וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרה אנרגיה מנסה למכור זכויות קידוח נפט במירה

הלל קורן

5.11.2012 / 11:43

החברה פנתה בהצעה לנובל אנרג'י, קבוצת דלק ומשקיעה זרה נוספת. על פי דוח NSAI, בשטח רישיון "מירה" מצוי נפט בכמות של כ-63.84 מיליון חביות בהסתברות של 16%.

הכשרה אנרגיה ( 10.6 -3.64% ) פנתה לאחרונה לנובל אנרג'י וקבוצת דלק, וכן מפעילת קידוחים בינלאומית שטרם פעילה בארץ, וביקשה לעניין אותן בזכויות הנפט בקידוח "מירה", כך נודע ל"גלובס". נציין כי על פי דוח NSAI, בשטח רישיון "מירה" מצוי נפט בכמות של כ-63.84 מיליון חביות בהסתברות של 16%. בתחילת ספטמבר הכריזו השותפות ב"מירה" על כישלון הקידוח למטרת הגז לאחר ש"לא נתגלו סימני גז משמעותיים" בשכבת המטרה.

ייתכן כי רמז לעובדות הנחשפות כאן ניתן למצוא בדבריו של מנכ"ל הכשרה אנרגיה אוהד מראני בכנס "אקו אנרג'י" בשבוע שעבר. מראני ציין כי "ברור שהיום לא נוכל לגייס כסף למימון הקידוחים אבל בעוד כמה שבועות התמונה תהיה אחרת. אנחנו מקווים להכניס חברות בינלאומיות".

מראני הוסיף כי "יש לנו נתונים מצוינים שכרגע אנחנו מעבדים והם יאפשרו לנו להמשיך בתכנית ארוכת הטווח שלנו לקידוחים נוספים. אני מזכיר שלא קדחנו אל מטרות הנפט".

להערכת גורמים מקצועיים, הממונה על ההגבלים העסקיים ייטה לאשר את העסקה, אם וכאשר תצא אל הפועל, שכן הנפט נחשב ל"סחורה" (קומודיטי).

עם זאת, אם נובל אנרג'י תחליט להיכנס לקידוחי הנפט ב"מירה", היא תוכל לעשות זאת עד 25% בגלל מגבלות הדין של מספר מקסימלי של רישיונות. כמו כן, אם יימצא גז אגב קידוחי הנפט, ככל שייצאו אל הפועל, נובל תיאלץ למכור את חלקה בשל הרגישות לתחרות (נובל היא בעלת הזכויות הגדולה בתגליות "תמר" ו"לוויתן").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully