וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים

הלל קורן וקובי ישעיהו

29.10.2012 / 16:41

על רקע הפסקת המסחר בוול סטריט ובציפייה להודעת הריבית ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-626 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום (ב') במגמה שלילית, במקביל למגמה בבורסות אירופה ובצל ביטול המסחר בוול סטריט בגלל הוריקן "סנדי" אשר מתקרב ומאיים לשתק את החוף המזרחי של ארה"ב. הערב צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית לחודש נובמבר, אשר צפויה להיוותר ללא שינוי בשיעור של 2.25%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-626 מיליון שקל.

נתוני בורסה 29.10. גלובס
נתוני בורסה 29.10/גלובס

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי "התיאבון לסיכון גובר והמשקיעים המקומיים מגדילים אחזקה ברכיב אג"ח קונצרני בתיק ההשקעות הן ישירות והן באמצעות רכישת קרנות נאמנות".

פגוט מציע למשקיעים לנקוט במשנה זהירות: "האווירה הטובה בשווקים גורמת לרבים לשכוח את גל התספורות ואתגרי המחזור העצומים בשוק הקונצרני בשנים הקרובות ורבים מצויים במרוץ מחודש אחר תשואות גבוהות. יש לזכור כי היפוך במגמה החיובית בשווקים הגלובליים עלול לסגור את צנרת הנפקות מחדש ולהצית מחדש את סוגיית כושר ההחזר של תאגידים רבים. לפיכך, יש לשמור על רכיב מעובה של אג"ח ממשלתי בתיק ההשקעות".

בנק ישראל צפוי לתמוך באי הורדת ריבית, בראש ובראשונה, בשל החשש הממשי בקרב בכירי הבנק מהתפתחות בועה בשוק הנדל''ן. גורמים בירושלים סבורים, כי מדובר בנושא שמטריד את הבכירים, ולכן הם ימנעו מלתמוך בכל פעולה, לרבות הפחתת הריבית, שתתמוך בהוזלת מחירי האשראי על הדיור.

גורם נוסף שתומך בהותרת גובה הריבית על כנו הוא אי הוודאות לגבי תקציב 2013 והקיצוצים הנדרשים, יציבות בשיעור האבטלה, ותחזיות הצמיחה, הן של בנק ישראל והן של הלמ''ס, שלפיהן המשק הישראלי יתרחב בשיעור גבוה יחסית של כ-3%. גם ההתפתחויות הכלכליות באירופה ובארה''ב, שם לא התרחשו אירועים קיצוניים או מדאיגים במיוחד, תואמות את ההחלטה הצפויה.

סרגון מזהירה ומפטרת

סרגון (1740.00 -16.27%) מצטרפת לרשימה המתארכת של חברות ישראליות שמפטרות עובדים. החברה, ספקית פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה, פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי והודיעה על שינויים ארגוניים, שיובילו להורדת ההוצאות התפעוליות שלה ב-11%. כחלק מזה, לפי ההערכות יפוטרו 10% מעובדי החברה ברחבי העולם, כלומר כ-70-90 איש.

בבילון (3216 -1.92%) הוסיפה לרכז עניין לאחר שקרן ריד, המחזיקה ב-18.31% מהון המניות, פנתה לבעל השליטה נועם לניר בבקשה לשקול את ביטול הנפקת החברה בנאסד"ק ובמקום זאת הגשת הצעת רכש לכל מניות החברה, הפיכתה לפרטית ומחיקת המניה מהמסחר.

כלל ביטוח (5185 -0.33%) דיווחה היום לבורסה כי היא מתכוונת להזרים 50 מיליון שקל לחברה הבת כלל פיננסיים במהלך 2013, וזאת במטרה לתמוך בתזרים של כלל פיננסיים. עוד מבהירה החברה כי היא רואה בכלל פיננסיים נכס אסטרטגי ואין לה כל כוונה למכור את החזקותיה בה.

אסדת הקידוח "נובל הומר פרינגטון" הגיעה אתמול לנקודת הקידוח ברשיון 370/ "ישי" (המהווה חלק מהיתר "פלאג'יק" הנמצא בסמוך ל"לוויתן") וצפויה להתחיל בקידוח בימים הקרובים. נציין את הזדמנות ישראלית (26.9 -1.47%).

נציין כי מניות מודיעין (12.40+ 13.76%) והכשרה אנרגיה (9.50 +11.76%) המשיכו לתקן היום בעליות חדות.

אמש נחשף ב"גלובס" כי העברת השליטה בחברת הביטוח מגדל (526.9 -0.62%) לידי שלמה אליהו צפויה להגיע היום לסיומה המוצלח (מה שאכן קרה). ל"גלובס" נודע כי אתמול בשעות הצהריים חתם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר על האישור להעברת השליטה במגדל מידי קבוצת הביטוח האיטלקית ג'נרלי לידיו של אליהו. על כן ירכוש היום אליהו 69.1% ממניות מגדל בתמורה ל-3.55 מיליארד שקל, המשקפים למגדל שווי חברה של כ-5.1 מיליארד שקל. מדובר בדיסקאונט של 10% לעומת מחיר השוק, מה שאומר שאליהו כבר מורווח "על הנייר" על הרכישה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully