וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות; טבע עלתה ב-2.2%

פאדי מועלם

1.11.2012 / 22:35

סקר ה-ADP ותביעות האבטלה הפתיעו לטובה. מחר יתפרסם שיעור האבטלה בארצות הברית לאוקטובר. פייזר, טבע ואקסון-מובייל פרסמו דוחות. שיבושים חמורים באספקת הדלק בחוף המזרחי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים וזאת לאור פרסום נתוני מאקרו חיוביים, רובם נגעו לשוק התעסוקה ומצב האבטלה. המשקיעים המשיכו להגיב לנתוני ההרס שהותירה אחריה סופת ההוריקן "סנדי", המוערך בכ-20 מיליארד דולר וגרמו למחסור חמור באספקת דלק בכל ערי החוף המזרחי. חברת טבע ריכזה עניין לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים.

המסחר בוול סטריט התחדש אתמול לאחר השבתה של יומיים בעקבות הסופה "סנדי" שפגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית וגרמה לנזקים בהיקף של 50 מיליארד דולר לפחות - מודבר בהשבתה הארוכה ביותר בשל פגעי מזג האוויר מאז שנת 1888. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול כמעט ביציבות כשרק מדד הנאסד"ק רושם ירידה של 0.37%.

"הדאגה המרכזית של המשקיעים היא הצמיחה" אומר מרק פרימן, מנהל השקעות ראשי בחברת Westwood Holdings Group. "הנתונים שפורסמו היום הוכיחו שהצמיחה התייצבה והמיתון אינו נראה באופק".

המסחר התבסס על מבול נתוני המאקרו שפורסמו היום כשחלק ניכר מהם עוסק בתחום התעסוקה. שטף הנתונים התחיל היום עם פרסום סקר ADP שבוחן את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי והצביע על יצירת 158 אלף משרות חדשות. אולם כבר לפני הפרסום שלו, עורר הסקר מחלוקת רבה וזאת בעקבות הודעת החברה שמבצעת את הסקר על שינוי שיטת החישוב מה שהוביל לכך שהנתון של חודש ספטמבר עודכן כבר אתמול כלפי מטה ל-88 אלף מקומות עבודה חדשים מנתון קודם של 162 אלף, אולם היום עם פרסום תוצאות הסקר הנתון שונה עוד פעם ל-114 אלף.

השינוי בשיטת החישוב, בא לאחר שחברת ADP וסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעו על שיתוף פעולה. אך האנליסטים והסוחרים בוול סטריט מתרעמים על השינוי בשיטת החישוב, שכן זה יקשה על עליהם לקבוע לאן מתקדם שוק העבודה בארצות הברית עם פרסום הנתון היום שיהיה מבוסס על החישוב החדש.

כרבע שעה לאחר פרסום סקר ה-ADP פורסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-27.10. התביעות בשבוע שעבר הסתכמו ב-363 אלף כשעל פי ההערכות המספר צפוי היה לרשום עלייה קלה לרמה של 375 אלף תביעות מרמה של 369 אלף שנרשמה בשבוע שקדם לו.

בהמשך היום פורסמו גם מדד מנהלי הרכש ומדד אמון הצרכנים של חודש אוקטובר, ומדד הוצאות הבניה לחודש ספטמבר. הנתונים הללו הם הכנה לקראת הדבר האמיתי מחר, שיעור האבטלה בארצות הברית לחודש אוקטובר, שיהיה גם הנתון האחרון שיפורסם לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו ביום שלישי הקרוב.

המסחר בוול סטריט. גלובס
המסחר בוול סטריט/גלובס

טבע פרסמה את דוחותיה

חברת טבע ( 41.31 +2.20% ) פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של כ-5 מיליארד דולר ובשורה התחתונה רווח Non-Gaap של 1.28 דולר למניה. הרווח הסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גם חברת התרופות פייזר ( 24.55 -1.29% ) פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה שהרווח של החברה ירד ב-14%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-3.2 מיליארד דולר שהם 43 סנט למניה. פייזר ציינה כי איבוד הבלעדיות על תורפת הליפיטור שלה, כסיבה העיקרית לירידה בהכנסות.

בהמשך היום, פרסמה חברת האנרגיה אקסון מובייל ( 91.60 +0.47% ) את דוחותיה מהם עולה כי החברה הצליחה להכות את האנליסטים כשרשמה רווח של 2.09 דולר למניה לעומת צפי לרווח של 1.95 דולר למניה. לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הרווח של החברה הצטמצם בכ-7% ל-9.57 מיליארד דולר.

הרשת החברתית העסקית LinkedIn ( 106.85 -0.07% ) תפרסם בתום המסחר את דוחותיה הכספיים. חברת סיוה ( 16.08 +6.14% ) סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי מתואם של 3.8 מיליון דולר על הכנסות של 12 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully