וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חברת החשמל: "חייבים להעלות התעריף"

29.10.2012 / 12:06

יפתח רון טל נשא דברים בכנס אנרגיה ועסקים 2012 של אקו אנרג'י ואמר כי חברת החשמל חייבת לעבור תהליך התייעלות. קרא לנצל את חלון ההזדמנויות ולבצע הרפורמה בחברת החשמל

"בשנה האחרונה תכננו גיוס חוב 4 מיליארד שקל, גייסנו 10 מיליארד שקל, תיכננו עלויות דלקים מסוימות, וזה עלה לנו מיליארדים יותר. אנחנו חייבים להתייעל, למרות שאנחנו חברה יעילה, וחייבים להעלות את מחיר החשמל". כך אמר היום (ב') יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל בכנס אנרגיה ועסקים 2012 של אקו אנרג'י.

רון-טל הוסיף כי "חלק מהפתרונות – כניסת החברה לשוק ההון, כחלק מהרפורמה חברת החשמל מוכרת חברות, בתיאום עם העובדים, וגם מכירת נכסים. אלה חלקים של פתרונות. חוק משק החשמל לא נותן תשובה לאיך לחשב שת שווי הנדל"ן של החברה. לא כל הנכסים בבעלות החברה, חלקם בבעלות המדינה. במרכז הרפורמה עומד נושא האיתנות הפיננסית".

רון-טל אמר שישנן הסכמות רבות בין האוצר לחברת החשמל וקרא לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח, אותו כינה "קצר ואינטנסיבי": "ב-3 חודשים האלה, שבהם יש ממשלת מעבר, ומכיוון שיש הסכמה למעל 90% מהרפורמה, ויש נייר הבנות מלפני שנתיים, חברת החשמל והאוצר ירדו מחלק מהשגעונות שלהם. יש הסכמות על הרוב. אנחנו יודעים מהן המחלוקות וכולם מבינים שזה חייב להיעשות ומהר ככל האפשר. אפשר להשלים את הרפורמה תוך 8 שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully