וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים במזרחי: שוחט ביקש להדיח את פרי

סטלה קורין ליבר ועירית אבישר

4.11.2012 / 14:33

לאייל עופר נודע בהפתעה לפני כשנה כי שוחט, דירקטור מטעמו, פועל יחד עם מוזי ורטהיים, בעל שליטה נוסף, להדחת פרי. שוחט: "הייתי שקוף לגמרי וסיפרתי לכל הגורמים"

מאבק הכוחות בבנק מזרחי טפחות פרץ לאחר שלאייל עופר, נודע בהפתעה, לפני כשנה, כי הדירקטור מטעמו, אברהם (בייגה) שוחט, מבקש להתמנות ליו"ר הבנק, שהוא פועל בידיעת שותפו לשליטה מוזי ורטהיים אולם בלא שיידע אותו או קיבל הסכמתו להדיח את יעקב פרי ולהתיישב על כיסאו בסופו של דבר.

מאבקי הכוח בין בעלי השליטה, משפחות עופר וורטהיים, התקיימו מאז רכשו את הבנק, אולם בשנים האחרונות נשמרו באיפוק שקט, גם בעזרתו של יעקב פרי, שמונה בעיקר לצורך הזה. בתחילת 2011 אחרי שפרי חבר לציפי לבני והתפקד בסערה למפלגת קדימה, נפתחו עימותים בין המזוהים עם הצד של עופר לאלה המזוהים עם האינטרסים של ורטהיים. הטענות העיקריות היו כי לא ראוי ליו"ר בנק להיות מזוהה עם מפלגה פוליטית, בוודאי לא כזו שבעיקר מנגחת את הממשלה הקיימת.

המהלכים שנפתחו להדחה ולמינוי היו משך זמן סמויים וחשאיים. נציגי ורטהיים הציעו לשוחט את תפקיד היו"ר. עד שלפני כשנה זימן עצמו שוחט לפגישה עם המנכ"ל אלי יונס, יידע אותו כי הוא מצוי במהלך להדחת היו"ר המכהן והכתרתו הוא לתפקיד וזה נעשה בידיעה ובברכת ורטהיים.

משנודעו הדברים לאייל עופר, ששוחט כאמור משמש בבנק כדירקטור מטעמו, הוא פנה לשוחט באמצעות עו"ד צבי אפרת והודיע לו כי ראוי שימשוך את מועמדותו לקדנציה נוספת בבנק שכן משפחת עופר לא תתמוך בו עוד.

בייגה שוחט מסר בתגובה: "היוזמה לא הייתה שלי. לא עשיתי פוטש. הייתי שקוף לגמרי וסיפרתי לכל הגורמים את העניין. דיברתי עם יעקב פרי, אלי יונס וליאורה עופר. לא דיברתי עם אייל עופר, כי הייתי בטוח שהוא יודע מזה. וגם צבי אפרת אמר שיגיד לו. כולם ידעו מאיפה זה בא. לא החזרתי תשובה להצעה לשמש יו"ר, והעסק נמוג".

מוזי ורטהיים מסר כי "לא קיים עימות במזרחי טפחות, בשום נושא בוודאי לא בנושא האמור. לפי הסכם הייסוד בין השותפים מתמנה היו"ר בהסכמת שתי הקבוצות. לפיכך המחשבה שיתמנה מישהו, בוודאי אישיות כבייגה שוחט בלי ידיעת 'השותף' השני, פשוט אינם יכולים לקרות. מוזי ורטהיים תמך ויתמוך במועמד מתאים בלי קשר ל'זהותו' הקבוצתית".

*** הסיפור המלא הערב ב"גלובס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully