וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל במגמה מעורבת - הבנקים ירדו

קובי ישעיהו

31.10.2012 / 16:39

אחרי יומיים של עליות ננעל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה מעורבת. המסחר התנהל על רקע מגמה דומה באירופה ועליות באסיה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

המסחר באחד העם (ד') נחתם במגמה מעורבת כאשר רק מדד הבנקים נותר בטריטוריה האדומה, בעוד מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.4%. זאת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות. לאחר שסופת ההוריקן "סנדי" כילתה את זעמה בחוף המזרחי של ארה"ב, היום חזר המסחר לוול סטריט ונפתח במגמה יציבה, לאחר שהושבת בשל הסופה במשך יומיים. באסיה נרשמו עליות ובאירופה המגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

נתוני בורסה 31.10. גלובס
נתוני בורסה 31.10/גלובס

הדר אשרת, מנהל דסק המניות בדויטשה בנק ישראל התייחס היום למתרחש בשווקים: "אפשרות המיזוג בין כיל ופוטאש הקנדית תופסת היום את מירב תשומת הלב של המשקיעים. אירועים מהסוג הזה תמיד מעניינים ומושכים סוגים אחרים של משקיעים זרים, כגון שחקנים המתעניינים בארביטראז'ים שנוצרים כתוצאה ממיזוגים ורכישות.

"יחד עם זאת, ישנם לא מעט סימני שאלה לגבי עתידה של מניית כיל. כיל היא הניר שמושך כאן אולי את תשומת הלב הרבה ביותר מצד משקיעים זרים ומצד משקיעים מוסדיים מקומיים. מבלי להתייחס לעובדת הקיום או אי הקיום של העסקה והמורכבות שנלווית לה, מה שמטריד את המשקיעים המקומיים הוא מה יקרה למניית כיל, זאת לאור דוגמאות דומות מההיסטוריה הקרובה - מניית אגיס שנמחקה ממסחר לאחר שנרכשה ע"י פריגו, או מכתשים אגן שנרכשה ע"י כים-צ'ינה".

"גם הבנקים המשיכו לעמוד היום במוקדת תשומת הלב. הדגש הוא על נושא המשכנתאות בעקבות תקנות בנק ישראל החדשות. השוק מנסה להעריך את השפעת התקנות על הבנקים, בעיקר על בנק המזרחי שפעילות המשכנתאות שלו בולטת. המשקיעים המקומיים מצפים כאן גם לחידוש המסחר בארה"ב. לא מעט מניות ישראליות דואליות לא נסחרות מעבר לאוקיינוס אלא רק בצד התל-אביבי מאז יום שישי האחרון".

ההאטה לא הגיעה לשוק העבודה ברבעון השלישי: שיעור האבטלה ברבעון השלישי של 2012 ירד ל-6.7% מכוח העבודה לעומת 6.9% ברבעון השני של השנה (נתונים מנוכי עונתיות). מדובר ב-249 אלף בלתי מועסקים, כך לפי נתוני הלמ"ס.

לאחר שסופת ההוריקן "סנדי" השביתה את המחסר בוול סטריט למשך יומיים, היום המסחר נפתח כרגיל. על פי הדיווחים, בניין הבורסה ברחוב וול סטריט לא נפגע למרות ההצפות במנהטן תחתית. "זירת המסחר והבניין של בורסת ניו יורק בסדר גמור", ציין דובר ה-NYSE, שהוסיף כי הוא מצפה לפתיחה "חלקה".

בינתיים, החוף המזרחי מלקק פצעים ואומד נזקים לאחר לילה של סופה קשה. לפחות 50 הרוגים נמנו עד כה בארה"ב עקב פגיעת הסופה "סנדי" בחוף המזרחי והנשיא ברק אובמה הכריז כי ניו יורק וניו ג'רזי הן "אזור מוכה אסון". מתחילתה, גבתה הסופה את חייהם של יותר מ-100 אנשים, רובם מחוץ לארצות הברית.

אתמול נחתם המסחר בעליות שערים, במקביל למגמה באירופה ובעת שעיני הסוחרים בארץ ובכל העולם עוקבים אחרי ההתפתחויות בארה"ב, שם מכה הסופת "סנדי" במלוא העוצמה. מחזור המסחר התסכם בכ-732 מיליון שקל, כאשר מניות האנרגיה בלטו לטובה.

דוחות טובים לנייס ושופרסל

פוטאש וכיל ( 4860.00 +5.19% ) שוקלות להתמזג: כיל מקבוצת החברה לישראל שבשליטת עידן עופר עשויה להתמזג עם פוטאש הקנדית במידה ויתקבלו האישורים הנדרשים ממשרד האוצר, רשות ההגבלים העסקיים ורה"מ נתניהו. מנכ"ל פוטאש ביל דויל הגיע לאחרונה לישראל ונפגש עם נתניהו על מנת לקדם את המיזוג. החברה לישראל דיווחה הבוקר כי פוטאש מנהלת מגעים עם הרשויות בישראל כדי להשיג את האישורים הנדרשים לצורך המיזוג. בחברה לישראל ( 264000.00 +5.60% ) מלווים כמובן את פוטאש במגעים האמורים.

חברת נייס ( 12930.00 +7.75% ) דיווחה היום על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של 2012, ורושמת הכנסות שיא. הכנסות החברה (non-GAAP) הגיעו לשיא של 220.9 מיליון דולר, עלייה של 10.2% מהכנסות בסך 200.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. בשורה התחתונה נייס עקפה התחזיות: החברה הרוויחה 64 סנט למניה ברבעון, כאשר האנליסטים ציפו ל-57 סנט למניה בלבד. מדובר בעלייה של 18.5% מ-54 סנט ברבעון המקביל. הרווח הנקי (non-GAAP) עלה ל-39.7 מיליון דולר, לעומת 34.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ימים ספורים לאחר שפלאזה סנטרס, החברה הבת של אלביט הדמיה ( 898.5 +0.50% ), נכשלה בניסיון לגייס חוב בחו"ל, גוברים הקולות בשוק ההון המעריכים שהקבוצה, שבשליטת מוטי זיסר, נמצאת בדרך להסדר חוב. יש לציין שעד היום עמדה אלביט הדמיה בתשלום החובות שלה במועד. זיסר עצמו הגיע בתחילת יולי השנה להסדר חוב עם בנק הפועלים, בגין הלוואה פרטית של קרוב למיליארד שקל. הערכת השוק באה לידי ביטוי גם במומנטום השלילי בשמונה סדרות האג"ח שהנפיקה אלביט הדמיה - חוב מתואם בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, שהחריף השבוע - והן כבר נסחרות בתשואות של עד 80%.

עונת הדוחות נמשכת. שופרסל ( 1051 -0.38% ) מקבוצת IDB סיכמה הבוקר רבעון מוצלח עם שיפור ברווח התפעולי וזינוק ברווח הנקי. על פי הדוחות, ההכנסות רשמו סטגנציה והסתכמו ב-3.03 מיליארד שקל, אך הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות רשם עלייה מ-71 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011 ל-95 מיליון שקל ברבעון החולף. גם כאחוז מסך ההכנסות נרשם שיפור - 3.1% לעומת 2.4% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, מדווחת החברה בניהולו של איציק אברכהן על זינוק של 118% - רווח של 70 מיליון שקל.

טבע צפויה לפרסם מחר לפני פתיחת המסחר בוול סטריט (בסביבות 13:00 שעון ישראל) את תוצאותיה לרבעון האחרון. בכלל פיננסים מעריכים כי טבע ( 15800.00 -0.50% ) תרשום הכנסות של 5.12 מיליארד דולר ברבעון השלישי ורווח של 1.26 דולר למניה. בבית ההשקעות מעריכים שאם לא יהיו הפתעות שליליות בדוח, אנו צפויים לראות מומנטום חיובי במניה של החברה לקראת אסיפת האנליסטים שיקיים מנכ"ל טבע ג'רמי לווין ב-11 בדצמבר.

נובה ( 2747 -0.07% ) דיווחה הבוקר על הכנסות בסך 24.4 מיליון דולר, עם רווח נקי על בסיס GAAP של 2.9 מליון דולר, 0.11 דולר למניה. הרווח הנקי על בסיס Non GAAP היה 3.7 מיליון דולר, 0.14 דולר למניה.

קמהדע ( 3096 +0.49% ) רשמה אתמול עלייה חדה לאחר שנחשף ב"גלובס" כי החברה מתכוננת להנפקה בנאסד"ק. החברה הייתה אמורה לבחור את החתמים השבוע, אולם סבב הפגישות מתעכב בשל סופת ההוריקן "סנדי", השוטפת את החוף המזרחי בארה"ב. ככל הנראה תפעל החברה לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים בשווי גבוה יותר משווי השוק הנוכחי, והיא מעוררת עניין רב בקרב בנקאי השקעות בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully