וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצילה של סנדי: וול סטריט נסגרה ביציבות

פאדי מועלם

31.10.2012 / 22:39

לאחר יומיים שבהם הבורסות היו מושבתות בגלל הסופה "סנדי", המסחר בוול סטריט התחדש. אפל ירדה ב-1.5%, פייסבוק ב-3.8%

לאחר יומיים שבהן הבורסות בוול סטריט היו נעולות, בגלל הסופה "סנדי", המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה יציבה כאשר מרבית המדדים נותרו כמעט ללא שינוי. "סנדי" פגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית וגרמה לנזק רב וגבתה את חייהם של כ-50 בני אדם והובילה לשיתוק מערכת התחבורה הציבורית בעיר. צריך לציין שהחל מסוף השבוע הקרוב, ארצות הברית תעבור לשעון חורף מה שאומר שהחל מהשבוע הבא, נתוני המאקרו החשובים יפורסמו בשעה 15:30 שעון ישראל והמסחר ייפתח ב-16:30.

המסחר התחדש היום לאחר הפסקת המסחר הארוכה ביותר בגלל פגעי מזג האוויר מאז שנת 1888 (מיום שבת עד יום שלישי) שנגרמה כתוצאה מהסופה "סנדי" ושהיקף הנזקים שגרמה מוערכים בין 10 ל-50 מיליארד דולר על פי הערכות שונות. הסופה שיתקה את כל התחבורה הציבורית בניו-יורק והובילה להצפת הרכבת התחתית בעיר וגרמה לניתוקי חשמל נרחבים ברחבי החוף המזרחי של ארצות הברית. תנועת האוטובוסים בעיר צפויה לחזור היום לפעילות בעוד שפעילות של הרכבת התחתית, שרבים מעובדי הבורסות משתמשים בה, תחזור לפעילות רק לאחר מספר ימים.

הבורסות המובילות בוול סטריט ה-NYSE והנאסד"ק הודיעו אתמול כי הן יחדשו את המסחר היום ושקומת המסחר תהיה פתוחה לסוחרים. סמנכ"ל התפעול של בורסת ה-NYSE לארי ליבוביץ' הודיע כי הבורסה תמשיך לפעול על גנרטורים עד סוף השבוע, בגלל הפסקות החשמל.

"יש לנו אנשים שנמצאים בקומת המסחר, שלא נפגעה כתוצאה מההצפות", אמר דנקן ניידראור, מנכ"ל ה-NYSE בראיון לערוץ הטליוויזיה של בלומברג, ובכך דחה את הדיווחים כי קומת המסחר הוצפה. "אנחנו בודקים את הקישוריות שלנו עם הלקוחות והסוחרים, שרובם עובדים ממקומות מהאתרים שלהם לשעת חירום. לכן בראש ובראשונה אנחנו צריכים לטפל בהם".

נתוני וול סטריט 31.10. גלובס
נתוני וול סטריט 31.10/גלובס

חברת ADP העורכת את סקר יצירת המשרות החודשי, הודיעה כי היא משנה את שיטת החישוב שלה וכתוצאה מכך עדכנה מטה את הנתון של חודש ספטמבר, לרמה של 88.2 אלף משרות, הרבה מתחת לנתון המקורי שעמד על יצירת 162 אלף משרות.

המסחר התחדש היום על רקע פרסום מדד קייס-שילר של חודש אוגוסט אתמול שבודק את מחיר הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית. המדד רשם עלייה של 2% - העלייה החדה ביותר מזה כשנתיים. המדד הצביע על כך שמחירי הבתים ב-19 ערים רשמו עלייה בחודש אוגוסט כשרק בסיאטל נרשמה ירידה של 0.1% במחיר הבתים.

היום התפרסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש אוקטובר ורשם עלייה לרמה של 49.9 נקודות מרמה של 49.7 נקודות. העלייה של המדד לא הייתה בהתאם לצפי של האנליסטים שקיוו כי יחצה את רף ה-50 נקודות שמפריד בין התכווצות לצמיחה. ביום שישי אמורים להתפרסם נתוני האבטלה בארצות הברית (הנתונים האחרונים לפני הבחירות ביום שלישי) אולם לא היה ידוע אם הם יתפרסמו בזמן בשל הסופה, אך משרד העבודה הודיע כי הנתונים יפורסמו ביום שישי כמתוכנן.

נייס עקפה את תחזיות האנליסטים

חברת נייס ( 33.26 +7.78% ) פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי של 2012, ורשמה הכנסות שיא. הכנסות החברה (non-GAAP) הגיעו לשיא של 220.9 מיליון דולר, עלייה של 10.2% מהכנסות בסך 200.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. בשורה התחתונה נייס עקפה התחזיות: החברה הרוויחה 64 סנט למניה ברבעון, כאשר האנליסטים ציפו ל-57 סנט למניה בלבד. מדובר בעלייה של 18.5% מ-54 סנט ברבעון המקביל. הרווח הנקי (non-GAAP) עלה ל-39.7 מיליון דולר, לעומת 34.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טבע ( 40.42 +0.07% ) ריכזה עניין, לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי של השנה. החברה תפרסם מחר את דוחותיה בשעה 13:00 שעון ישראל, כלומר לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. האנליסטים מעריכים שהחברה צפוייה לרשום ביצועים דומים לאלה שנרשמו ברבעון השני של השנה.

חברת קליקסופטוור ( 7.49 +6.54% ) דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי אשר הסתיים ב-30 בספטמבר 2012. ההכנסות ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו ב-27.3 מיליון דולר, גידול של 18% בהשוואה להכנסות של 23.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2012 הסתכם ב-2.8 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 4.5 מיליון דולר, או 14 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.

מניית פוטאש ( 40.37 +0.62% ) הקנדית עמדה במוקד, לאור ההודעה של חברת כיל על כוונת שתי החברות להתמזג. מנכ"ל פוטאש, ביל דויל, הגיע לאחרונה לישראל ונפגש עם נתניהו על מנת לקדם את המיזוג. החברה לישראל דיווחה הבוקר כי פוטאש מנהלת מגעים עם הרשויות בישראל כדי להשיג את האישורים הנדרשים לצורך המיזוג. בחברה לישראל מלווים כמובן את פוטאש במגעים האמורים.

המניה של יצרנית המוכניות ג'נרל מוטורס ( 25.5 +9.54% ) עומדת במוקד, לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים עם פרסום דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה רשמה רווח של 93 סנט למניה לעומת סקר אנליסטים של סוכנות הידיעות רויטרס שציפה לרווח של 63 סנט למניה.

מניית אפל ( 595.32 -1.44% ) ירדה לשפל של כ-3 חודשים וננעלה מתחת ל-600 דולר. הפעם, לא בגלל השקה של מוצר חדש כלשהו אלא בעקבות השינויים שמבצע מנכ"ל החברה טים קוק בשדרה הניהולית של החברה. אתמול התבשרנו כי סמנכ"ל התוכנה בחברה סקוט פורסטול, האחראי בין היתר על האייפון ועל מערכת ההפעלה של אפל ה-iOS, אולץ לפרוש מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully