וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון מגדלי העופות: נעצור שיווק הביצים

מיכל רז-חיימוביץ'

1.11.2012 / 12:17

זאת עד לקבלת דרישת הארגון לעדכן את מחירי הביצים שבפיקוח. המגדלים תובעים תוספת של 4 אגורות לביצה בעקבות התייקרות של 30% במחירי התערובת

מיום ראשון ייעצר שיווק הביצים, וזאת עד לקבלת דרישת ארגון מגדלי העופות לעדכן את מחירי הביצים שבפיקוח. המגדלים תובעים תוספת של 4 אגורות לביצה בעקבות התייקרות של 30% במחירי התערובת.

העלייה הנדרשת במחיר, כך מסבירים בארגון היא בהתאם למנגנון העדכון המוסכם. העלייה הנגזרת במחיר הביצה לצרכן היא של כ-5%, שהם 5.5 אגורות לביצה בממוצע.

הדרישה לייקר את מחירי הביצים מצטרפת לגל ההתייקרויות עליו הכריזו מרבית היצרניות במשק. מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות, מסר כי עליית מחירי הביצים נדרשה עוד לפני החגים, אולם המגדלים, מתוך התחשבות בציבור הצרכנים, הסכימו לעכב את הביצוע.

"לצערנו, למרות אורך-הרוח שגילינו, אנו נתקלים בסחבת וסרבנות של שר האוצר יובל שטייניץ לעמוד בהסכם עדכון המחירים, ולכן לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעד הקיצוני של עצירת שיווק הביצים".

עוד הוסיף אלקבץ כי תביעת הארגון נתמכת על-ידי כלכלני משרד החקלאות והיועצים המשפטיים של משרדי החקלאות והאוצר, מאחר שהיא תואמת בדיוק את הסכם עדכון המחירים שפועל כבר שנים.

בנוסף, אלקבץ מדגיש כי בארה"ב עלו מחירי הביצים בחודשים האחרונים ב-22%, כך שהעדכון שהם דורשים הוא המינימלי בתנאים הקיימים.

"על-פי הסכם עדכון המחירים, בשנים האחרונות בוצעו מספר פעמים הפחתות מחיר כשעלויות הייצור פחתו, ואנו נהיה הראשונים שנשמח להוריד את המחיר שוב אם מחיר התערובת יירד".

"אנו פונים לשר האוצר בדרישה שלא יעשה ביצרני הביצים שימוש פוליטי באמצעות עצירה מלאכותית של ההתייקרות הנדרשת, שיאמץ באופן מיידי את עמדת היועצים המשפטיים ומשרד החקלאות ויחסוך מכולנו את ההשבתה המיותרת ואת הסבל שיגרם לציבור הצרכנים", אמר אלקבץ.

מחירי הביצים שבפיקוח הם: 13.40 שקל לתריסר ביצים בגודל אסטרה לארג', 12.25 שקל לגודל לארג' ו-11.10 שקל לגודל מדיום.

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully