וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש הקנדית מעוניינת להתמזג עם כיל

אדריאן פילוט

31.10.2012 / 9:52

מנכ"ל פוטאש הגיע לאחרונה לישראל ונפגש עם רה"מ נתניהו ועם גורמים נוספים כדי לקדם את העסקה. הערכות: העובדה שפוטאש היא חברה זרה לא מטרידה את האוצר

פוטאש וכיל שוקלות להתמזג: כיל מקבוצת החברה לישראל שבשליטת עידן עופר עשויה להתמזג עם פוטאש הקנדית במידה ויתקבלו האישורים הנדרשים ממשרד האוצר, רשות ההגבלים העסקיים ורה"מ נתניהו.

מנכ"ל פוטאש ביל דויל הגיע לאחרונה לישראל ונפגש עם נתניהו על מנת לקדם את המיזוג. עפ"י הערכות, החברה לישראל צפויה לדווח הבוקר כי פוטאש מנהלת מגעים עם הרשויות בישראל כדי להשיג את האישורים הנדרשים לצורך המיזוג. בחברה לישראל מלווים כמובן את פוטאש במגעים האמורים.

יש לציין כי טרם נעשתה פנייה רשמית למיזוג מצד פוטאש לכיל ולא בטוח שהמגעים יבשילו לכדי מו"מ, כל עוד לא התקבלו האישורים הנדרשים. על פי הערכות, במשרד האוצר אין עמדה מגובשת אחת סביב הסוגיה, אולם ככל הנראה אין התנגדות עקרונית במשרד למיזוג מהסיבה שפוטאש היא משקיע זר, אלא ישנן שיחות סביב השאלה כיצד המדינה תשמור על הזכויות שלה כשמדובר במשאבי טבע שלה.

נזכיר כי בדצמבר 2011 פורסם כי פוטאש מנסה לקבל אישור ממשרד האוצר להגדיל את החזקותיה בכיל עד ל-25%. פוטאש נדרשת לקבל את אישורה של המדינה שכן כיום היא מחזיקה בכ-14%, ולפי הכללים שקבעה המדינה, עלייה להחזקה שמעבר לכך מחייבת את אישורה. כלל זה נקבע במסגרת מניית הזהב שיש למדינה בכיל.

פוטאש היא יצרנית הדשנים הגדולה בעולם, העוסקת בעיקר בייצור אשלג. החברה חולשת על נתח שוק של למעלה מ-20%, ולמעשה כיל היא אחת המתחרות שלה. אם העסקה בסופו של דבר תצא לפועל יהפוך עידן עופר לבעל המניות הגדול ביותר בפוטאש, שהיא יצרנית הדשנים הגדולה בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל
  • פוטאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully