפי פיתוח המשיכה לעלות במהלך סוף השבוע.

כלל ביטוח ( 5202 -0.44% ) הודיעה הבוקר כי השלימה את עסקת מכירת חברת הביטוח גארד. סך התמורה שקיבלה כלל ביטוח, השייכת לקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עומד על כ-865 מיליון שקל (לפני מס). כתוצאה מהשלמת העסקה תרשום כלל ביטוח רווח של 72 מיליון שקל (אחרי מס) ועוד 13 מיליון שקל (לפני מס).

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully