וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון לערוץ 10: הזיכיון יוארך עד נובמבר 2015

אדריאן פילוט

5.11.2012 / 15:24

על פי המתווה שהציע מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ההפרות היסודיות שביצע הערוץ במשך השנים יימחקו לצמיתות באמצעות חקיקה ויבוטלו דמי זכיון ודמי תמלוגים למדינה

הצעת הפשרה לפתרון מצוקת ערוץ 10 הוצגה אתמול (א') על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ולפיה ערוץ 10 יהנה מזיכיון עד נובמבר 2015, דבר שמעניק לו אופק רגולטורי מספק. ההפרות היסודיות שביצע הערוץ במשך השנים יימחקו לצמיתות באמצעות חקיקה ועד מועד זה יבוטלו דמי זכיון ודמי תמלוגים למדינה. כך נודע ל"גלובס".

בתמורה, הציע אתמול בערב לוקר בפגישה באוצר עם החשבת הכללית והממונה על התקציבים כי בעלי ערוץ 10 לא יצטרכו להזרים כספים נוספים לערוץ אך כן להעמיד בטחונות בגין החוב לרשות בסך 56 מיליון שקל.

כמו כן ההסכם יכלול התניה כי הערוץ יקבל רשיון בתום התקופה במידה והוא לא יבצע הפרות נוספות.

מתווה לוקר שגובש אתמול בערב הגיע אחרי שהיועמ"ש לא אישר לפקידי האוצר להעניק רשיון ל-15 שנה עקב תקופת בחירות. היועץ המשפטי לממשלה סבר כי בעת בחירות אין שום אפשרות לקבוע דבר כה משמעותי וכי קיים חשש גדול מאוד שבגלל שמדובר בערוץ טלוויזיה הכנסת תאשר כל הסכם.
מנגד, מנכ"ל משרד ראש הממשלה היה נחוש למצוא פתרון ולמנוע את הסגירה של הערוץ ובכך מאריך את הזכיון לאותו מועד של רשת וקשת המתחרות של ערוץ 10 שאף הן הפעילו בתקופה האחרונה לחצים כבדים על לוקר ופקידי האוצר שלא לבצע הפליה בין הזכייניות.

מתווה לוקר מאפשר למשך כמעט 3 שנים אופק רגולטורי ויציבות לערוץ 10 בדומה לאופק שיש לשאר הזכייניות. כמו כן, המתווה מוותר על הדרישות להזרמה ישירה של הבעלים והצורך להעמיד ערבויות במאות מיליוני שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully