וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה הבאה שלכם - ב"מלון האבדון" בצפון קוריאה

משה גולן

2.11.2012 / 18:42

פיאונגיאנג ריאוגיונג, הידוע גם כמלון הגבוה ביותר בעולם, צפוי להיפתח בשנה הבאה. האם מדובר בשינוי מדיניותה של המדינה המבודדת בעולם, הנכללת ברשימת "ציר הרשע"?

פתיחת המלון המעניינת ביותר בשנה הבאה אינה מבנה תענוגות ברמת שישה כוכבים בדובאי או עוד מלון מפואר בלאס וגאס שיגרמו למלונות המפוארים של וורסאי להראות מאופקים. זהו המלון פיאונגיאנג ריאוגיונג הידוע גם כמלון הגבוה ביותר בעולם וכ"מלון האבדון", בגלל ההיסטוריה הארוכה שלו.

המבנה הענק האפור הוקם ב-1987 ויפתח את דלתותיו לראשונה שנה הבאה לפי רטו ויטוור, מנכ"ל מפעילת המלון הבנילאומי קמפינסקי, החברה הגרמנית שמנסה להביא את הפרוייקט לידי הגשמה. ויטוור אמר את הדברים בועידה שנערכה בסיאול, ביום חמישי בה הוא תאר את תקוותיו לגבי המלון.

האם המלון המפלצתי הזה בצורת הפירמידה יוכל לבשר על תקופה חדשה של פתיחות במדינה הסגורה המפורסמת שמונהגת תחת משטר חדש יחסית של המנהיג העליון קים ג'ונג און?

"התשובה הקצרה היא לא", כך אמר ברוס גוסלין, מנהל בחברת "קיי 2 אינטליג'נס" ומומחה במדינה בראיון ל- CNBC. "פרט לעובדה הברורה שזו מדינה מתנזרת שנשלטת ע"י דיקטטור ורוב אוכלוסייתה ענייה, אין הרבה סימנים שהיא תיפתח בקרוב".

חלק במערב קיוו שהמשטר המבודד הידוע לשמצה ירכך את גישתו כשהנשיא החדש עלה בעקבות מות האב קים ג'ונג איל בשנה שעברה.

אולם, הוא המשיך עם השאיפות השנויות במחלוקת של המדינה. "המנהיג החדש חונך במערב ולכן ניתן לחשוב שהוא יותר נוח לפתיחות אבל עדיין עליו להתמודד עם משטר מנהיגות רב עוצמה ואני לא חושב שהם ינהגו באדיבות כלפי תיירים המשתרכים ליד המדינה" אמר גוסלין. "זו התפתחות מעניינת אבל בואו לא נשכח שזהו אותו מנהיג מהולל שרצה לבנות פארק שעשועים", הוא הוסיף.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, ומפקד הצבא של ארצו, רי יונג-הו, משקיפים על מצעד צבאי בפיונגיאנג. פברואר, 2012. רויטרס
קים ז'ונג און והרמטכ"ל הצפון קוריאני במצעד צבאי, פברואר 2012/רויטרס

אחת מהזדמנויות הצילום הפומביות של קים ג'ונג און מאז מונה לנשיא היה על אדמת אנשי הרונגנה עם אשתו הטרייה ביולי.
גוסלין הצביע על כך שקמפינסקי עלול להיתקל בקשיים כשיהיה צורך בגישה לשירותים בסיסיים כמו: מים וחשמל. ויטוור הציע שהמלון החדש יהווה דרך בה הממשלה תוכל לגשת אל המטבע הזר.

כמובן שאי אפשר לדעת מתי האוכלוסייה תשתנה פתאום, מעט אנשים צפו את "האביב הערבי", אולם אם תתקיים פתיחה יהיו הרבה כאלו שירצו לראות את חברי משפחתם שהיו חלק מהמשטר וגם מבקרים בינלאומיים סקרנים לראות איך נראית מדינה סגורה.

גוסלין אמר שזה נראה בלתי סביר ושלממשלה יש גישה למטבע זר דרך התערבות בחברות פשע כמו הברחת סמים. "ההשקעה גם מעלה את האפשרות שהממשלות המערביות עודדו זאת כדי לעזור לצפון קורחאה להיות פחות מבודדת" אמר גוסלין. "עדיין זו לא סיבה להתלהב ולהשקיע בצפון קוריאה, זו לא הולכת להיות אותה אחת מרשת המלונות המפוארים והמרוויחים הגדולים, זה יהיה משהו יותר סמלי המעיד על פתיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully