וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"בור" בתקציב חברת החשמל - בגלל תקשורת לקויה

עמירם ברקת

4.11.2012 / 12:17

הערכות: דוח חיצוני שיוצג הערב לדירקטוריון עלול להטיל אחריות אישית לליקויים על המנכ"ל אלי גליקמן ובכירים נוספים בחברה. גורמים הקשורים לחברה: הסרבול אינו מפתיע

תקשורת לקויה בין אגפים ויחידות שונות בחברת החשמל עמדה ככל הנראה מאחורי המבוכה שגרמה לחברה חשיפת הבור התזרימי בהיקף 1.5 מיליארד שקל. מדובר בליקויים מערכתיים שמאפיינים את כלל החברה ולאו דווקא בעיה נקודתית באגף הכספים.

מנכ"ל החברה אלי גליקמן אמר בראיון ל"גלובס" כי הבור נוצר כתוצאה מעלייה בלתי צפויה בעלות הדלק שרוכשת חברת החשמל לצורך ייצור חשמל, בין היתר עקב גידול בביקוש לחשמל ותקלות בתחנות כוח פחמיות. גליקמן הבטיח "להפוך כל אבן בחברה" על מנת לאתר את הליקויים.

הערב יוצגו לוועדת הביקורת של דירקטוריון החברה ממצאים ראשוניים מדוח הבדיקה החיצוני שהזמין הדירקטוריון במקביל לדוח הבדיקה הפנימי שנעשה בהוראת המנכ"ל. הדוח החיצוני עלול להטיל אחריות אישית לליקויים על המנכ"ל אלי גליקמן ובכירים נוספים בחברה.

בסוף השבוע דיווח "גלובס" כי גם סמנכ"ל הכספים הראל בלינדה עשוי לסיים את תפקידו. ממצאים שנאספו עד כה מצביעים על כשל מערכתי בחברה שאינו מוגבל דווקא לאגף הכספים. חלק מרכזי בליקויים קשור לתקשורת הפנימית בחברה הממשלתית הגדולה ביותר. בעיות בחילופי מיילים ודרכי התקשורת האחרות המשמשות לעדכונים שוטפים הביאו לכך שעבר חודש שלם ממועד קבלת הנתונים המעודכנים על עלויות הדלקים ועד שהנתונים עובדו על-ידי אגף הכספים שעדכן את תחזית התזרים.

גורמים הקשורים לחברה מציינים כי הסרבול בעדכון השוטף בין היחידות אינו מפתיע לאור מימדי החברה המעסיקה כ-13 אלף עובדים ולאור היותה חברה ממשלתית הסובלת מבעיית חוסר יעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully