וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבוטק תפטר 100 עובדים; 30 מהם ישראלים

רון שטיינבלט

29.10.2012 / 12:15

בתחילת החודש הורידה אורבוטק את תחזית ההכנסות השנתית שלה - בפעם השנייה השנה. סמנכ"ל הכספים: "המהלך הזה הוא צורך השעה"

חברת אורבוטק (8.43 +0.60%) מתכננת לפטר כ-100 עובדים, מתוכם כ-30 עובדים בישראל (5% מכוח העבודה של החברה בארץ). כך נודע ל"גלובס". החברה מעסיקה היום כ-1,700 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 600 בישראל. הפיטורים בשלוחות החברה בחו"ל יתמקדו בעיקר בסין וקוריאה.

"המהלך הזה הוא צורך השעה ונדרש על מנת להתאים את רמת ההוצאות של החברה לכנסות וזאת כדי לשמר את מעמדה המוביל של החברה", אמר דורון אברמוביץ', סמנכ"ל הכספים.

אורבוטק מייצרת מערכות הבדיקה למכשירים אלקטרוניים. בתחילת החודש הורידה החברה בפעם השנייה השנה, את תחזית הכנסותיה ל-2012. החברה מעריכה כי ההכנסות השנה יעמדו על 400 מיליון דולר בלבד - ירידה של 29.2% ביחס להכנסות בשנת 2011.

אורבוטק ציינה בהודעתה כי למרות מכירות חזקות בחודש יולי, ההכנסות ברבעון השלישי ממכירת מכונות לבדיקת מעגלים מודפסים (PCB) היו נמוכות מהצפוי, וזאת בשל דחיית הזמנות מלקוחות בעקבות חוסר הוודאות במצב הכלכלה הגלובלית. באחרונה מעדיפים היצרנים לא להקים קווי ייצור חדשים, אלא להגדיל את הניצולת בקווים קיימים, דבר שהביא לעצירת ההזמנות מאורבוטק והגדלת העומס על הקווים הקיימים.

באשר לתחום הפעילות השני שלה - מערכות הבדיקה למסכים השטוחים (FPD) - עדכנה אורבוטק כי הרמה הנמוכה של ההזמנות בתחום בשנת 2012 צפויה להימשך גם במחצית הראשונה של 2013. בעקבות הירידה בהכנסות, ציינה אורבוטק כי היא ביצעה צעדים להתאמת התשתית הארגונית שלה, אולם תמשיך בתוכנית הפיתוח על מנת לשמור על המובילות הטכנולוגית ומנועי הצמיחה של החברה.

בחודש שעבר הודיעה אורבוטק על חילופים בצמרת הבכירה של ההנהלה. רני כהן יעזוב את תפקיד מנכ"ל החברה לאחר 7 שנים, ויוחלף על ידי סמנכ"ל העסקים והאסטרטגיה של החברה, אשר לוי. במקביל ימונה עמיחי שטיינברג, המכהן היום כמנהל התפעול הראשי, לנשיא החברה. אורבוטק צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי המלאים ב-6 בנובמבר.

מאורבוטק נמסר בתגובה: "כפי שדיווחה החברה לאחרונה, בעקבות ההאטה בשוקי היעד שלה, בעיקר בתחום הצגים השטוחים (FPD), הנהלת החברה שוקדת בימים אלה על שורה של צעדים והתאמות תפעוליות שבכוונתה לנקוט בכדי להתייעל ולשפר את ביצועיה. במסגרת זו, מתבצע גם מהלך הפחתה של כ-5% ממצבת כוח האדם של החברה בישראל ובחו"ל. אנו מאמינים, כי מהלך זה הוא בבחינת צורך השעה, וכי הוא יסייע לחברה להתאים את רמת ההוצאות לרמת ההכנסות הצפויה וע"י כך לחזור במהירות המקסימלית לפסי צמיחה ורווחיות, תוך שמירה על מעמדה המוביל של החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אורבוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully