וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ECI מצטמקת: מפטרת עוד 150 עובדים בישראל

קובי ישעיהו ושמוליק שלח

31.10.2012 / 9:12

כיום מעסיקה החברה כ-2,800 עובדים מתוכם כ-1,500 עובדים בישראל. בנוסף למפוטרים בישראל יפוטרו עשרות עובדים בחו"ל. במאי פיטרה החברה 100 עובדים בארץ

ענקית התקשורת הישראלית ECI ממשיכה לצמצם את מצבת כוח האדם. החברה יוצאת בסבב פיטורים של כ-150 עובדים בישראל ובנוסף תפטר החברה עשרות עובדים בחו"ל. זאת, לאחר שבחודש מאי האחרון פיטרה החברה כ-100 עובדים בארץ.

כיום מעסיקה החברה כ-2,500 עובדים מתוכם כ-1,900 עובדים בישראל. רוב המפוטרים הם אנשי פיתוח שעסקו סביב המוצרים שהחברה פיתחה בשנתיים האחרונות וכן אנשי מנהלה והפיטורים נועדו לצמצם את העלויות בחברה.

דאריל אדווארדס, מנכ"ל החברה, שלח הבוקר מכתב לעובדי החברה ובו נאמר, בין היתר, כי "בסביבה הגלובאלית שבה אנו פועלים אנו רואים שהנושאים עמם מתמודדת ECI הם גם נחלתם של רבים מהמתחרים שלנו ושל עולם הטלקומוניקציה בכללותו. המצב הכלכלי בזירה הגלובלית ובמיוחד באירופה נותן את אותותיו בתעשיית הטלקום. חברות התקשורת בעולם נמצאות תחת לחצי פיקוח ותחרות ולכן שומרות בקפדנות על המזומנים שלהן ודוחות השקעות שאינן דחופות. יחד עם זאת, רשתות התקשורת ממשיכות להתרחב בקצב מהיר כתוצאה בין היתר מהשימוש ההולך וגובר בווידיאו ברשתות הסלולר ומהמעבר לשירותי מחשוב ענן. התחזיות בשוק מראות גידול משמעותי בתעבורת האינטרנט ובמיוחד בתעבורת האינטרנט על גבי רשתות הסלולר. אלה מגמות חיוביות ביותר הצפויות להביא לגידול בביקוש למוצרינו".

"לשמחתנו, עומדים מאחורינו בעלי מניות איתנים המאמינים ותומכים בנו וממשיכים להשקיע בחברה. ברצונם לראות אותנו גדלים ומצליחים לטובת כל הקשורים לחברה: לקוחות, עובדים, ספקים ובעלי המניות. בהתבסס על ניסיוני מזה 30 שנה בתעשיית הטלקום, אני יכול לומר כי בנוסף לעובדים מוכשרים וטכנולוגיה מצוינת, יש ל-ECI גם בסיס לקוחות חזק ונאמן. היה לי העונג לפגוש לקוחות מרכזיים בהודו, ישראל ובריטניה ולאחרונה נפגשתי גם עם מנהל בכיר של לקוח גדול באסיה. כל הלקוחות הללו היו חיוביים מאד ביחס ל-ECI, דבר שהיה נפלא מבחינתי לשמוע באופן בלתי אמצעי. זאת העוצמה המרכזית של החברה, אשר עלינו להמשיך ולטפחה".

"על מנת להישאר תחרותיים למרות המצב הכלכלי בזירה הגלובלית עלינו לבצע מספר צעדים על מנת לייעל את מבנה ההוצאות שלנו. סיימנו זה עתה לבנות את התכנית העסקית לשנת 2013 אשר מבוססת על גידול משמעותי בהכנסות, הנובע מלקוחות קיימים וחדשים כאחד, אך בד בבד עם צמצום בהוצאות. לאחר מספר שנים לא קלות, אני רואה כעת הזדמנות עבורנו לתרגם את ההשקעות הגדולות שביצענו לכלל צמיחה משמעותית".

בהמשך כותב אדווארדס: "כחלק מהתכנית, נתחיל השבוע בתהליך הפחתת עלויות משמעותי בחברה. עשינו ככל יכולתנו למזער את הפגיעה במוצרים המתקדמים ובתכניות אסטרטגיות האחראים לצמיחתנו. נרכז משאבים כדי לשרת טוב יותר את לקוחותינו העיקריים המניבים את מירב הכנסותינו ורווחינו. נהיה הרבה יותר בררנים לגבי הזדמנויות עסקיות בעלות פוטנציאל רווחיות נמוך. למרבה הצער הדבר יבוא לידי ביטוי בפיטוריהם של עובדים בתחומים מסוימים".

"החלטות אלה לא התקבלו בקלות. אני מכיר בכך שרבים מן האנשים שיעזבו היו כאן שנים רבות והם עובדים מסורים אשר תרמו משמעותית ל-ECI. עם כל הצער שבדבר, אנחנו חייבים לנקוט בפעולה זו. עלינו להפחית את בסיס העלויות של החברה בכדי לבצע את השינויים המהותיים הנדרשים לחיזוקה ולאפשר לנו להתמקד בהזדמנויות עסקיות עתידיות. העובדים המושפעים מתהליך זה יקבלו הודעה על כך במהלך הימים הקרובים. ברצוני להודות להם באופן אישי על כל שעשו למען ECI ולאחל להם הצלחה רבה בעתיד".

הפיטורים ב-ECI מצטרפים לצמצום מצבת כוח האדם בחברות היי-טק נוספות בארץ. שלשום (ב') דיווחנו כי חברת אורבוטק מתכננת לפטר כ-100 עובדים, מתוכם כ-30 עובדים בישראל (5% מכוח העבודה של החברה בארץ). החברה מעסיקה היום כ-1,700 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 600 בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • eci
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully