וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכה להחזר חובות יוון, מגמה מעורבת באירופה

פאדי מועלם

1.11.2012 / 11:23

שרי האוצר של גוש האירו העניקו אתמול, מחוסר ברירה, ארכה של שנתיים להחזר חובותיה של יוון. בורסות היבשת נסחרות במגמה מעורבת על רקע חידוש המסחר בוול סטריט

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת וזאת על רקע חידוש המסחר אתמול בוול סטריט לאחר השבתה של יומיים בעקבות הסופה "סנדי" שפגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית. באירופה, שרי האוצר של גוש האירו נתנו אתמול הסכמה עקרונית להעניק ליוון ארכה של שנתיים בהחזר החובות שלה למלווים שלה. ספרד האריכה את האיסור על המסחר בשורט.

נתוני בורסות אירופה 1.11. גלובס
נתוני בורסות אירופה 1.11/גלובס

המסחר בוול סטריט התחדש אתמול לאחר השבתה של יומיים בעקבות הסופה "סנדי" שפגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית וגרמה לנזקים בהיקף של 50 מיליארד דולר לפחות - מודבר בהשבתה הארוכה ביותר בשל פגעי מזג האוויר מאז שנת 1888. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול כמעט ביציבות כשרק מדד הנאסד"ק רושם ירידה של 0.37%.

נעבור לאירופה ולנושא היווני בפרט, שם התקיימה אתמול שיחת ועידה בין שרי האוצר של גוש האירו בנוגע האפשרות למתן ארכה של שנתיים ליוון בהחזרו החובות שלה. פורום שרי האוצר של גוש האירו - היורוגרופ - העניקו הסכמה עקרונית למהלך, וזאת מהסיבה הפשוטה שאין להם אפשרויות אחרות לטיפול בנושא.

אתמול פרסמה יוון את התחזיות שלה לגבי הגירעון התקציבי הצפוי בשנה הבאה והנתונים היו גרועים אפילו מהתסריטים החשוכים ביותר. הממשלה היוונית צופה שיחס הגירעון התקציבי לתוצר המקומי הגולמי יעלה בשנת 2013 ל-189% לעומת צפי של קרן המטבע הבינלאומית ליחס של 171%.

אגב גירעון תקציבי, ממשלת ספרד פרסמה נתונים בנוגע לגירעון התקציבי שלה. על פי נתונים שהתפרסמו אתמול עולה כי הגירעון התקציבי של ספרד ב-9 החודשים הראשונים של השנה עמד על 4.39% מהתוצר המקומי הגולמי וזאת לעומת 4.77% מהתוצר ב-8 החודשים הראשונים של השנה. הירידה בגירעון נובעת בעיקר מעלייה בהיקף ההכנסות של הממשלה ממסים, במיוחד ההכנסות מהמע"מ שעלו בכ-12% לעומת השנה שעברה.

היום, הודיעו הרשויות במדינה כי האיסור על המסחר בשורט, שהוחל בחודש יולי ונועד למנוע תנודתיות חריפה בבורסה הספרדית, יוארך ב-3 חודשים נוספים ויחול על כל הכלים הפיננסים בבורסה. מדד ה-IBEX הספרדי רשם מאז תחילת השנה ירידה של כ-8%, מה שהופך אותו למדד עם הביצועים הגרועים ביותר בקרב המדדים המובילים באירופה.

בזירת המאקרו האירופית, התפרסמו אתמול נתוני האבטלה בגוש האירו לחודש ספטמבר לא מבשרים טובות. שיעור האבטלה בגוש האירו טיפס בחודש ספטמבר לרמת שיא של 11.6%, בהשוואה ל-11.5% באוגוסט. נתוני חודש אוגוסט תוקנו מעלה לאחר שהקריאה הקודמת עמדה על 11.4%. אנליסטים באירופה ציפו כי שיעור האבטלה בספטמבר יעמוד על 11.4%, כך שהתנון בפועל היה גרוע מהציפיות המוקדמות.

נתוני האבטלה באירופה ייצטרפו לנתוני התעסוקה שיפורסמו היום ומחר בארצות הברית ויעניקו תמונה בהירה יותר בנוגע לכיוון אליו הולך שוק העבודה במדינה. הנתונים של היומיים הקורבים יהיו הנתונים האחרים בתחום התעסוקה שיפורסמו לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו ביום שלישי הקרוב.

עלייה בבורסות אסיה

נעילה חיובית בבורסות אסיה הבוקר ברקע נעילה יציבה אמש בוול סטריט. בסין פורסם נתון מאקרו חיובי, אך מגזר הטכנולוגיה נסחר בסנטימנט שלילי ברקע הפסדי עתק של פנסוניק. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על נטייה לירידות בפתיחת המסחר בניו יורק.

מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני פורסם היום והצביע על עלייה ל-50.2 נקודות באוקטובר לעומת 49.8 נקודות בספטמבר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות משקפת התרחבות כלכלית על פני התכווצות. עם זאת, אנליסטים ציפו לקריאה גבוהה מעט יותר, ב-50.3 נקודות.

עם זאת, בדרום קוריאה פורסם כי הייצור והפעילות התעשייתית אומנם השתפרו, והמדד עלה מ-45.7 נקודות בספטמבר ל-47.4 נקודות לאוקטובר, אך הוא עדיין מתחת לרף ה-50 נקודות.

סקר נפרד של HSBC מצביע אף הוא על שיפור בפעילות הייצור במדינת הענק עם מדד PMI ב-49.5 נקודות בחודש החולף לעומת 47.9 נקודות בספטמבר, שיא של 8 חודשים. "הנתונים מראים כי הפעילות התעשייתית בסין ממשיכה לבסס תחתית ולהשתפר בליווי הזמנות חדשות. עם זאת, תחזית הייצוא נותרת מאתגרת", ציין הכלכלן הראשי של HSBC בסין.

פנסוניק ( 414 -19.46% ) חשפה כי הפסדיה הרבעוניים יעמדו על 8.77 מיליארד דולר לאחר הוצאות ענק הקשורות בארגון החברה מחדש. מדובר באחד מהפסדי הרבעון הענקיים ביותר של חברה יפנית מאז ומעולם. מכירות החברה רשמו נפילה של 12%.

Kazuhiro Tsuga, נשיא החברה שנכנס לתפקידו רק לפני 4 חודשים, אמר כי החברה מתכננת, בין היתר, להפסיק למכור טלפונים סלולריים מחוץ ליפן ולרסן את ההשקעות בפאנלים סולריים וסוללות נטענות. "אם לא ננקוט בצעדים האלה, מה שנגיד מעכשיו יהיה הבטחה ריקה. עד כדי כך אנחנו במצב פגיע", אמר Tsuga והוסיף כי "המצב שלנו לא נורמלי ואנחנו חייבים להבין שאנחנו לא חברה נורמלית כרגע".

Sharp ( 169 -1.74% ) מצפה להפסד נקי שנתי של 450 מיליארד ין יפני (כ-5.6 מיליארד דולר) לעומת תחזית מוקדמת יותר להפסד של 250 מיליארד ין יפני "בלבד". כך על פי מקור המקורב לחברה הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully