וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הסדר חוב באלביט הדמיה - שאלה של זמן

אבי שאולי

31.10.2012 / 8:12

אנליסטים מעריכים שקבוצת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר נמצאת בדרך להסדר חוב לאחר שחברת הבת פלאזה סנטרס נכשלה בניסיון לגייס חוב בחו"ל. האג"ח בתשואות של עד 80%

ימים ספורים לאחר שפלאזה סנטרס, החברה הבת של אלביט הדמיה ( 894 ), נכשלה בניסיון לגייס חוב בחו"ל, גוברים הקולות בשוק ההון המעריכים שהקבוצה, שבשליטת מוטי זיסר, נמצאת בדרך להסדר חוב. יש לציין שעד היום עמדה אלביט הדמיה בתשלום החובות שלה במועד. זיסר עצמו הגיע בתחילת יולי השנה להסדר חוב עם בנק הפועלים, בגין הלוואה פרטית של קרוב למיליארד שקל.

הערכת השוק באה לידי ביטוי גם במומנטום השלילי בשמונה סדרות האג"ח שהנפיקה אלביט הדמיה - חוב מתואם בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, שהחריף השבוע - והן כבר נסחרות בתשואות של עד 80%.

לחברה הבת פלאזה סנטרס שתי סדרות אג"ח, בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות של עד 27%. אלביט הדמיה מחזיקה ב-68% מפלאזה.

לדברי אמיר ארד, אנליסט חוב ונדל"ן באקסלנס, "הכול תלוי בשאלה מתי בעלי האג"ח בפלאזה סנטרס ירימו יד נגד חלוקת דיבידנד נוספת, או מתי הנהלת אלביט או מחזיקי האג"ח יבינו שיש בעיה, ושצריך להתחיל לדבר על הסדר חוב. כרגע כולם מתנהגים כאילו שיהיה בסדר כי יש כסף בקופה, אבל המצב ממש לא אופטימלי.

"יש כאן הרבה קונפליקטים: מחזיקי אג"ח של אלביט שמחזיקים גם באג"ח של פלאזה, מחזיקי אג"ח קצרות מול ארוכות ומחזיקי אג"ח מול בעלי מניות. אף אחד לא רוצה להפיל את הקבוצה, והסדר חוב זה לא קטסטרופה ולא סוף פסוק. אלביט לא הולכת לפשיטת רגל. לחברה יש נכסים טובים והון עצמי חיובי, אז שכל אחד יוותר קצת, עם 'תספורת' קטנה, ואפשר לצאת לדרך חדשה ולמקסם את האפסייד בנכסים".

"לפלאזה יש כסף להחזר חובות"

אלביט הדמיה מתמקדת בשני תחומים עיקריים: מרכזים מסחריים בהודו, באירופה ובארה"ב, בעיקר באמצעות החברה הבת פלאזה סנטרס, ותחום המדיקל, באמצעות חברת אלביט מדיקל טכנולוג'יס שנסחרת בתל אביב. כמו כן בבעלותה רשת האופנה מנגו.

אחרי המימושים המוצלחים שביצעה הקבוצה בעבר במזרח אירופה, המשבר העולמי הביא להקפאת פרויקטים ולירידה בשוויים, והיא נקלעה למשבר תזרימי קשה.

אדר עציוני, אנליסט sell side במגדל שוקי הון: "לפלאזה סנטרס יש כסף בקופה להחזיר את החובות בזמן הקרוב, אך עוד שנה וחצי היא עלולה להיות במצוקת מזומנים. אם יצליחו למכור נכסים זה יוריד לחץ.

"לחברה יש מרכזי מסחר בפולין ושני בתי מלון בבלגיה שכבר הוצעו לכמה חברות גדולות, ויש גם קניון בהודו שאפשר למכור. אלא שרוב הנכסים ממומנים בהיקף של 70% לפחות, ורק היתרה תישאר לאחר מימוש.

"אם ביטחון המשקיעים במדינות הפעילות של החברה יעלה יוקל עליה לגייס הון. אבל אם נלך לימים קשים יותר, החברה תיגרר להסדר חוב".

בידי אלביט הדמיה יתרות מזומנים של 361 מיליון שקל, נוסף על תזרימי מזומנים של כ-330 מיליון שקל. מול אלה צפויים החזרי אג"ח ואשראי בנקאי בהיקף של 573 מיליון שקל. בחודש שעבר הורידה P&S מעלות את דירוג האג"ח של החברה ברמה אחת ל-BBB עם אופק שלילי, בעקבות "עלייה בסיכון הפיננסי של החברה ונזילות פחות ממספקת".

ארז קפיטולניק, מנהל מחלקת מחקר בהדס ארזים: "מעט מאוד אנשים מכירים את אלביט הדמיה; היא לא חברה שקופה מספיק. ייתכן תרחיש שפלאזה תחזיר את הכסף, אבל באלביט הדמיה יהיה הסדר חוב - ה-NAV של החברה (שווי נכסי נקי) שלילי".

גורמים המקורבים לאלביט הדמיה מסרו היום: "החברה מפרסמת כל רבעון תחזית די מפורטת כיצד היא מתכננת לפרוע את חובותיה באופן מלא. עד היום החברה עמדה בתחזית שפרסמה למרות שהייתה תוכנית מאתגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully