וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט צפויה להיפתח מחר למסחר למרות ההצפות במנהטן

רן דגוני

30.10.2012 / 18:31

דובר הבורסה: "מצפים לפתיחה 'חלקה' מחר". נזקי הסופה יסתכמו ביותר מ-20 מיליארד דולר. הערכות: הסופה "תגלח" 0.2% מצמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי

לאחר שנסגרו אתמול והיום (ג') למסחר עקב הוריקן "סנדי", צפויות הבורסות בוול סטריט לחזור מחר לפעילות. כך מדווחים כלי תקשורת זרים. על פי הדיווח, בניין הבורסה ברחוב וול סטריט לא נפגע למרות ההצפות במנהטן תחתית.

"זירת המסחר והבניין של בורסת ניו יורק בסדר גמור", ציין דובר ה-NYSE, שהוסיף כי הוא מצפה לפתיחה "חלקה" מחר.

בינתיים, החוף המזרחי מלקק פצעים ואומד נזקים לאחר לילה של סופה קשה. לפחות 16 הרוגים נמנו עד כה בארה"ב עקב פגיעת הסופה "סנדי" בחוף המזרחי והנשיא ברק אובמה הכריז כי ניו יורק וניו ג'רזי הן "אזור מוכה אסון". מתחילתה, גבתה הסופה את חייהם של 84 אנשים, רובם מחוץ לארצות הברית.

התחבורה הציבורית בניו-יורק משותקת, מנהטן מוצפת והמסחר בוול סטריט לא יתקיים גם היום (ג'), וייתכן אף שגם מחר לא יתקיים מסחר בעיקר בשל קשיים אפשריים בהסעת רבבות עובדי הבורסה והחברות הפיננסיות לוול סטריט מרחבי האזור המטרופולטני. הבעיה: חדירת מי מלח למנועים של הרכבות התחתיות ולמערכות ניתוב של המערכת.

סנדי מכה בחוף המזרחי: חשש מאסון חסר תקדים. רויטרס
"יש אובדן פעילות שיהיה קשה לפצות עליו". אזור וול סטריט מאובטח על ידי כוחות הביטחון/רויטרס

בתוך כך, חברת אל על מעדכנת הערב כי בשל הסופה היא נאלצת לדחות 2 מטיסותיה שהיו מתוכננות להמריא הלילה לניו-יורק. אם מזג האוויר יאפשר, הטיסות 001 ו-027 ימריאו בשעות הבוקר, עם קיבולת מוגדלת של נוסעים. בנוסף, צפויה אל על להפעיל מחר בלילה טיסה נוספת לניו-יורק.

תאונות בארה"ב שנבעו מנפילת עצים על בתים או מכוניות וכן תאונות דרכים גרמו להרוגים בסופה. נזקי הסופה נאמדים כבר ביותר מ-20 מיליארד דולר, לפי סוכנות הידיעות בלובמרג. חברות הביטוח אמורות לכסות רק 7-8 מיליארד דולר. עדיין, הסופה שהסבה את הנזק הכלכלי הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב הייתה "קתרינה", בהיקף של 41.1 מיליארד דולר.

לפי הערכות כלכלנים בארה"ב, "סנדי" תביא לפגיעה של 0.1%-0.2% בצמיחת התמ"ג של ארה"ב ברבעון הרביעי של השנה. התוצר בכולל של ארה"ב עומד על 13.6 טריליון דולר והיא התרחבה ב-2% ברבעון השלישי. "יש אובדן פעילות שיהיה קשה לפצות עליו. אם אתה מנהל מסעדה והיא סגורה היום, אנשים לא יאכלו כמות כפולה מחר", אמר לבלומברג מארק ויטנר, כלכלן בבנק וולס פרגו.

שטחים נרחבים באיזור הפיננסי במנהטן מוצפים ובאזור גראונד זירו, שבו שכנו פעם מגדלי התאומים, נוצרו מפלים גדולים. ערים גדולות לאורך החוף המזרחי – וושינגטון, ווילמינגטון (דלאוור), פילדלפיה ואטלנטיק-סיטי - נהפכו לערי רפאים. אפילו השדרה החמישית האלגנטית נראתה אתמול כמו טיילת של עיר חוף קטנה בניו-ג'רזי. סאקס פיפת' אווניו סגרה את חנות הדגל שלה בניו-יורק וחתמה את חלונות הרוואה בלוחות עץ חומים. 130 חנויות של הרשתות מייסיס ובלומינגדלייס בחוף המזרחי סגרו שעריהן עד חלוף זעמה של סנדי.

נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית. רויטרס
נזקי הסופה נאמדים כבר ביותר מ-20 מיליארד דולר/רויטרס

החוף המזרחי עדיין סגור. הרכבות מושבתות, המטוסים מקורקעים, האוטובוסים בחניונים, משרדי הממשל סגורים. מיליונים נצורים בבתיהם. במרילנד, וירג'יניה ובואך צפונה, מוושינגטון עד בוסטון, מרכולים רבים סגורים, ואלה שפתחו שעריהם, מדפיהם חצי ריקים: אין בטריות, על פנסים אין מה לדבר, הלחם אזל מזמן ובמדיה החברתית מתרוצצים מסרונים איפה אפשר להשיג עדיין מיים מינרלים.

"סנדי" משתרעת על פני 900 מייל (כ-1,440 ק"מ), כ-12,500 טיסות בוטלו והבורסות בוול סטריט סגורות למשך הזמן הארוך ביותר מאז 1888. יותר מ-2.1 מיליון בתים ובתי עסק מנותקים מחשמל. 7.5 מיליון אמריקנים מנותקים מחשמל.

העיר ניו יורק לאחר פגיעת ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. רויטרס
"סנדי" שיתקה את צפון-מזרח ארצות הברית/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully