וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: 10 מניות שיושפעו מסופת הענק "סנדי"

קובי ישעיהו

30.10.2012 / 8:22

רשתות מסעדות, חברות ביטוח, חברות "עשה זאת בעצמך", חברות הנדסה ותשתיות וגם הרשתות החברתיות יושפעו מעוצמתה של "סנדי". במי כדאי להשקיע?

"סנדי" באה, והחוף המזרחי של ארה"ב הולך ונסגר, מתכנס אל תוך עצמו. אתמול, היום (ג') ומחר איש לא יצא, איש לא יבוא. הרכבות מושבתות, המטוסים מקורקעים, האוטובוסים בחניונים, משרדי הממשל סגורים ובתי-הספר נעולים. הבוקר דווח כי לפחות 13 בני אדם נהרגו מפגיעות עצים וחפצים אחרים במדינות ניו-יורק, דלוואר, וירג'יניה המערבית, ניו-גרזי, קונטיקט, פנסילבניה ואף בטורונטו שבקנדה.

אפילו הבורסה בוול סטריט דוממת, וגם היום לא יתנהל מסחר. מיליונים מתכוננים למצור ביתי ממושך. במרילנד, וירג'יניה ובואך צפונה, מוושינגטון עד בוסטון, מדפי המרכולים חצי ריקים. אין בטריות, על פנסים אין מה לדבר, הלחם אזל מזמן ובמדיה החברתית מתרוצצים מסרונים איפה אפשר להשיג עדיין מים מינרליים.

כשהמסחר בוול סטריט יתחדש, בכל אופן, יהיו לסופה השלכות על מגזרים ומניות שונות, לטובה ולרעה. באתר Forbes התפרסם מאמר על 10 מניות שיושפעו ככל הנראה מהסופה.

רחוב מוצף במדינת ניו יורק בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. רויטרס
השלכות על מגזרים שונים/רויטרס

1. כשעשרות מיליוני אנשים סגורים בבתים ולא יכולים לצאת במשך מספר ימים, אין ספק שתהיה לכך השפעה על רשתות של מסעדות הפועלות בעיקר בחוף המזרחי, ביניהן Chipotle Mexican Grill (סימול: CMG), או Red Robin Gourmet Burgers (סימול: RRGB), דארדנ'ס (סימול: DRI) ואחרות שצפויות להפגע.

2. גם חברות ביטוח בחוף המזרחי ייפגעו, ביניהן Chubb Corp. ( 77.96 ), טראוולרס ( 71.56 ) ואולסטייט ( 40.15 ) .

3. הום דיפו ( 60.04 ) ורשת לווס ( 31.36 ) . ההכנות לסופה השפיעו לחיוב על רשתות "עשה זאת בעצמך" וגם תיקון הנזקים לאחריה צפוי להשפיע לחיוב.

4. החברות Xylem ( 23.59 ) ו-PentAir ( 41.09 ) המשווקות משאבות יושפעו ככל הנראה לחיוב.

5. פרוקטר אנד גמבל ( 69.44 ) . עיקר עסקיה של החברה בתחום תכשירי ההגיינה והנקיון אבל היא מחזיקה גם במותג דורסל, יצרנית הסוללות שצפויה להנות מזינוק בביקושים.

6. עוד חברות שיושפעו לטובה ממאמצי השיקום הן Fluor Corp ( 55.31 ), גרניט הנדסה (סימול: GVA), סוויפט תעבורה (סימול: SWFT), ו-JB האנט (סימול: JBHT).

7. פייסבוק ( 21.9425 ) . בעת שמיליוני אנשים תקועים ללא יכולת תזוזה צפוי זינוק בשימוש ברשת החברתית למטרות העברת מסרים, העלאת תמונות ועוד ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • סנדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully